Co je to unikátní nabídka a proč se bez ní v SEO neobejdete

Unikátní SEO nabídka
Unikátní nabídka neboli USP (unique selling proposition) je marketingový koncept vymyšlený průkopníkem televizní reklamy Rosserem Reevesem již ve 40. letech minulého století.

Unikátní nabídka neboli USP (unique selling proposition) je marketingový koncept vymyšlený průkopníkem televizní reklamy Rosserem Reevesem již ve 40. letech minulého století. Jde o to, že každá marketingová kampaň by měla být soustředěna na jednu konkrétní, unikátní nabídku, která přesvědčí zákazníka k zakoupení produktu. Jak tento koncept využít v současném SEO?

Proč každá stránka vašeho webu potřebuje unikátní nabídku?

Uvědomme si, že Google zpracovává miliardy dotazů denně. Jak dokáže v tak obrovském množství dat kvalifikovaně rozhodnout, která stránka si zaslouží být na prvním místě pro každý z více než pěti miliard unikátních dotazů, který návštěvníci Googlu každý den položí?

Podle zkušeností, nezáleží příliš na tom, jak velikýrozsáhlý je váš web. Algoritmus Google hodnotí každou jednotlivou stránku zvlášť a klidně zobrazí na prvních místech stránku z menšího webu, pokud uváží, že stránka je na zadaný dotaz nejlepší volbou z tisícovek jí podobných a že nejlépe vyhovuje tomu, co od ní uživatel očekává. Jak ale Google pozná, že stránka je na zadaný dotaz lepší než ostatní? Co vůbec stránku dělá lepší? Jak vlastně dokážou vyhledávače změřit "„kvalitu" “ stránky? Všechny tyto myšlenky nutně vedou k jedné hlavní otázce.

Jak se dlouhodobě umístit na předních pozicích v Google?

Algoritmus Google je neuvěřitelně složitý a propracovaný. Započítává do svého hodnocení stovky signálů, které ovlivňují pozici stránky ve vyhledávání. Nejde jen o zpětné odkazy z autoritativních webů, na vaši pozici ve vyhledávání mají vliv i takové drobnosti, jako je rychlost načítání stránky nebo optimalizace pro mobilní telefony a tablety. Jedním z nejdůležitějších faktorů, které mohou vystřelit vaši stránku na vrchol vyhledávání, nebo ji pohřbít v digitálním zapomnění, je popularita mezi uživateli. Pokud budou vaši stránku uživatelé milovat, bude ji milovat i Google, a naopak.

Způsob, jak Google dokáže zjistit, zda se stránka uživatelům líbí, patří mezi nejstřeženější tajemství v online světě. Nejde jen o zpětné odkazy, zmínky na sociálních sítích, ale také zda uživatel stránku rychle opustil a klikl na jiný odkaz ve vyhledávání (to znamená, že nenašel to, co hledal) a mnoho dalších faktorů. Zcela jistě také využívá rozsáhlých statistických dat a principů umělé inteligence. Ovšem ani znalost všech těchto faktorů vám nepomůže se dostat se na první místo ve vyhledávání, pokud vaše stránka zkrátka nebude lepší než ostatní.

Dostat svou stránku na první místo ve výsledcích vyhledávání by chtěl jistě každý. Ale položte si otázku: Zaslouží si to vaše stránka? Je v něčem lepší než tisícovky tisíce jiných stránek, nabízejících po milionté to samé? Pravda bývá někdy krutá a většina majitelů stránek si musí popravdě odpovědět, že jejich stránka není ničím výjimečná, a Google proto nemá sebemenší důvod ji u

přednostnit před stovkami jiných, které nabízejí v podstatě to samé.  V tom ale tkví veliká příležitost právě pro vás. I malou úpravou můžete vybočit z průměru, udělat váš web mnohem užitečnější pro návštěvníky, a tudíž lepší než většina weby většiny vaší konkurence.

Jak vám USP pomůže zlepšit SEO

Úspěšný web dokáže svému návštěvníkovi nabídnout přesně to, co hledá, takže už nemá důvod v hledání pokračovat. To je pro Google velmi silný signál, že stránka je pro uživatele hodnotná a stojí za to tam posílat další návštěvníky. Proto je velmi důležité, aby každá stránka vašeho webu byla soustředěna na jeden konkrétní cíl, obsahovala jednu unikátní nabídku, USP. Jak toho docílit?

Návštěvník, který uvidí vaši stránku ve výsledcích vyhledávání, věnuje pouhý zlomek sekundy rozhodování, jestli klikne na odkaz, nebo ne. A pokud klikne, věnuje pouze několik sekund rozhodování, jestli na stránce zůstane, nebo navždy odejde. První dojem je tak pro návštěvníka naprosto rozhodující. Nikdy nedostanete druhou příležitost udělat první dojem.

Mnoho stránek má špatně optimalizované meta tagy "„title" “ a "„description" “ v hlavičce. Uvědomme siMějme na paměti, že obsah těchto tagů se zobrazuje ve vyhledávání a je tak jedinou šancí, kterou máte k zaujetí návštěvníkovy pozornosti. Proto musí titulek a popis každé stránky prezentovat unikátní nabídku, ze které je na první pohled jasné, co návštěvník na cílové stránce nalezne a přesvědčit ho ke kliknutí. Pokud Google zobrazí vaši stránku vysoko ve výsledcích vyhledávání a návštěvník místo toho klikne na výsledek na horší pozici, je to pro vyhledávač jasný signál, že si stránka tak vysokou pozici nezaslouží.

Pokud návštěvník klikne na odkaz a dostane se na vaši stránku, stále nemáte vyhráno. Nyní je jeho očekávání na základě popisu ve vyhledávači konfrontováno s realitou. Pokud jej během pár okamžiků nedokážete přesvědčit, že našel to, co hledal, nekompromisně odchází, a to je pro Google silně negativní signál. Proč by zobrazoval ve výsledcích stránku, která nikoho nezajímá?

Každou stránku vašeho webu, kterou mohou indexovat vyhledávače, byste měli považovat za potenciální vstupní stránku. Každá z nich by měla být pečlivě optimalizována tak, aby ve výsledcích vyhledávání na první pohled zaujala potenciální návštěvníky jasně deklarovanou a unikátní nabídkou. Z titulku a popisu obsahujících unikátní nabídku musí být naprosto jasné, co návštěvník na stránce nalezne a, pokud možno, by měla obsahovat také výzvu k akci, která přesvědčí návštěvníka, že stojí za to stránku navštívit.

Samotná stránka by měla být jasná, přehledná a mělo by být na první pohled jasné, o co jde. Většina návštěvníků se nejdříve podívá do levého horního rohu, kde by měla být prezentovaná unikátní nabídka například formou nadpisu nebo přesvědčivého obrázku. Text na stránce by měl být logicky členěn na odstavce a nadpisy, aby se návštěvník v textu mohl co nejsnáze orientovat.

Jak zviditelnit stránku ve výsledcích vyhledávání

Dobrým způsobem, jak zviditelnit stránku ve výsledcích vyhledávání, je použití rozšířených popisků, takzvané "„Richsnippets". “. Umožňují Googlu zobrazit ve výsledcích vyhledávání další informace, jako jsou popis produktu, cena, hodnocení uživatelů a další. Vám dají příležitost mnohem lépe vysvětlit návštěvníkům vaši unikátní nabídku. U některých výsledků v SERP můžeme také vidět snahu získat pozornost návštěvníků pomocí zobrazování speciálních znaků, jako jsou různé hvězdičky, srdíčka či smajlíky. V současnosti tato praktika není Googlem nijak postihována, i když s ohledem na budoucnost to nemusí být zcela bezpečné.

Soustřeďte se na to, co je důležité

Najít unikátní nabídku pro každou konkrétní stránku nemusí být těžké, pokud si uvědomíte, co vlastně vaši návštěvníci hledají a co jim nabízíte. Dobrá komunikace s návštěvníky a zákazníky, naslouchání jejich potřebám je v tomto směru velice užitečná. Pokud dokážete uspokojit potřeby svých návštěvníků, Google vás náležitě odmění lepšími pozicemi, což znamená ještě více spokojených návštěvníků. Vždyť to žeHeslo "„co je dobré pro návštěvníka, je dobré i pro vyhledávač" “je heslo které Google razí již od počátku své existence. Zaměření na uspokojení zákazníkových potřeb je proto jednou z nejúspěšnějších SEO strategií.

Více článků z blogu

Klíčové trendy SEO a AI

Získejte náskok díky těmto trendům v oblasti podnikového SEO. Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové strategie a připravit se na budoucí úspěch.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp