
Bidding funguje na principu aukce, tedy hlavní je překonat nabídku (cenu za proklik) konkurence, a přitom nezaplatit víc, než je nezbytně nutné.
Automatický bidding od Conviu umožňuje pravidelné vyhodnocování statistik, sledování konkurence a několikrát denně automaticky aktualizuje nastavení biddingu a jeho propis do XML. Tato automatizace výrazně šetří čas a náklady tím, že provádí častá vyhodnocení a automaticky vylučuje neprofitabilní produkty z biddovaných pozic.
Strategie biddingu
Conviu má v rukávu nástroj pro všechny strategie biddingu, tedy stanovení cen za proklik (CPC) ve zbožových srovnávačích, které vás můžou napadnout. A nemusíte si vybrat – na každou část sortimentu svého e-shopu můžete uplatňovat jiný přístup.
Produkty lze segmentovat podle:
- požadované pozice (tzv. cílení na pozice)
- rozdílu v cenách oproti konkurenci
- podílu nákladů na obrat (PNO)
- marže
- skladové dostupnosti
- akčních produktů
- značky, výrobce, kategorie
- cen konkurence
- nejlépe prodávaných produktů ve vašem e-shopu
- prodejnosti či popularity na trhu
- aktuálních statistik (např. pokud je PNO < 5 a pozice produktu < 4)
Většinou je nejefektivnější biddovat nejlépe prodávané produkty, které jsou u zákazníků oblíbené. Můžete také nastavit, aby se váš produkt udržel na určité pozici ve výsledcích vyhledávání. Bidding lze nastavit i dle denní doby či dnech v týdnu.
Díky integraci s API Heuréky.cz a Zboží.cz můžeme provádět automatickou optimalizaci cen za proklik pro jednotlivé produkty až 12krát denně, jak ve dne, tak v noci, 7 dní v týdnu. Samozřejmě máte možnost nastavit maximální cenu za proklik a automaticky deaktivovat neúspěšné položky. Produkty ze Zboží.cz se zobrazují také ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz. Můžete tedy biddovat na obě místa, kde se potenciální zákazníci mohou seznámit s vašimi produkty. Conviu umí automaticky biddovat i Zboží inzeráty ve fulltextu Seznamu a umožňuje napojení na Google Analytics 4.
Ukázka nastavení biddovacího pravidla

Bidding dle aktuálních statistik
Při nastavování pravidla pro bidding můžete také sáhnout k pokročilejším taktikám. Jednou z nich je např. sestavení pravidla dle aktuálních statistik. V podmínce stačí nadefinovat hodnotu PNO nebo aktuálních nákladů. Pravidlo pro bidding tak můžete definovat pro produkty, které mají určité aktuální PNO nebo určité náklady - např. pokud je PNO 3% a náklady menší než 120 Kč.
Statistiky
Výsledky můžete sledovat v podobě podrobných statistik (tabulka a graf) v administraci, nebo si stáhnout podrobné statistiky po produktech do Excelu. V grafu je možné jednotlivé metriky přepínat a zobrazovat pouze požadované.
Conviu kromě automatického biddingu nabízí možnosti úprav jakéhokoliv XML feedu pomocí pravidel, podmínek a hromadných úprav prostřednictvím CSV nebo Google data sheets. Pro párování produktů lze využít párovač, který nabízí produkty k napárování. Lze také nastavit allerty na důležité změny a chyby, které by neměly ujít Vaší pozornosti.
Conviu nabízí si vše vyzkoušet na 30 dní zdarma, takže nic neriskujete. Neváhejte se na nás obrátit a zavolejte nám nebo nám napište na e-mail info@conviu.cz.
Conviu je komplexní nástroj pro online marketing. Nabízí editor XML a csv, napojení dodavatelských dat, překladač produktů v XML, AI copywritera, editor obrázků v XML, párovač produktů, napojení na marketplaces, automatický bidding, automatickou cenotvorbu, monitoring cen konkurence a automatickou PPC reklamu.