Facebook reklama
Zjistěte, jak vytvářet krásné obrázky a videa pro vaše reklamy na Facebooku a Instagramu, aniž byste za jejich tvorbu museli zaplatit jedinou korunu.

Pokud jde o PPC reklamu na Facebooku, jsou obrázkové kreativy nejdůležitějším faktorem, který přitáhne pozornost potenciálního zákazníka. Přesvědčivý text sice přiměje uživatele kliknout, ale jsou to především obrázky a videa, které jej přimějí si vaší reklamy vůbec všimnout. Proto byste se měli vždy snažit o to, aby obrázkové kreativy vašich reklam na Facebooku a Instagramu byly co nejdokonalejší. Vím, mnohem jednodušeji se to řekne, než udělá, obzvláště pokud je váš rozpočet omezený a nemůžete si dovolit profesionálního grafika. Nebojte se však – existuje spousta levných, nebo dokonce bezplatných produktů, které vám s vytvořením kvalitních kreativ pro vaše reklamy na Facebooku a Instagramu dokážou pomoci.

Úspěch reklamy na Facebooku závisí na všech jejích prvcích: vizuální kreativě, textu, cílové stránce a pochopitelně také nabídce. Pojďme si projít několik bezplatných nebo levných způsobů, jak získat vizuální kreativy, které potenciálního zákazníka zaujmou na první pohled.

Váš chytrý telefon

Fotoaparáty většiny telefonů jsou v dnešní době neuvěřitelné a dokážou pořídit kvalitní záběry vašich produktů, které budou více než dostatečné pro vaši PPC reklamu. Se správným pozadím a osvětlením nebudou dokonce některé fotografie potřebovat ani žádné další úpravy. Mnoho fotoaparátů v telefonech však navíc disponuje dalšími funkcemi a efekty, kterými můžete vaše fotografie ještě vylepšit. Jedná se o nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak získat obrázky a videa pro reklamy na Facebooku a Instagramu.

Obrázky a videa z fotobank

Pokud dáváte přednost profesionálním obrázkům a videím, použijte fotografie a videa z fotobank a rozšiřte tak svůj arzenál prostředků pro tvorbu reklamy na sociálních sítích. Některé z těchto fotobank jsou navíc zcela bezplatné. Banky, jako jsou například Pexels, Unsplash nebo Pixabay, nejenže nabízejí nekonečné množství fotografií a videí, které můžete používat zcela zdarma, ale jejich vyhledávací funkce také usnadňují vyhledávání a objevování kreativního obsahu na základě vašich vizuálních potřeb. Stačí zadat do integrovaného vyhledávání, co by na obrázku mělo být, a okamžitě si můžete vybírat ze stovek kvalitních fotografií na dané téma.

Šablony reklam na Facebooku

Pokud hledáte další možnosti, vyzkoušejte nástroje jako Canva nebo Shutterstock, které nabízejí nejen vysoce kvalitní obrázky, ale také šablony návrhů pro sociální sítě. Shutterstock je sice placená služba, která stojí asi 1 000 Kč měsíčně, ale nabízí přístup k více než 350 milionům obrázků, videí a hudebních souborů spolu se šablonami, které můžete snadno použít k vytvoření čehokoli – od titulních obrázků stránek na Facebooku až po obsah Instagram Stories. Čím méně se musíte starat o správné specifikace a čím snadněji můžete svou značku v dobrém světle reprezentovat na placených sociálních sítích, tím lépe.

Canva také nabízí přístup ke kvalitním šablonám, které můžete použít v rámci svých placených reklam i organických příspěvků na sociálních médiích. Canva je v základní verzi zdarma, ale pokud to myslíte s tvorbou kvalitních reklam vážně, stojí za to přejít na účet Canva Pro za přibližně 600 Kč měsíčně. Získáte tím mnohem více funkcí a také možnost správy týmu, nástroje pro pracovní postupy a sdílené úpravy a podobně. Získáte také přístup k většímu množství obrázků, šablon a nástrojů.

Navrhujte přesvědčivé reklamy

Vestavěné kreativní nástroje Facebooku

Správce reklam na Facebooku nabízí inzerentům řadu bezplatných vestavěných nástrojů a zdrojů, s pomocí kterých můžete snadno vytvářet kreativy pro své reklamy. Najdete v něm knihovnu bezplatných obrázků přímo od Facebooku a také jejich sadu Video Creation Kit, která inzerentům umožňuje vytvářet videoreklamy nahráním obrázků a jejich animací.

Pohyblivé obrázky jsou osvědčeným způsobem, jak upoutat pozornost uživatelů při rolování na Facebooku a Instagramu, a přimět je, aby se zastavili a prohlédli si vaši reklamu. Sada pro tvorbu videí poskytuje několik bezplatných šablon, včetně šablon pro sváteční marketingové akce, a umožňuje uživatelům upravovat videa a měnit jejich velikost, a to vše v rámci platformy. Některé z těchto šablon také umožňují přidat logo, připojit překryvný text a přidat speciální efekty, které přitáhnou pozornost návštěvníka.

Podle studie Facebooku z roku 2019 je pohyb jedním z nejjednodušších, ale nejsilnějších nástrojů, jak upoutat pozornost diváků. Reklamy, které obsahují pohyb, překonávají reklamy, které používají pouze statické obrázky, v 75 % případů.

Obsah vytvářený uživateli (UGC)

Máte spokojené zákazníky, kteří sdílejí vaše produkty nebo služby na svých sociálních kanálech? Pokud ano, využijte tento obsah, protože často může být jednou z nejlépe konvertujících reklamních kreativ. Obsah generovaný uživateli (UGC) znamená, že zákazníci podpoří vaši značku tím, že označí vaši firmu na obrázcích nebo videích, které sdílejí na sociálních sítích.

Před použitím jakéhokoli obsahu vytvářeného uživateli v reklamách si nezapomeňte získat od daného uživatele svolení a nabídnout mu nějakou odměnu za použití jeho výtvoru.

Obsah generovaný uživateli má tendenci vést k vyšším prodejům, protože spotřebitelé mnohem více důvěřují zákaznické recenzi než firemní reklamě. Maximalizujte své úsilí tím, že budete podporovat obsah vytvářený uživateli v rámci své komunity na sociálních sítích – podporujte používání hashtagů pro svou značku, abyste mohli lépe filtrovat a nacházet obsah vytvářený uživateli, který můžete kreativně použít.

Facebook Brand Collabs Manager

Pokud chcete při tvorbě reklamy spolupracovat s influencery, nástroj Facebook Brand Collabs Manager vám pomůže najít relevantní obsah od tvůrců a influencerů a navázat s nimi kontakt pro spolupráci na reklamních kampaních. Tento nástroj však bohužel zatím není dostupný pro všechny, proto si zažádejte o vstup do programu a zjistěte, zda splňujete momentálně platná kritéria.

Navrhujte přesvědčivé reklamy na Facebooku, aniž byste přišli na mizinu

Současná doba inzerentům velice přeje. Mohou totiž využívat všech výhod kvalitních, poutavých a vizuálně atraktivních reklam, aniž by za jejich tvorbu museli zaplatit jedinou korunu. Díky bezplatným kreativním možnostem, které máte k dispozici, můžete lépe propagovat svůj byznys a získávat nové zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp