Založení Google Analytics 4 a propojení se Shoptet

Jděte na adresu https://analytics.google.com/ (pokud již máte Google Analytics 4 založený, přejděte rovnou a propojení GA4 se Shoptetem).

Klikněte na modré tlačítko „Zahájit měření

Založení GA4

Jako první krok vyplňte název účtu.

Účet může obsahovat více měření, proto je vhodné uvést jednoznačný název pro snazší identifikaci.

Založení GA4

Na další stránce vložte název webu bez www a https.

Název slouží pouze k pojmenování v rámci Google Analytics a doporučujeme za pomlčku uvést i informace, že se jedná o verzi měření Google Analytics 4. Na přehledu služeb bude pak hned zřejmé, o jaký typ měření se jedná (např. Mujeshop.cz – GA4).

Vyplňte časové pásmo a měnu e-shopu.

stiskněte tlačítko „Další“:

GA4 vytvoření služby

V posledním kroku vyplňte informace o své firmě – odvětví, velikost firmy a jak plánujete Google Analytics využívat.

Založení GA4

Zvolte jeden z obchodních cílů a stiskněte „Vytvořit“. Potvrďte obchodní podmínky a účet bude vytvořen. 

Nastavte shromažďování dat:

Vyberte platformu, pro kterou měření vytváříte. V případě e-shopů se jedná o Web.

Založení GA4

Vyplňte pole Adresa URL webu a Název streamu.

Do názvu streamu opět použijte takový název, který vám umožní jednoznačnou identifikaci.

Po vytvoření streamu se objeví potvrzovací obrazovka. Okno zavřete a přejděte do administrace e-shopu, kde je třeba propojení dokončit. 

Založení GA4

Nyní je třeba na web vložit měřicí kód:

V administraci Shoptet e-shopu přejděte na Propojení → Google → Analytics. Je třeba, abyste stále byli v prohlížeči přihlášení na Google účtu, pod kterým jste Google Analytics zakládali. Klikněte na tlačítko Napojit Google Analytics účet.

Otevře se vám stránka, kde potvrďte, že Google Analytics může Shoptetu poskytnout údaje o měření. Zobrazí se dva řádky s nabídkou propojení. Jeden je pro původní měření Universal Analytics a druhý je pro Google Analytics 4, který byl založen dle návodu výše.

Přejděte na výběr pod nadpisem Google Analytics 4, kde po rozkliknutí vyberete název příslušného streamu dat a klikněte na tlačítko Uložit.

Založení GA4

Vaše administrace je nyní propojena s Google Analytics 4. Návštěvy můžete ihned pozorovat v rámci přehledu v reálném čase.

Zobrazit všechny návody

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp
Brno
Praha

Pojďme probrat váš byznys

Napište nám a my se vám obratem ozveme.

PPF
Dr. Oetker
VUT
Adidas
Nestlé
TÜV SÜD
SUEZ
Skrivanek
UNIS
Roche

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů