V dnešní době jsou emailové schránky uživatelů beznadějně plné. O to více je důležité vytvořit zajímavý obsah, který uživatelé budou rádi číst. Pojďme se společně podívat, jaké kroky jsou potřeba k efektivnímu e-mailingu.
Buďte informativní
Vytvářejte informativní emaily s relevantním obsahem. Dávejte svým zákazníkům prostřednictvím emailů užitečné informace nebo jim posílejte příběhy, které je budou bavit. Uživatelé obecně čtou zprávy, které se týkají práce, jejich zájmů, událostí a důležitých termínů nebo prodeji zboží, o které mají zájem a jeho cenách.
Co se týče obsahu, velmi efektivní jsou například tutoriály, recenze, tipy, články z blogů, fotografie, webináře, infografiky a další.
Nezaměřujte se jen na prodej
Hlavní náplní emailu by rozhodně neměl být prodej. Pokud si přejete informovat o novém produktu, e-mailing může být skvělou příležitostí. Akční slevy jsou také velice efektivní. Vždy ale dbejte na to, aby podobné nabídky zákazníkům nepřicházely příliš často. Mohly by pak být spíše obtěžující.
Pozor na dlouhé e-maily
Lidé jsou většinou ochotni dát textu vašeho emailu maximálně minutu. S touto informací je třeba pracovat při tvorbě textu. Neměla by pak chybět tlačítka k registraci, k získání více informací nebo k uplatnění slevy.
V rámci e-mailu zadejte jasné, specifické výzvy k akci po každém bloku obsahu. E-mailing pak bude efektivnější.
Buďte důvěryhodní a konzistentní
E-mailing svým klientům zasílejte pravidelně, ať už na týdenní či měsíční bázi. Pokud nabídnete kvalitní a důvěryhodné zprávy, které budou chodit pravidelně, lidé je budou spíše otevírat.
Předmět e-mailu
V rámci přípravy e-mailingu je nutné podotknout, že vše začíná předmětem, a to zejména v případě, že vás ještě uživatelé neznají nejsou zatím zvyklí otevírat vaše e-maily. Při vytváření předmětu e-mailu se raději vyvarujte obecných nadpisů jako červnový zpravodaj, týdenní zpravodaj atd. Zaujměte předmětem svých zpráv. Naznačte, jaké informace se v nich uživatelé mohou dozvědět.
Reakce
V e-mailingu je vhodné dát lidem možnost reakce. V žádném případě byste neměli používat „no-reply“ adresy. Pokud totiž uživatelé budou chtít odpovědět na vaši zprávu, máte skvělou příležitost, jak navázat kontakt a začít komunikovat se svým zákazníkem.
Odhlašování z e-mailingu
V případě, že uživatele vaše e-maily nezajímají, dejte jim možnost se z e-mailingu odhlásit. V opačném případě totiž mohou vaše zprávy označit jako spam, což způsobí pokles míry prokliku.
Vytvoření efektiviního e-mailingu, který uživatelům nabídne zajímavý obsah, skutečně trvá. Ale práce, kterou do něj vynaložíte, se rozhodně vyplatí!
Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: verticalresponse.com, searchengineland.com, searchenginemarketing.com