Co musíte udělat pro optimalizaci svého firemního profilu na Googlu

Lokální SEO
Optimalizujte svůj firemní profil v Google – je to jedinečná pomoc k tomu, aby se vaše firma zobrazovala v místním vyhledávání.

Vytvoření firemního profilu na Google je prvním krokem, ale pro maximální viditelnost ve vyhledávání Google je třeba udělat ještě něco navíc. V dnešní době žijí spotřebitelé ve světě mikromomentů, což jsou krátké okamžiky v čase, kdy náhle potřebují něco vědět, jít, udělat nebo koupit. Tyto momenty jsou klíčové, protože spotřebitelé reagují rychle, aby uspokojili své okamžité potřeby. Skoro třetina všech mobilních vyhledávání je spojena s polohou, což znamená, že lidé vyhledávají informace o místech poblíž nich. Pro získání většího podílu na těchto mobilních vyhledáváních je klíčové optimalizovat firemní profil na Googlu. Zajištění správných informací, přidání relevantních fotografií a aktivní správa recenzí mohou výrazně zvýšit viditelnost a přitažlivost vašeho podniku ve chvílích, kdy jsou spotřebitelé nejaktivnější.

Proč optimalizovat firemní profil Google?

Vzhledem k tomu, že více než 52 procent veškerého internetového provozu pochází z chytrých telefonů, je velmi důležité, aby se vaše firma důsledně zobrazovala na každém zařízení.

Firemní profil Google je bezplatný nástroj, který umožňuje majitelům malých podniků propagovat informace o své firmě ve vyhledávání Google a v Mapách Google

Prostřednictvím Firemního profilu Google můžete zveřejňovat své otevírací hodiny, aktualizace, fotografie a videa, aby spotřebitel ve správném mikromomentě rychle poznal, oblíbil si a důvěřoval vaší značce. 

Optimalizací firemního profilu Google sdělujete společnosti Google, že jste pro tyto spotřebitele relevantním výsledkem vyhledávání.

A optimalizovaný firemní profil Google může zvýšit vaše šance na zobrazení v místních výsledcích vyhledávání Google což by mělo být jedním z hlavních cílů pro lokální SEO.

Jak optimalizovat firemní profil Google

Podle společnosti Google místní výsledky upřednostňují nejrelevantnější výsledky pro každé vyhledávání a podniky s úplnými a přesnými informacemi se snáze přiřazují ke správným vyhledáváním. Vzhledem k tomu je důležité, aby zákazníci věděli více o tom, co děláte, kde se nacházíte a kdy vás mohou navštívit. Uveďte informace, jako je (mimo jiné) vaše fyzická adresa, telefonní číslo a popis. 

Pro optimalizaci svého profilu budete muset:

  • Plně vyplnit svůj profil
  • Vyplnit popis své firmy
  • Udržovat info o pracovní době aktualizované
  • Zvolit správné kategorie podnikání
  • Vybrat všechny použitelné atributy
  • Ověřit své umístění

Níže si projdeme jednotlivé kroky optimalizace.

Kompletně vyplňte svůj firemní profil Google


Stejně jako při připojování na online seznamku je klíčové kompletně vyplnit svůj firemní profil na Googlu. Nedávno jsem se setkal s kolegou, který měl podobný problém na seznamce. I přes hodiny klikání, swipování a prohlížení nebyl schopen navázat kontakty. Když jsem se podíval na jeho profil, okamžitě bylo zřejmé, proč mu to nešlo. Jeho profil byl nekompletní, ať už šlo o nevyplněná políčka týkající se zájmů či minulosti. V důsledku toho působil na potenciální zájemce jako nedostatečně relevantní. Představte si Google jako dohazovače – někdo hledá konkrétní informace a Google se snaží spojit ho s nejrelevantnějšími výsledky. Stejně jako u online seznamek, i na firemním profilu Google platí pravidlo, že informace, které do něj vložíte, ovlivňují jeho úspěch. Čím kompletnější a relevantnější informace poskytnete, tím snáze se váš podnik spojí s potenciálními zákazníky hledajícími právě to, co nabízíte.

Vyplňte popis své firmy

Popis vaší firmy je na Firemním profilu Google velkým přínosem, protože vám umožňuje přispívat bohatým obsahem přímo do Googlu. Přemýšlejte o tom: píšete o svých produktech a službách na profilu, který žije na Googlu. 

Popis firmy umožňuje až 750 znaků (písmen, číslic, mezer a interpunkčních znamének) a doporučuji, abyste svůj popis maximálně využili. 

Můžete například vyzdvihnout některé ze svých nejoblíbenějších produktů a služeb nebo zmínit města, kde poskytujete služby. Čím je tento popis úplnější, tím lépe. 

Aktualizujte svou otevírací dobu

Jednoduše řečeno, chcete, aby lidé chodili do vašeho podniku, když máte otevřeno. Pokud je na vašem firemním profilu Google uvedeno, že máte otevřeno, ale máte zavřeno, je to velký problém! 

Právě jste u spotřebitelů nastavili očekávání, že vás mohou navštívit a nakoupit u vás. Pokud nejste k dispozici, když vás v tomto mikromomentě potřebují, zklamali jste je a už vám nikdy nebudou věřit.

Pracovní dobu můžete kdykoli aktualizovat a dopředu můžete přidat i otevírací hodiny ve svátky

Zvolte si správné obchodní kategorie

Při nastavení firemního profilu Google jste vyzváni k výběru primární kategorie podnikání. Většina lidí neví, že můžete mít až deset kategorií podnikání. 

Google kategorie předem definuje, takže nemůžete zadat jen své vlastní, ale je důležité používat kategorie, které nejlépe vystihují vaši firmu. Asi nechcete použít všech deset kategorií: vypadalo by to nepřehledně. Místo toho se snažte omezit kategorie na dvě nebo tři. 

Jako příklad lze uvést pizzerii, která si jako primární kategorii zvolí "pizzerie", ale jako sekundární kategorii zvolí "rozvoz pizzy" a jako terciární kategorii "catering". Tato kategorizace vám pomůže zobrazit se bez ohledu na to, zda někdo hledá "pizza v mém okolí" nebo "rozvoz pizzy v mém okolí". 

Ověřte svou polohu

Podnikatelský profil Google je postaven na místním vyhledávání. Optimalizace pro místní vyhledávače (neboli lokální SEO) se na podnik vztahuje pouze v případě, že je - hádáte správně - místní. 

Z tohoto důvodu je třeba ověřit svou adresu (nebo vlastnictví podniku) prostřednictvím procesu ověření firemního profilu Google. 

S největší pravděpodobností si vyžádáte zaslání dopisu na vámi zvolenou poštovní adresu. Poštovní adresou nemůže být P.O. Box nebo poštovní schránka někoho jiného. Musíte ověřit legitimní adresu s vyhrazenou poštovní schránkou. 

Pokud provozujete podnik z domova - nebojte se! Svou adresu můžete skrýt, takže nikdo nebude znát vaši adresu. Můžete také nastavit oblast služeb (buď podle okruhu kilometrů, nebo s uvedením konkrétních obcí, měst a poštovních směrovacích čísel), která se bude zobrazovat v příslušných místních vyhledávačích. 

DŮLEŽITÉ: Pokud neověříte polohu své firmy, nebudete moci využívat všechny funkce firemního profilu Google.

Jak to všechno spojit dohromady

Firemní profil Google je mocný nástroj, který vám pomůže ukázat se ve chvílích, kdy vás vaši potenciální zákazníci nejvíce potřebují. Stejně jako většina věcí je tak dobrý, jak dobré úsilí do něj vložíte, proto nezapomeňte svůj profil optimalizovat podle výše uvedených kroků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp