Influencer marketing
Pro umístění ve výsledcích vyhledávání je důležitá kvalita vašeho obsahu. Neméně podstatná je ovšem také jeho propagace. Jak na to?

Pokud vytvoříte skvělý obsah, příliš vám to nepomůže, pokud jej nebude snadné najít. A snadno nalezitelný obsah zase nebude tak efektivní, pokud není dostatečně důvěryhodný.

Obsahový marketing je pro SEO velmi důležitý - obsah je koneckonců důvodem, proč vyhledávače vznikly, ale přesto mnoho online obchodníků provozuje obsahový marketing bez toho, aby plně využívali příležitostí, jak přilákat zákazníky, kteří jej aktivně hledají. Místo toho se obsahový marketing v mnoha firmách věnuje spíše tvorbě obsahu a ne tolik jeho propagaci.

Kam se poděl marketing v obsahovém marketingu?

Problémem obsahového marketingu, který se zaměřuje především na tvorbu obsahu, je, že chybí marketing. Jistě, můžete svůj nový obsah propagovat pomocí PPC reklamy, ale to přece není cílem obsahového marketingu.

Cílem obsahového marketingu je poskytnout uživatelům obsah, který co nejlépe uspokojí jejich touhu po informacích a pomůže jim vyřešit jejich problém. K tomu vám nejlépe pomůže umístění vašeho obsahu na předních příčkách v žebříčku vyhledávání Google či Seznam.

Organický výsledek vyhledávání a zobrazení obsahu, který věrohodně a efektivně poskytuje odpovědi na otázky zákazníka, je mnohem věrohodnější a přesvědčivější než reklamy, které návštěvníky přivedou na cílovou stránku.

Optimalizací pro vyhledávače neboli SEO mohou obchodníci zvýšit nalezitelnost a důvěryhodnost svého obsahu a pomoci své firmě být nejlepší odpovědí na otázky, které vedou zákazníky k používání vyhledávačů. Pokud se váš obsah etabluje jako důvěryhodný, vzroste tím ochota potenciálních zákazníků nakupovat vaše produkty. A nejen ve vyhledávání, ale také pro jakýkoli zdroj zjišťování informací.

Lepší zkušenost s vyhledáváním se neomezuje pouze na umístění na oblíbená klíčová slova. Spojení zainteresovaných kupujících s informacemi, které potřebují, ať už z jakéhokoliv důvodu, znamená záměrnou snahu o vytváření nalezitelného, důvěryhodného obsahu, kterému mohou kupující důvěřovat a z něhož mohou mít užitek.

Jak tedy mohou obchodníci optimalizovat svůj obsah pro vyhledávače?

Jedním ze základů současného SEO jsou pravidla známá pod anglickou zkratkou E.A.T., která v překladu znamená „odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost“.

Tato pravidla v zásadě představují důležité vlastnosti obsahu, které Google hledá při rozhodování o nejrelevantnějším a nejužitečnějším obsahu, který je dostatečně kvalitní na to, aby byl zobrazen uživatelům. Jinými slovy, určují, jaký obsah je nejlepší odpovědí na dotazy vašich zákazníků.

Influencer SEO

Zlepšit faktory E.A.T. vám pomohou influenceři

V rámci řady taktik, které mohou obchodníci využít k prokázání odborných znalostí, autoritativnosti a důvěryhodnosti, mohou sehrát klíčovou roli autority z konkrétního oboru a influenceři.

Spolupráce s odborníky a influencery nabízí řadu výhod:

  • Autority z oboru mohou vašemu obsahu dodat důvěryhodnost.
  • Influenceři mohou pomoci méně známým značkám rychleji si vybudovat známost, popularitu a důvěryhodnost na trhu.
  • Důvěryhodní influenceři mohou vaší firmě pomoci s vytvářením autentičtějšího obsahu, který se dokáže lépe trefit do vkusu kupujících.
  • Partneři z řad influencerů mohou vaší firmě pomoci vytvořit více obsahu, než byste dokázali sami.
  • Influenceři mohou pomoci vytvářet a propagovat váš obsah u nového publika, které ignoruje tradiční taktiky, jako jsou reklamy.
  • Firmy, které navážou vztahy s autoritami v oboru, jimž zákazníci naslouchají, mohou mnohem lépe realizovat jejich důležité marketingové cíle, jako je zvýšená propagace značky a jejích produktů.

To jsou jen některé z důvodů, proč byste se spolupráci s influencery neměli vyhýbat.

Jak získat dominanci ve vyhledávání s pomocí obsahového marketingu? Buďte nejlepší odpovědí

Nestačí vytvořit pouze dobrý obsah. Musíte se vždy a za všech okolností snažit vytvořit ten nejlepší. Prostudujte si obsah, který je ve výsledcích vyhledávání nad vámi a vylepšete jej co nejvíc. Vždy je způsob, jak to udělat lépe. Poté tento obsah propagujte s pomocí influencerů. Jakmile se dostane do povědomí lidí, začne získávat zpětné odkazy a postupovat výše ve výsledcích vyhledávání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp