Klíčové SEO aktualizace webových stránek
V tradičních postupech SEO se změny, jako jsou přesměrování či úpravy obsahu nebo aktualizace metaznaček, často provádějí na původním serveru, který pak tyto aktualizace distribuuje uživatelům prostřednictvím sítí pro udržování obsahu (CDN).
Jenže tento proces může být dost pomalý. Zejména pak pro velké internetové stránky nebo stránky s globálním publikem. S edge SEO jsou tyto změny použity na okraji sítě, blíže k uživateli. To umožňuje provádět aktualizace v reálném čase a snižuje latenci.
Tento vstup pomáhá lépe překonat problémy představující složité serverové infrastruktury, kde může být provádění změn na straně serveru technicky nebo časově náročné.
Co je edge SEO?
Edge SEO zahrnuje implementaci technických doporučení kódu a SEO pomocí aplikace bez serveru, jako je Cloudflare Workers nasazené na CDN.
Díky tomuto přístupu je možné provádět změny webu bez změny základní kódové základny webu. A jak funguje? Upravuje interakce požadavků a odpovědí mezi klientem (ať už je to vyhledávač, jako je Googlebot, nebo uživatel).
Jak ovlivňuje edge SEO rychlost načítání stránky?
Jde-li o rychlost načítání stránky, může edge SEO zavést určitou latenci. Jenže dopad je pouze minimální. Na základě testů provedených na reálných webech je průměrná přidaná latence asi 10 milisekund.
Když jsme podrobovali naše weby testování, ve vzácných případech jsme zaznamenali zvýšení latence až na 50 ms. K tomu však obvykle dochází v důsledku faktorů, jako je velikost paketů vrácených serverem nebo jaká je používaná platforma.
Ty stránky, které poskytují velké pakety, příliš velké obrázky nebo nekomprimovaná média, zejména ty s obecně pomalým vývojem, mohou dokonce zaznamenat mírné zesílení latence. Ale celkový dopad na rychlost stránky většinou zůstává malý.
Pokud jako CDN používáte Cloudflare, možná už používáte také Brotli, minifikace a další nástroje pro optimalizaci rychlosti.
Jakou změnu lze implementovat pomocí edge SEO?
Edge SEO nabízí opravdu velkou škálu úprav a poskytuje mnoho příležitostí k optimalizaci internetových stránek nebo rychlé řešení problémů, i když je tradiční fronta vývoje pomalá.
Implementace přesměrování
Může nastavit nejrůznější typy přesměrování jako například 301 (trvalé), 302 (dočasné) nebo přesměrování, abyste zajistili správné SEO zpracování změn stránek. To může být opravdu důležité pro platformy s limity přesměrování, jako je SAP Hybris, Cloud nebo Salesforce Commerce.
Úpravy HTTP hlaviček
V odpovědích http hlaviček je možné provádět změny, jako je přidání nebo změna značky X-Robots-Tag. Ta řídí, jak vyhledávače indexují a procházejí konkrétní stránky.
Úpravy souboru robots.txt
Edge SEO nám pomáhá upravovat nebo vytvářet soubory robots.txt. A to dokonce i na platformách s omezeními, jako je Shopify. Díky tomu můžete snadno kontrolovat, které části vašich internetových stránek jsou prohledány vyhledávači.
Předběžné vykreslování JavaScriptu
Implementovat můžete řešení předběžného vykreslování. Tím doručíte plně vykreslené stránky přímo do vyhledávačů, což může pomoci se SEO na webech s vysokým obsahem JavaScriptu.
Shromažďování protokolů serveru
Edge SEO nabízí shromažďování souborů protokolů serveru. A to i z platforem, které neumožňují přístup k souborům protokolů za účelem analýzy a optimalizace vaší strategie na základě skutečných interakcí uživatelů a robotů.
Vkládání a přepisování obsahu
Do internetových stránek je možné vložit stávající i nový obsah (tedy meta názvy, popisy i hlavní text). Je možné je přepsat bez úpravy základního kódu.
Implementace značek schématu
Strukturovaná data můžete přidávat pomocí značek schématu. Tím zlepšíte způsob, kterým vyhledávače rozumí vašemu obsahu a zobrazují jej v bohatých výsledcích vyhledávání.
Správa značek hreflang
Edge SEO umožňuje implementaci a správu značek hreflang, i když je obsah testován na ccTLD nebo více platformách. Tím se zajistí správné regionální a jazykové cílení webových stránek.
Které sítě CDN nabízejí tuto funkci?
Několik CDN nabízí tento druh funkcí jako součást bezplatných, freemium a prémiových plánů.
Ne každý poskytovatel nabízí stejnou škálu funkcí, ale z našeho průzkumu plyne, že základní funkce řeší hlavní nebo alespoň ty nejběžnější technické potřeby SEO:
- pracovníci Cloudflare,
- AWS Cloudfront s Lambda@Edge,
- Compute@Edge,
- Akamai EdgeWorkers,
- Azure s funkcemi Azure,
- BunnyCDN s Edge Scripts.
Netlify nabízí funkce bez serveru, které je možné spustit v reakci na požadavky http. Ty je možné použít s jejich schopnostmi CDN. Podobně i Vercel nabízí celou řadu bezserverových funkcí pro dynamický obsah.
Zodpovědné používání okrajových SEO technik
Edge SEO nabízí skvělý způsob, jak implementovat změny. A nezáleží na tom, zda jde o krátkodobou opravu, která ulehčí vývojovému týmu, nebo jde o dlouhodobější funkci zlepšující celkový uživatelský dojem.
Důležité je vyhnout se práci v izolaci. To, že tato technika umožňuje přímo obejít provádění změn v kódové základně neznamená, že by měla obejít inženýrský a vývojový tým. Je nesmírně důležité, aby váš vývojový tým byl obeznámený a zapojený do změn provádějících se prostřednictvím sítě CDN. Dodržujte jejich pokyny pro testování a nasazení.
Komunikace mezi vámi a vaším týmem je nesmírně důležitá, protože standardní postupy vývoje by mohly neúmyslně zavádět chyby nebo vytvářet zavádějící problémy během testování frází. To může mít dopad na celkovou funkčnost webových stránek.
Proč edge SEO?
Pro někoho se může zdát edge SEO jako jeden z mnoha trendů k prozkoumání nebo další luxusní nástroj postrádající skutečnou hodnotu. Ale na rozdíl od ostatních má edge SEO potenciál výrazně zlepšit možnosti SEO a interní digitální tým.
Tyto týmy se však setkávají s reálnými výzvami ze strany vlastních platforem, specifických konfigurací nebo starých technologických sad, které komplikují implementaci.
Řešení technických problémů pomocí edge SEO
Edge SEO představuje transformativní přístup pro optimalizaci webových stránek umožňující úpravy a aktualizace v reálném čase bez změny základní kódové základny. Použitím DCN a aplikací bez serveru můžete řešit složité výzvy SEO, díky čemuž zlepšíte výkon i uživatelský dojem webu. Zůstaňte pomocí edge SEO agilní a reagujte na potřeby vyhledávačů i uživatelů pohotově a efektivněji.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Kristýna Franclová
Foto zdroj: pixabay.com