E-commerce mýty, které vedou ke špatným marketingovým rozhodnutím

25.5.2018
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
I nejchytřejší obchodníci mohou udělat zásadní chyby v marketingových rozhodnutích, pokud jsou tato rozhodnutí založena na zprávách, které kolují na internetu s tím, že jsou postupy v nich hodnoceny pozitivně.

I nejchytřejší obchodníci mohou udělat zásadní chyby v marketingových rozhodnutích, pokud jsou tato rozhodnutí založena na zprávách, které kolují na internetu s tím, že jsou postupy v nich hodnoceny pozitivně.

Výnosy a zisk jsou jedinými klíčovými ukazateli, které má smysl hodnotit

Obchodníci, kteří vlastní webové stránky, mají tendenci hodnotit pouze zisk, který jim web přináší. Na webové stránce si například uživatelé mohou přečíst informace o produktu, ale zakoupit jej mohou přímo v kamenné prodejně. Hodnotit by se měly také další metriky, jako jsou:

Míra konverze

Jaké procento návštěvníků dokončí nákup? Zvažte také, jak se míra konverze liší v závislosti na opakovaných návštěvách. Dávejte také pozor na to, jak kampaně, vstupní stránky, nebo zdroje návštěvnosti ovlivňují konverze.

Návštěvnost webu

I když se vám zdá, že sledování návštěvnosti webu patří spíše mezi metriky, které se sledovaly spíše v minulosti, stále je tento údaj velmi důležitý.

Životnost stránek a jejich hodnota

Jaké výnosy vám přináší typická stránka po celou dobu své životnosti? Které stránky neustále vytvářejí příjmy a u kterých stránek naopak příjmy klesají?

Lidé ze sociálních sítí nenakupují

Je pravda, že sociální sítě většinou k vyhledávání produktů nepoužíváme, a proto je pro mnoho obchodníků snadné hodnotit sociální sítě jako velmi nerentabilní kanál. Pravdou ale je, že velmi vysoké procento uživatelů nakupuje produkty, které předtím viděli na Facebooku. Navíc, Facebook inzerentům nabízí skvělé možnosti cílení.

Sociální sítě vám umožní oslovit publikum, které vás nenalezlo v rámci organického vyhledávání, nebo přes reklamu na Googlu. Navíc, strategie marketingu, která zahrnuje i sociální média, vytváří další, sekundární efekt. Zvýšená návštěvnost, kterou získáte díky Facebooku a dalším sociálním sítím, může nakonec přispět také k lepší viditelnosti ve výsledcích vyhledávání.

E-maily už dnes nefungují

Skutečnost, že e-mail již patří spíše mezi starší technologie ještě neznamená, že ho nikdo nepoužívá. E-mail je stále velmi důležitým komunikačním kanálem. Lidé v mnoha případech kontrolují své e-maily na denní bázi. V mnoha případech je e-mail dokonce jedinou přímou cestou k oslovení zákazníka.

Dobrý produkt se prodá sám

I toto tvrzení je mýtus, který vás může připravit o spoustu obchodních příležitostí. I kdyby zákazníci sdíleli informace o vašem produktu a chválili ho v různých fórech nebo na sociálních sítích, pravdou je, že taková strategie nestačí. Pokud potenciální zákazníci neuvidí váš produkt, možná se o něm nikdy nedozví, a tím pádem si ho nekoupí.

Cílem marketingu na sociálních sítích je, aby se z příspěvků stal virál

Pokud se příspěvek na internetu šíří obrovskou rychlostí a zasáhne mnoho uživatelů, exponenciálně roste pravděpodobnost, že váš produkt zakoupí více zákazníků. Hlavním cílem by ale nemělo být vytvořit jakýkoliv příspěvek, který se bude takto šířit. K vysokému procentu uživatelů se příspěvky dostanou proto, že je sdílí influenceři, kteří jsou sledováni a respektováni širokým publikem. Je také třeba mít na paměti, že vaše příspěvky by měly být zajímavé pro vaše cílové publikum. Cílem je oslovit publikum, které by mohly vaše produkty zajímat, nikoliv zaujmout spoustu uživatelů vtipným příspěvkem, který si ale lidé možná vůbec nespojí s vaším produktem.

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com, searchengineland.com, searchenginewatch.com

 

 

 

Doporučené články