Cílení na LinkedIn
Microsoft Ads zavádějí funkci cílení na LinkedInu podle společnosti, průmyslových odvětví a pracovního zařazení uživatelů.

Společnost Microsoft Ads nedávno představila novou možnost cílení na LinkedInu, na kterou byli obchodníci zvědaví od té doby, co Microsoft před několika lety sociální síť LinkedIn koupil. LinkedIn, stejně jako Facebook a další sociální sítě, má o svých uživatelích rozsáhlé znalosti a informace, které umožnují cílit reklamu s přesností laserového zaměřovače. Informace, které má o svých uživatelích LinkedIn, jsou však obzvláště cenné, zejména pro obchodníky, kteří své PPC reklamy cílí na B2B klientelu. Vzhledem k tomu, že LinkedIn je určen k sdílení informací mezi profesionály, uživatelé zde uvádějí svou profesi, pracovní zařazení a zkušenosti, je tato sociální síť doslova zlatým dolem pro B2B obchodníky, kteří se snaží oslovit osoby s rozhodovací pravomocí ve firmě.

Jistě si tedy dokážete představit to vzrušení marketingových profesionálů, když Microsoft oznámil, že v rámci své reklamní platformy Microsoft Ads plánuje zavést funkci cílení na LinkedInu podle společnosti, průmyslových odvětví a pracovního zařazení. Již brzy tak budete moci v Microsoft Ads zobrazovat vaši reklamu lidem na konkrétních pracovních pozicích, například nákupčím, náměstkům či ředitelům firem, což vám umožní zefektivnit vaše reklamní výdaje.

Implementace cílení na LinkedIn

Tato funkce je aktuálně v uzavřené verzi Beta, takže k ní v tuto chvíli nemají přístup všichni inzerenti. Jakmile bude ovšem tato funkce veřejně dostupná i v ČR, najdete ji v levém panelu nástrojů v rozhraní Microsoft Ads pod záložkou Demographic.

Po vstupu do této sekce se v horní části stránky zobrazí možnosti cílení na společnost, průmyslové odvětví a pracovní funkce. Jakmile kliknete na jednu z těchto možností, uvidíte nástroje pro výběr cílů. Na úrovni společností je v nabídce zatím přibližně 80 000 společností, které lze použít k cílení. Bohužel však neuvidíte žádný seznam, ze kterého byste si mohli jednoduše vybrat názvy společností, na které chcete cílit. Budete muset názvy společností znát.

Protože nevidíte úplný seznam firem, nevíte, které máte k dispozici a které ne. Dalším nedostatkem je skutečnost, že neexistuje možnost hromadného nahrávání seznamu společností. Pokud tedy máte seznam firem, na které se chcete zaměřit, nezbude vám nic jiného, než je přidávat jednu po druhé.

Na úrovni průmyslových odvětví a pracovních funkcí však existuje funkce procházení, která vám umožní prozkoumat možnosti cílení. V rámci těchto dvou sekcí máte k dispozici 175 různých průmyslových odvětví a 26 různých pracovních funkcí.

U těchto možností cílení se můžete řídit pouze podle nabídek - to znamená, že máte možnost upravit agresivitu nabídky pomocí pozitivních a negativních modifikátorů nabídek. Nemůžete bohužel omezit své publikum a jít pouze po jednotlivcích ve vybraných společnostech, pracovních funkcích či průmyslových odvětvích. Místo toho si můžete vybrat pouze to, jak jsou pro vás tito lidé důležití a cenní ve srovnání se zbytkem publika, na které cílíte.

Linkedin

Několik slov na závěr

Navzdory některým překážkám a nemožnosti zúžení cílového publika se tato nová funkce Microsoft Ads zdá být velmi užitečná. Doufejme, že v Microsoftu vychytají všechny mouchy a již brzy bude tato funkce dostupná i pro inzerenty v ČR.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp