Blesková propagace webu
Zjistěte, jak získat nové zákazníky pro váš web, pokud máte na jeho propagaci pouze 45 minut za týden.

Bez online prezentace se v současnosti již málokterá firma obejde. Většina zákazníků dnes shání informace a nakupuje na internetu a tráví zde také většinu času. Pokud je tedy chcete oslovit, bez vlastních internetových stránek se jen těžko obejdete. Tvorba webové stránky je však pouze prvním krokem. Aby vám váš web skutečně přinášel profit, je potřeba na něj přivést návštěvníky pomocí online propagace, SEO nebo PPC reklamy. Správně propagovaný web za vás udělá spoustu práce. Přivede vám nové zákazníky, prodává vaše produkty či služby a odpovídá na dotazy vašich stávajících i budoucích zákazníků.

Online propagace webu není jednoduchá záležitost, protože je třeba se prosadit proti neodbytné konkurenci, která zuřivě bojuje o každého zákazníka. Níže se však můžete seznámit s návodem, jak optimalizovat a propagovat váš web v rekordním čase, za pouhých 45 minut týdně.

Prvních 15 minut – pošlete e-mail

Váš seznam e-mailů od stávajících zákazníků je skvělým místem, kde začít, když se snažíte upozornit na svůj web. Koneckonců, vaši zákazníci vám poskytli svůj e-mail proto, abyste jim mohli nabídnout informace o novinkách a slevách ve vašem sortimentu.

Než se ráno pustíte do práce, vyšetřete si pár minut vytvořením e-mailu a naplánujte jeho odeslání – buď ve stejný den, nebo později v tomto týdnu. E-mailing připomene vašim zákazníkům nabídku vašeho webu a poskytne jim hodnotné a unikátní informace z vašeho oboru.

Typ e-mailů, které svým zákazníkům budete posílat, je jen na vás! Zda je váš e-mail obsahový, nebo propagační, záleží na vaší marketingové strategii, ale pro optimální interakci se zákazníkem se doporučuje rozdělení 80 : 20 (80 % hodnotný unikátní obsah a 20 % propagační zprávy).

Důležité upozornění. Obsah e-mailu by měl být v prvé řadě unikátní a užitečný pro adresáta. Pokud budete rozesílat zprávy bez přidané hodnoty, skončí vaše e-maily ve složce s nevyžádanou poštou.

Pokud jde o plánování času odeslání vašich e-mailů, experimentujte s různými časy a dny v týdnu. Posílejte e-maily v různé časy, dokud se nedozvíte, ve kterou dobu mají vaše e-maily nejvyšší míru otevření a konverzní poměr.

Dalších 15 minut – tvořte (nebo aktualizujte) obsah webových stránek

Pravidelně přidávejte na váš web kvalitní a užitečný obsah. Mohou to být informativní články týkající se vašeho oboru podnikání, návody, jak využít produkty, které prodáváte, fotografie, videa, infografiky nebo cokoli jiného, co zaujme vaše potenciální zákazníky. Pokud budete udržovat svůj web co nejčerstvější, budou jej lidé navštěvovat častěji, budou zde trávit více času a budou více motivováni k nákupu vašich produktů nebo služeb.

Čím více kvalitního, čerstvého obsahu bude vaše stránka mít, tím více bude u návštěvníků oblíbená, což se projeví i v lepším hodnocení vyhledavačů, ze kterých vám bude chodit stále více lidí.

Obsahový marketing

Posledních 15 minut – propagujte web na sociálních sítích

Většina lidí u nás i ve světě pravidelně navštěvuje nejrůznější sociální sítě, jako je Facebook, Instagram, Twitter nebo YouTube. Je proto naprosto logické, že byste měli hledat návštěvníky vašeho webu a budoucí zákazníky právě tam. Právě zde můžete uživatele seznámit s existencí vašeho webu a vaší nabídky.

Pokud si nejste jisti, jak váš web na sociálních sítích prezentovat, nejjednodušší je informovat lidi o změnách nových stránek nebo aktualizacích obsahu. Nezasílejte však pouze jeden tweet nebo příspěvek na Facebooku – naplánujte sérii sociálních příspěvků, které se budou rozesílat v průběhu celého týdne.

Věnovat čas marketingu na sociálních sítích je dobrá investice z několika důvodů. Na jedné straně zde můžete udržovat kontakt s vašimi stávajícími zákazníky, tak aby v případě, že budou potřebovat něco z vašeho sortimentu, navštívili opět váš web. Zároveň jsou sociální sítě cenným zdrojem novým zákazníků. Pokud budou zákazníci na sociálních sítích s vaší firmou spokojeni, doporučí ji rádi i svým známým, což je jeden z nejefektivnějších způsobů propagace.

Dejte zákazníkům – starým i novým – dostatečně dobrý důvod, aby navštívili váš web. Řekněte jim, jak můžete vyřešit jejich problém, nebo jim nabídněte nějakou přidanou hodnotu, která zajistí, že bude vaše nabídka výhodnější než nabídka konkurence.

Propagace na sociálních sítích

Nemáte ani 45 minut týdně na propagaci webu? Začněte s 15 minutami

Víme, že podnikání je časově velmi náročné a možná nejste schopni ušetřit ani 45 minut týdně, ale nemusíte přece dělat všechno najednou. Vezměte si každý týden jeden z těchto patnáctiminutových kousků a snažte se jej dovést do konce. Nezáleží příliš na tom, jak jdete rychle, ale zdali jdete správným směrem. Důležité je udělat první krok.

Nezapomeňte – udělat si čas na propagaci vašeho webu stojí určitě za to. Webová stránka s hodnotným a aktuálním obsahem nejen přiláká nové zákazníky, ale pomůže vám i s umístěním ve vyhledavačích.

Google a další vyhledavače sledují, jak často je stránka aktualizována, a na stránce s výsledky vyhledávání upřednostňují nejaktuálnější informace. Pokud váš web nebyl roky aktualizován nebo propagován, je málo pravděpodobné, že se dostanete na nejvyšší pozice na stránkách s výsledky vyhledání (SERP). Pokud budete aktualizovat váš web každý týden, zajistíte si pravidelný přísun potenciálních zákazníků ze sociálních sítí i vyhledavačů.

Rozvíjejte své online podnikání

Výše zmíněné tipy jsou pouze základem toho, co potřebujete k propagaci vašeho webu a získání nových zákazníků. Existuje toho mnohem více, co můžete udělat pro zvýšení návštěvnosti vašeho webu, ale pokud máte jen pár minut každý den, posílání e-mailů, psaní nebo aktualizace obsahu a propagace webu na sociálních sítích vám pomohou udržet růst vašich zisků.

Web může být jedním z nejcennějších aktiv ve vašem podnikání, ale bude účinný pouze tehdy, pokud věnujete čas jeho propagaci a budete jej aktualizovat tak často, jak jen můžete. I když je vaše podnikání velmi časově náročné, plánování nových způsobů, jak přilákat a udržet zákazníky, je to, co udržuje vaši firmu životaschopnou. Podívejte se na svůj obvyklý pracovní rozvrh a zkuste najít 45minutový časový úsek (nebo alespoň 15minutový časový úsek), který můžete věnovat aktualizaci webových stránek. Uvidíte, že se vám tato investice mnohonásobně vrátí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp