Google algoritmy – seznamte se!

7.1.2016
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Každým rokem mění Google své vyhledávací algoritmy více než pětsetkrát. Těch nejzásadnějších je jen několik málo a mají dokonce svá jména.

Každým rokem mění Google své vyhledávací algoritmy více než pětsetkrát. Těch nejzásadnějších je jen několik málo a mají dokonce svá jména. V posledních letech do vyhledávání podstatně zasáhly především Google Panda, Penguin a nejmladší Google Hummingbird. Tyto algoritmy mnohdy dramaticky ovlivňují výsledky vyhledávání a také převratně mění celé SEO. V tomto článku si je představíme…

Všechny Google algoritmy mají za cíl zkvalitnit vyhledávání tak, aby co nejlépe uspokojovalo hledající. Postupně se proto začal vyzdvihovat především kvalitní obsah a přirozený odkazový profil. Poslední na řadu přišlo chytré vyhledávání a sémantické SEO.

Google Panda – kvalitní obsah

Algoritmus Google Panda se objevil začátkem roku 2011 a znamenal velký obrat ve vyhledávání směrem ke kvalitnímu obsahu.

Panda oceňuje kvalitní webové stránky, tedy takové, které se snaží přinést uživatelům nějakou hodnotu. Zaměřuje se na on-page faktory a zejména obsah (content).

Postihem Panda hrozí webům s duplikovaným obsahem, bojuje proti obsahovému spamu.

Cílem algoritmu Panda je dát uživatelům kvalitní obsah, oceňuje kvalitní webové stránky. Ty se dají rozpoznat podle otázek definovaných samotným Googlem.

Jde například o otázky:

  • Dá se věřit informacím, které daný web/článek prezentuje?
  • Je autorem obsahu odborník nebo nadšenec, který dané téma skutečně dobře zná?
  • Jde o webovou stranu, kterou budete rádi sdílet se svými přáteli a doporučíte ji dál?

Celý seznam otázek, které definují kvalitní webovou stranu, najdete tady.

Google Penguin – přirozený odkazový profil

Google Penguin zahýbal světem SEO poprvé v dubnu 2012.