Na trhu právních firem a právníků je již dlouhodobě značný převis nabídky, což značně zvyšuje konkurenci. Dostat se se stránkami právní firmy na první místa ve vyhledavačích se proto může zdát jako nadlidský úkol. Se správnými marketingovými strategiemi však můžete konkurenci předběhnout a zajistit si desítky nových platících klientů, kteří budou klepat na dveře vaší právní kanceláře.
Efektivní SEO na vašem webu a správné používání sociálních sítí, jako je LinkedIn, může vaši právní firmu posunout na další úroveň. V tomto článku si důkladně rozebereme tři nejdůležitější marketingové strategie pro právní firmy.
SEO – základ marketingové strategie advokátní kanceláře
Internet je plný příležitostí, které vám umožní uspět v jakémkoli oboru podnikání. Jedním z nejefektivnějších nástrojů, který dokáže vaši firmu zviditelnit a přivést vám nové zákazníky, je optimalizace pro vyhledavače, známá pod anglickou zkratkou SEO. Díky efektivitě, s jakou je optimalizace pro vyhledavače schopná zvýšit váš obrat, je nyní považována za nezbytnou prakticky ve všech oborech.
►SEO je způsob, který dokáže zlepšit viditelnost vaší internetové prezentace pro potenciální zákazníky, tím, že zlepšuje její hodnocení ve vyhledávání internetových vyhledavačů, jako je Google, Seznam a další.
Způsobů, jak zviditelnit vaše stránky ve vyhledavačích, je několik, ale nejúčinnějším způsobem, jak toho dosáhnout u právní firmy, je soustředit se na vhodná klíčová slova a vytváření správného obsahu webové stránky na jejich základě. Pokud dokážete optimalizovat vaše webové stránky, budete rychle stoupat v žebříčku Googlu i Seznamu. Kromě toho vytvoříte profesionální a autoritativní zdroj informací, který bude přitahovat další návštěvníky.
►Dny, kdy pro úspěch stačilo vytvořit jednoduchý web s minimem informací, jsou dávno pryč. Optimalizujte vaše stránky a přineste návštěvníkům hodnotný obsah, který vás kvalifikuje jako autoritu ve vašem oboru.
Jako primární klíčové slovo si vyberte název právního odvětví, na které se specializujete. Pokud se specializujete na konkrétní, úzce zaměřený segment trhu (například rozvody), můžete se na vrchol vyhledávání dostat mnohem rychleji.
Na téma hlavního klíčového slova poté vytvořte bohatý a informativní obsah, který detailně popíše všechny aspekty toho, čím se zabýváte. Můžete například vytvořit sekci nejčastějších dotazů, které vám vaši klienti kladou, a každý z nich zpracovat jako samostatný článek. Můžete také publikovat články, ve kterých popíšete vaše úspěšné případy. Jistě, vytvořit velké množství kvalitního obsahu není jednoduché, naštěstí jsou na internetu k dispozici kvalitní marketingové agentury, které pro vás texty vytvoří a zvládnou i další metody SEO a marketingu.
►Pokud chcete, aby vaše firma na internetu uspěla, bez komplexní SEO strategie se v žádném případě neobejdete.
Sociální síť Linkedin
Ačkoli je tato sociální síť často přehlížena, LinkedIn je do značné míry Facebookem pro podnikatele. Tato sociální síť je určena pro profesionály a může být fantastickým přínosem pro online marketing právnické firmy.
►Pokud se vaše firma soustřeďuje na firemní klientelu, pak je pro vás LinkedIn naprosto nezbytný. 45 % uživatelů LinkedIn jsou vyšší manažeři. To znamená, že vaší reklamy na této síti si všimnou lidé, kteří ve firmě rozhodují.
Vytvoření kvalitního firemního profilu vaší společnosti je jednoduché. Potenciálním klientům tak můžete poskytnout všechny podstatné informace o vaší firmě a o oblasti práva, na kterou se specializujete.
LinkedIn také poskytuje skvělou příležitost propagace vaší firmy prostřednictvím LinkedIn Pulse. Tato blogovací platforma je pro marketing advokátní kanceláře velice užitečná, protože je propojena s vaším firemním profilem a ukazuje potenciálním klientům, co váš tým dokáže. Aktivní profil na LinkedIn je také přínosem pro SEO vašeho webu.
Facebook Marketing – cílené a efektivní získávání klientů
Facebook je největší sociální sítí na světě. Přestože není zaměřen konkrétně na profesionály, tak jako LinkedIn, stále nabízí mnoho příležitostí pro marketing advokátní kanceláře.
Facebook má celou řadu nástrojů, které vám umožní cílit na velmi specifické skupiny uživatelů pomocí PPC reklamy na vaši firmu. Ačkoli Facebook nemusí být ideálním místem pro získávání firemních klientů, můžete zde propagovat své služby zaměřené spíše na soukromé klienty, kteří se mohou snažit například uplatnit nárok na odškodnění za újmu na zdraví, nebo řeší rozvod, vypořádání majetku a podobně.
►Na Facebooku se nachází miliony lidí, kteří řeší své problémy a hledají někoho, kdo by jim pomohl. Z těchto důvodů by Facebook jako potenciální přínos pro marketingovou strategii advokátní kanceláře rozhodně neměl být podceňován.
Efektivní marketing vám přivede nové klienty
Každá advokátní kancelář je samozřejmě jiná. Specializuje se na různá odvětví práva, má jiný typ klientů a podobně. Pochopitelně každý typ klienta slyší na jiné marketingové strategie a rozvádějící se žena, která bojuje o výživné, vyžaduje jiný přístup než manažer velké společnosti řešící patentový spor.
Navzdory tomu jsou výše uvedené tři marketingové nástroje vysoce efektivním způsobem, jak získat nové klienty. Potenciální klienty můžete efektivně a ve velkém počtu oslovit na LinkedIn a Facebooku, což vám společně s perfektní optimalizací vašeho hlavního webu zajistí úspěch, díky kterému překonáte vaše konkurenty.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com