Jak může chatbot pomoci vašemu businessu?

23.5.2018
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Chatbot je slovo, se kterým se ve světě online marketingu setkáváme stále častěji. Jde o robota, který s využitím pokročilých technologií umělé inteligence a strojového učení dokáže prostřednictvím chatu komunikovat se zákazníky.

Chatbot je slovo, se kterým se ve světě online marketingu setkáváme stále častěji. Jde o robota, který s využitím pokročilých technologií umělé inteligence a strojového učení dokáže prostřednictvím chatu komunikovat se zákazníky, podávat jim informace a rady ohledně vašich produktů a odpovídat na jejich otázky. Investice do chatbota je většinou jednorázová, chatbot pracuje 24 hodin denně, nikdy není nemocný a nikdy nepotřebuje dovolenou. To je důvod, proč se chatboti stávají stále nepostradatelnější součástí internetového marketingu.

Současná nabídka chatbotů je poměrně široká, od jednoduchých programů, které zvládají odpovídat na jednoduché, stále se opakující otázky zákazníků, až po komplexní neuronové sítě vybavené umělou inteligencí a schopností strojového učení, které dokážou odpovídat i na složitější dotazy a plnit i složitější úlohy, jako například vyhledání trackovacího čísla a podobně. Zde je několik pádných důvodů, proč pro vás nasazení chatbota bude přínosem.

Chatbot vám pomůže vyniknout nad konkurencí

Pokud se pohybujete v tržním segmentu, kde je vysoce konkurenční prostředí, chatbot vám umožní nejen vyniknout nad ostatními, ale také zkrátí dobu objednávky tím, že je dostupný kdykoli a okamžitě odpoví uživateli na jeho otázky. Okamžitá uživatelská podpora je výborným důvodem, proč si zákazníci vyberou vaši firmu.O

Zbavte zaměstnance nutnosti odpovídat na stále se opakující dotazy

Pokud vám zákazníci pokládají stále stejné dotazy, je využití chatbota jasnou volbou. Chatbot nikdy nebude rozmrzelý, že odpovídá po milionté na 5 stejných dotazů, vždy poskytne zvědavému zákazníkovi vyčerpávající odpověď a vaši ostatní zaměstnanci budou mít mnohem více času na důležitější práci.

Chatbot pomůže zákazníkům v rozhodování

Chatbot pomůže zákazníkům zodpovědět základní otázky ohledně vašeho sortimentu a zvýšit procento úspěšně uzavřených prodejů. Pokud zákazníkovi není něco jasné v průběhu nákupního procesu, chatbot dokáže poradit, odstranit překážky a vyřešit jeho problémy bez zásahu člověka. Chatbot je také schopen poradit zákazníkovi se správným výběrem produktu, obzvlášť pokud nabízíte produkt ve více variantách. Chatbot bude klást zákazníkovi vhodně volené otázky a pak mu může pomoci najít vhodný produkt podle jeho přání.

Chatbot pomůže zvýšit návštěvnost

Užití chatbota zlepšuje uživatelský komfort návštěvníků. Zvyšuje se tak pravděpodobnost, že vám dají pozitivní hodnocení ve zbožovém srovnávači, napíší pochvalnou recenzi, budou vaši stránku sdílet na sociálních sítích, odkážou na vás ze svých stránek nebo vás doporučí svým přátelům, rodině a známým. Všechny tyto možnosti vám mohou přinést další spokojené klienty a zvýšit váš zisk.

Pokud chcete svým zákazníkům předvést, že držíte krok s moderními technologiemi, a zajistit jejich maximální uživatelský komfort, je chatbot řešení, nad kterým byste měli minimálně uvažovat. Přestože možnosti, které tato převratná technologie skýtá, nevyužijí všechny firmy naplno, základní varianty chatbotů, které dokážou odpovídat na časté otázky zákazníků, využijí i menší firmy.

Doporučené články