Dubnové novinky
Které z novinek ve světě SEO a online reklamy by vám během dubna 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Ochota Čechů připlatit si za odpovědné produkty poklesla

Povědomí o odpovědných firmách mezi českými spotřebiteli za 10 let vzrostla, ochota si připlatit za odpovědné produkty však poklesla. Za posledních 10 let se povědomí Čechů o společensky odpovědných firmách proměnilo. Zatímco v roce 2013 si vybavilo společensky odpovědnou firmu jen 22 %, loni už to bylo 40 %. Ochota připlatit si za odpovědné produkty však v důsledku ekonomické situace klesla.

V roce 2030 strávíme v metaverse až 6 hodin denně

Alespoň si to myslí Julie Šislerová, business konzultantka pro oblasti metaverse, NFT a Web3. Její přednášku na konferenci WebExpo 2023, která začíná ve středu 19. dubna v Praze, byste si rozhodně neměli nechat ujít. Kromě Julie Šislerové se na ní můžete setkat s téměř stovkou přednášejících a mentorů, kteří patří mezi špičky svých oborů.

Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od dubna 2023

Seznam.cz přináší přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v březnu tohoto roku. Kromě nově založených kategorií v Seznamu i některé smazali a přejmenovali. Doporučujeme vám zkontrolovat a upravit CATEGORYTEXT v XML feedu, pokud je váš sortiment pro tyto kategorie relevantní.

Meta nabídne novou kontrolu umístění reklam

Meta poskytne více nástrojů, které zajistí bezpečnost značek při umisťování reklam. Nově spouští novou sadu filtrů pro Facebook a Instagram, díky kterým se vyhnete nechtěnému spojení s potenciálně urážlivým nebo jinak nežádoucím obsahem. Filtry umožní zvolit nastavení, které se vztahuje k požadované úrovni bezpečnosti umístění reklam.

Jak lze propojit inzerci v televizi s programatickou reklamou?

Zdá se, že televize a programatická reklama nemají příliš společného. Časy se ale mění. Na první pohled se zdá, že televize a programatická reklama nemají mnoho společného. Programatická reklama je spojována s rychlostí, flexibilitou a přesností, zatímco v případě televizí se nám vybaví spíše pomalost a důraz na tradice. A přesto do televizí chce mnoho zadavatelů reklamy investovat, aby se jejich reklama mohla objevit na velké obrazovce, kde vzbudí emoce. Je to logické, protože každý den si ji v průměru zapíná 68 % českých televizních diváků.

Instagram testuje nový feed, který zvýší zapojení uživatelů

Instagram testuje novou funkcionalitu, která umožní zobrazit společný kanál s obsahem z účtů, které uživatelé sledují společně se svými přáteli. Chce tím zvýšit zapojení uživatelů na platformě. Instagram nabídne novou příležitost pro společné objevování obsahu. Díky tomu vznikne nový feed s obsahem, na který jste společně s konkrétním dalším účtem zareagovali. Najdete tu také obsah z profilů, které oba sledujete. Instagram tak poskytne více možností, jak se dostat k tématům, která vás zajímají. Očekává od toho, že se tím zvýší interakce a zájem o obsah, o kterém by uživatelé zřejmě jinak nevěděli.

Meta chce do konce roku zavést AI pro tvorbu reklamy

Vlastník Facebooku a Instagramu poprvé naznačil časový odhad využití umělé inteligence pro své reklamní účely. Vlastník sociálních sítí Facebook a Instagram, společnost Meta, hodlá do letošního prosince uvést do komerčního reklamního provozu svou umělou inteligenci (AI). V exkluzivním rozhovoru pro Nikkei to uvedl Andrew Bosworth, technologický ředitel Meta. „Investujeme do umělé inteligence více než deset let a máme jeden z předních výzkumných ústavů na světě," řekl s tím, že výzkumný tým čítá stovky lidí a že společnost očekává, že letos v prosinci uvede nástroje pro vytváření reklam s umělou inteligencí. Meta zahájila práce na AI v roce 2013, letos v únoru pak oznámila, že založí novou organizaci pro vývoj umělé inteligence. Ve výše zmíněném rozhovoru ale vůbec poprvé naznačila časový plán komerčního využití.

Meta testuje nové reklamy pro retail a e-commerce

Meta v rámci veletrhu ShopTalk 2023 oznámila dva nové reklamní nástroje, které právě testuje. Jedná se o reklamy, v rámci nichž mohou firmy pro cílení využívat poznatky ze CRM, a reklamy, které cílí na zákazníky v blízkosti prodejny. Podle globálního výzkumu Mety touží až 52 % nakupujících najít značky nebo produkty, o kterých ještě neslyšeli, ale které odpovídají jejich nákupním preferencím. Meta s tím firmám pomáhá prostřednictvím personalizovaných reklam. A nyní svou nabídku rozšiřuje o nové nástroje, které pracují na bázi umělé inteligence a automatizace.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp