Automatický bidding prostřednictvím Conviu

Conviu
Bidding je efektivním nástrojem pro dosažení předních pozic na Heurece a Zboží. Tím obvykle přináší zvýšenou viditelnost a v důsledku toho značný nárůst návštěvnosti e-shopu a počtu objednávek.

Bidding funguje na principu aukce, tedy hlavní je překonat nabídku (cenu za proklik) konkurence, a přitom nezaplatit víc, než je nezbytně nutné.

Automatický bidding od Conviu umožňuje pravidelné vyhodnocování statistik, sledování konkurence a několikrát denně automaticky aktualizuje nastavení biddingu a jeho propis do XML. Tato automatizace výrazně šetří čas a náklady tím, že provádí častá vyhodnocení a automaticky vylučuje neprofitabilní produkty z biddovaných pozic.

Strategie biddingu

Conviu má v rukávu nástroj pro všechny strategie biddingu, tedy stanovení cen za proklik (CPC) ve zbožových srovnávačích, které vás můžou napadnout. A nemusíte si vybrat – na každou část sortimentu svého e-shopu můžete uplatňovat jiný přístup.

Produkty lze segmentovat podle: 

  • požadované pozice (tzv. cílení na pozice)
  • rozdílu v cenách oproti konkurenci
  • podílu nákladů na obrat (PNO)
  • marže
  • skladové dostupnosti
  • akčních produktů
  • značky, výrobce, kategorie
  • cen konkurence
  • nejlépe prodávaných produktů ve vašem e-shopu
  • prodejnosti či popularity na trhu
  • aktuálních statistik (např. pokud je PNO < 5 a pozice produktu < 4)

Většinou je nejefektivnější biddovat nejlépe prodávané produkty, které jsou u zákazníků oblíbené. Můžete také nastavit, aby se váš produkt udržel na určité pozici ve výsledcích vyhledávání. Bidding lze nastavit i dle denní doby či dnech v týdnu. 

Díky integraci s API Heuréky.cz a Zboží.cz můžeme provádět automatickou optimalizaci cen za proklik pro jednotlivé produkty až 12krát denně, jak ve dne, tak v noci, 7 dní v týdnu. Samozřejmě máte možnost nastavit maximální cenu za proklik a automaticky deaktivovat neúspěšné položky. Produkty ze Zboží.cz se zobrazují také ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz. Můžete tedy biddovat na obě místa, kde se potenciální zákazníci mohou seznámit s vašimi produkty. Conviu umí automaticky biddovat i Zboží inzeráty ve fulltextu Seznamu a umožňuje napojení na Google Analytics 4.

Ukázka nastavení biddovacího pravidla

Ukázka nastavení biddovacího pravidla

podmínky pro produkty

Podmínky pro produkty

Bidding dle aktuálních statistik

Při nastavování pravidla pro bidding můžete také sáhnout k pokročilejším taktikám. Jednou z nich je např. sestavení pravidla dle aktuálních statistik. V podmínce stačí nadefinovat hodnotu PNO nebo aktuálních nákladů. Pravidlo pro bidding tak můžete definovat pro produkty, které mají určité aktuální PNO nebo určité náklady - např. pokud je PNO 3% a náklady menší než 120 Kč.

Statistiky

Výsledky můžete sledovat v podobě podrobných statistik (tabulka a graf) v administraci, nebo si stáhnout podrobné statistiky po produktech do Excelu. V grafu je možné jednotlivé metriky přepínat a zobrazovat pouze požadované.

podíl prokliků

Conviu kromě automatického biddingu nabízí možnosti úprav jakéhokoliv XML feedu pomocí pravidel, podmínek a hromadných úprav prostřednictvím CSV nebo Google data sheets. Pro párování produktů lze využít párovač, který nabízí produkty k napárování. Lze také nastavit allerty na důležité změny a chyby, které by neměly ujít Vaší pozornosti.

 

Conviu nabízí si vše vyzkoušet na 30 dní zdarma, takže nic neriskujete. Neváhejte se na nás obrátit a zavolejte nám nebo nám napište na e-mail info@conviu.cz.

Conviu je komplexní nástroj pro online marketing.  Nabízí editor XML a csvnapojení dodavatelských dat nebo na marketplace, automatický biddingautomatickou dynamickou cenotvorbuautomatický překladač produktůmonitoring cen konkurence.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp