Instagram
Instagram i nadále zůstává oblíbenou aplikací a mocným nástrojem v oblasti marketingu. Co je na této platformě nového?

Instagram nejspíš prochází krizí identity. Sociální síť, která v první fázi sloužila ke sdílení fotografií, se postupně posunula k podpoře živého nakupování a nyní se pro změnu zaměřuje více na video a vrací se zpět k fotografii. Jak se říká, změna je život. Pojďme se podívat, jak šel čas s Instagramem a jakými změnami oblíbená aplikace aktuálně prochází.

Příběh Instagramu trochu připomíná pohádku. Vývoj aplikace trval vývojářům pouhých osm týdnů. A již za necelé dva roky koupil Instagram Facebook (META) za 1 miliardu dolarů. To mluví samo za sebe.

Základní fakta z historie Instagramu

  • Instagram je aplikace pro sdílení fotografií a videí, jejímiž tvůrci byli Kevin Systerom a Mike Krieger.
  • Název vznikl spojením slov Instant Camera a Telegram.
  • Prvním prototypem Instagramu byla webová aplikace s názvem Burbn, která byla inspirována Systromovou láskou ke kvalitní whisky a bourbonu.
  • Aplikace Instagram byla spuštěna 6. října 2010 a za jediný den nasbírala 25 000 uživatelů.
  • Od počátku bylo hlavním zaměřením aplikace prezentovat fotografie, zejména ty pořízené na mobilních zařízeních.
  • TV roce 2012 ji za 1 miliardu dolarů v hotovosti a akciích koupil Facebook.

Co je nového

V současné době Instagram ustupuje od funkcí živého nakupování a osekává živé komerční videopřenosy.  Od 16. března 2023 již nelze v živém vysílání označovat produkty. Hlavní změny:

  • Ze spodní lišty bylo odstraněno tlačítko pro nakupování vedoucí do nákupní sekce.
  • Naopak se do navigační lišty vrací tlačítko pro vytváření a přidávání obsahu.
  • Nákupní funkce aplikace budou i přes změnu designu zachovány.

Vzhledem k tomu, že celá řada značek využívala propagaci prostřednictvím oblíbených influencerů, je ukončení živého nakupování pro velkou skupinu uživatelů poměrně velkým zklamáním.  Inzerenti a značky, kteří se ve velké míře spoléhali na nákupní funkce Instagramu, si budou muset najít jiný způsob propagace svých produktů.

Důvodem ke změnám byla údajně změna priorit společnosti a nutnost přehodnotit další směřování společnosti. Firma argumentuje i tím, že na rozdíl od asijských trhů si američtí spotřebitelé nakupování v živém vysílání tolik neoblíbili.

Instagram i nadále zůstává oblíbenou aplikací a mocným nástrojem v oblasti marketingu. V nadcházející době hodlá dát opět větší prostor fotografiím a zaměří se na to, co mu v minulosti přineslo významnou konkurenční výhodu: na efektivní reklamu, jejímž prostřednictvím budou uživatelé moci objevovat nové značky a nové produkty.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp