5 způsobů, jak získat nové zákazníky pomocí autorespondéru

E-mailový marketing
Získávání nových zákazníků je alfou a omegou každého obchodníka. Kromě obligátních způsobů získávání návštěvníků vašich webových stránek můžete využít e-mailing, který je v poslední době vcelku neprávem opomíjen.

Pokud od vašich uživatelů získáte e-mailovou adresu a souhlas se zasíláním novinek, můžete toho využít k zasílání e-mailů, ve kterých budete uživatele seznamovat s výhodami vašich produktů, informacemi o novém zboží nebo o slevách. Pomocí e-mailového autorespondéru můžete tuto činnost nejen zcela zautomatizovat, ale můžete uživatele oslovovat s nabídkou správných produktů přesně v ten čas, kdy je budou potřebovat. Pravděpodobnost, že nakoupí, a to i opakovaně, se tak velmi zvýší.

Vytvořte automatickou e-mailovou řadu

Autorespondéry mohou hrát velkou roli v získání nových zákazníků a rozšíření povědomí o vaší značce prostřednictvím e-mailu.

Co je to vlastně autorespondér?

Jde o automatický skript, který umožňuje spouštět sled předem připravených e-mailů v intervalech dle vašeho výběru. E-maily se začnou odesílat po přidání kontaktu zákazníka do e-mailového seznamu, nebo poté co uživatel provede na vašem webu nějakou akci, popřípadě v předem určený čas. Tento způsob marketingu je cenově výhodné a časově nenáročné řešení, které vám umožní posílat vašim kontaktům relevantní e-maily s obchodními nabídkami v pravý čas.

Kromě zasílání obchodních nabídek můžete samozřejmě oslovovat adresáty užitečnými informacemi ohledně řešení problémů, které vaše návštěvníky trápí, a připravovat si tak půdu pro pozdější obchod.

Nastavení autorespondéru se může zdát složité, pokud to děláte poprvé. To je důvod, proč se s vámi chci podělit o pět tipů pro jeho úspěšné a profitabilní nastavení.


1. Uvítací e-maily

Pokud se uživatelé na vašich webových stránkách zaregistrují k odběru e-mailového newsletteru, řádně je přivítejte spuštěním série dvou e-mailů. Míra otevření prvních e-mailů je velmi vysoká zejména kvůli odměně, kterou návštěvníkům pravděpodobně budete muset nabídnout za registraci. Využijte proto uvítacích e-mailů k představení vaší firmy.

Zde naleznete informace o struktuře e-mailů v uvítací sérii:

Email číslo 1 – Vítejte a vyzvedněte si odměnu

Pokud návštěvníkům nabídnete výměnou za jejich e-mailovou adresu nějaký bonus (většinou se jedná o e-book nebo slevový kupon, průvodce nebo užitečný zdroj), použijte první e-mail pro splnění svého slibu. To je také vaše šance dát návštěvníkům vědět, čím se zabýváte a jaké jsou cíle vaší firmy. Ve většině případů je vhodné tento první e-mail odeslat ihned po registraci.

E-mail číslo 2 – další informace

O dva dny později můžete odeslat další e-mail, ve kterém popíšete, jaké problémy dokážou vaše produkty vyřešit a jaké cílové skupině se snažíte svými produkty pomoci. Cílem je začít budovat vztah s uživatelem. Pokud se zákazník ztotožní s filozofií vaší firmy, bude v následujících krocích mnohem ochotnější si něco koupit.
Pokud jste na sociálních médiích, dejte uživatelům vědět, jak se zapojit do konverzace nebo se dozvědět další užitečné informace o řešení jejich problému.

Například, pokud prodáváte produkty na hubnutí, přesvědčte návštěvníky k registraci do newsletteru nabídkou bezplatného dietního jídelníčku nebo seznamu hubnoucích cviků. V dalším e-mailu můžete uživatelům nabídnout další užitečné informace o hubnutí a zapojení do komunity na Facebooku.

Propagujte produkty pomocí e-mailu

2. Akční e-maily

Cílem e-mail marketingu je samozřejmě prodej vašich produktů. Nelze však na potenciálního zákazníka vyrukovat ihned s obchodní nabídkou. Místo toho byste jej měli pomocí vašich e-mailů provést celým marketingovým funnelem až ke konečné konverzi. Po uvítacích e-mailech můžete účastníkům zaslat sérii e-mailů, které mu přinesou důležité a unikátní informace o problému, který pravděpodobně řeší, a nastínit mu možnosti řešení pomocí vašich produktů.

E-mail 1 – Důvody proč

V prvním e-mailu uveďte několik důvodů, proč by návštěvníci měli se svým problémem něco dělat. Například jak je obezita nebezpečná, co ji způsobuje atd. Dejte jim vědět, proč by měli svůj problém řešit, a naznačte, že váš produkt jim v tom může pomoci.

Pokud máte k dispozici přesvědčivý příběh o úspěchu některého z předchozích zákazníků, kterému se podařilo pomocí vašeho produktu zmírnit či vyřešit jeho problém, a který má jasné, měřitelné výsledky, napište jeho příběh do krátké případové studie.

Případová studie by měla zahrnovat rady, které mohou účastníci realizovat, ať už od vás produkt, či službu koupí, či nikoliv.
.
E-mail 2 – Zvýrazněte jedinečný aspekt

O tři dny později zašlete další e-mail, ve kterém můžete zdůraznit jedinečný aspekt toho, co nabízíte. Ukažte jim srovnání výsledků vašeho produktu s produkty konkurence. Ukažte, v čem je vaše řešení lepší.

E-mail 3 – Vyvolejte strach z nedostatku

Po dalších třech dnech nabídněte zákazníkům zakoupení vašeho produktu a pokuste se vyvolat strach z toho, že utrpí škodu, pokud nebudou jednat dost rychle.
.
Příklad:

  •  V případě prostředků na hubnutí můžete v prvním e-mailu poskytnout tři důvody, proč by měli návštěvníci zhubnout a jak je hubnutí snadné s vaším produktem.
  • Ve druhém e-mailu můžete mluvit o dalších výhodách hubnutí pomocí vašeho prostředku a uvést příklady zákazníků, kteří pomocí něj zhubli.
  • Ve třetím e-mailu můžete zákazníkům nabídnout koupi přípravku se slevou, která však vyprší po uplynutí 24 hodin. Povzbudíte tak v zákaznících strach ze ztráty, pokud nebudou okamžitě jednat, což se pozitivně projeví na konverzním poměru.

Pokud prodáváte informační produkty, můžete vytvořit sled bezplatných vzdělávacích e-mailů a pak nabídnout adresátovi placený informační produkt, kde se dozví o tématu mnohem více.

E-mailové autorespondéry můžete využít nejen k odesílání série e-mailů, ale také k odesílání nabídek na základě akce uživatele. Například, pokud si u vás uživatel koupí některý produkt, můžete jej oslovit s nabídkou dalšího zboží, které doplňuje nebo rozšiřuje vlastnosti původního produktu. Pokud si u vás koupí sportovní nářadí, můžete jej oslovit s nabídkou proteinové výživy nebo iontového nápoje.

Pokud šlo o produkt, který se časem spotřebuje, jako jsou doplňky stravy a podobně, můžete zákazníka znovu oslovit přesně v době, kdy se dá předpokládat, že mu produkt brzy dojde a bude potřebovat další. Šance na konverzi se tímto způsobem významně zvednou.

3. Série

Poté co si zákazník koupil váš produkt, začíná další fáze. Postupně mu odešleme další e-maily, v nichž mu můžeme přinést důležité informace a zajímavé tipy ohledně produktu, který si koupil.

E-mail 1 – Poděkování a další informace

Začněte tím, že poděkujete za nákup a poskytnete uživateli všechny nezbytné informace, které potřebuje k používání zakoupeného produktu. Doporučujeme poslat tuto zprávu den poté, co zákazník uskuteční konverzi.

E-mail 2 – Sdílení vzdělávacích informací

O tři dny později poskytněte zákazníkovi další informace ohledně jeho produktu, abyste udrželi jeho zájem. Můžete mu poslat odkazy na zajímavá videa o používání produktu nebo seznam nejčastěji kladených otázek.

E-mail 3 – Požádejte o zpětnou vazbu

Tři dny po odeslání e-mailu 2 požádejte o vyplnění průzkumu spokojenosti nebo napsání online recenze na zakoupený produkt. Dejte svým zákazníkům vědět, jak důležité jsou pro vás jejich úspěchy a řešení jejich problému pomocí vašeho produktu. Informujte je, jak od vás mohou získat další podporu.

Segmentujte seznam e-mailů

Segmentace e-mailového seznamu je proces rozdělování seznamu e-mailů do menších skupin na základě konkrétních kritérií, jako jsou demografie, pohlaví zákazníka, zájmy, fáze prodejního cyklu a další vlastnosti. Tímto způsobem můžete každému segmentu zaslat mnohem cílenější, konkrétnější a relevantnější e-maily, které vám zajistí lepší výsledky.

Podle statistik dosahují kampaně v segmentovaných seznamech kontaktů v průměru o 14,40 % vyšší míru otevření, o 62,83 % více prokliků a o 8,54 % nižší míru odhlášení.

"Jinými slovy, segmentace e-mailového seznamu přinese vašim e-mailingovým kampaním mnohem vyšší návratnost investic."

Díky těmto několika tipům bude vaše e-mailová kampaň mnohem účinnější. Nezapomínejte, že uživatelé se do vašeho mailing listu registrovali dobrovolně a stejně snadno se mohou odhlásit. Snažte se proto, aby vaše e-maily byly vždy a za všech okolností relevantní, přinášely uživatelům hodnotné a unikátní informace, a v žádném případě nebyly obtěžující. Pokud potřebujete s nastavením e-mailové kampaně pomoci, obraťte se na naši marketingovou agenturu, která má s e-mailingem dlouholeté zkušenosti a pomůže vám vše nastavit tak, aby to fungovalo k vaší maximální spokojenosti..

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp