Zvyšte ROI vašeho e-mailového marketingu

e-mail marketing
Hledáte-li marketingový kanál s nejpředvídatelnější návratností investic, vsaďte na e-mailový marketing. Je dobře ovladatelný a ROI může být až 4 200 %.

Každý, kdo chce na internetu se svým podnikem nějakým způsobem vydělávat, potřebuje osvědčený marketingový kanál. Nechoďte nikam daleko. Stačí, když se zaměříte na svůj e-mailový marketing. Jako stávající značka jistě máte ve své sbírce dost kontaktů k tomu, abyste znovu oslovili vaše publikum, které vás dobře zná a ví, co a jak nabízíte. A tuto sbírku je nutné náležitě rozšířit! O nové, relevantní zákazníky. Věděli jste, že návratnost e-mailového marketingu může být až 4 200 %? V tomto příspěvku vám pomůžeme porozumět tomu, jak vaše návratnost investic do e-mailového marketingu funguje – a jak ji ještě zlepšit. 

Co je návratnost investic do e-mailového marketingu?

Návratnost investic do e-mailového marketingu pokrývá hodnotu, kterou získáte ze svých mailových kampaní, v porovnání s hodnotou, kterou za ně utratíte. Tak poznáte, kdy je vaše kampaň účinná, že obsahuje správné sdělení a přitahuje správný typ kupujících. Nebo je naopak potřeba začít hledat cestu, jak kupující přilákat.

Proč je návratnost investic do e-mailového marketingu tak důležitá?

Musíte vědět, že dostáváte více, než dáváte. Pochopení návratnosti investic vám umožňuje:

  • Mít jasnou představu o svých zákaznících. Pokud víte, která e-mailová marketingová strategie funguje, přesně víte, co inspiruje vaše potenciální zákazníky a podněcuje je k rozhodnutí o nákupu. 
  • Zvýšit návštěvnost svého webu. Když chcete získat více návštěv na vašem webu, SEO je první věc, která vás napadne. SEO však vyžaduje čas a spoustu práce, než začne přinášet výsledky. Jednodušší způsob přináší e-mailové marketingové kampaně. Ty rychle osloví vaše cílové publikum a nabídnou jim něco hodnotného, ​​povzbudí je, aby si vás vyhledali a prozkoumali všechny zdroje informací o vás a vaší značce.   
  • Segmentovat své cílové publikum. Čím více rozumíte svým potenciálním zákazníkům, tím snazší je pro vás vytvářet cílený obsah a nabízet každé skupině něco exkluzivního. Může se skládat z nových kupujících nebo dlouhodobých předplatitelů a můžete vybrat nejcitlivější klienty a povzbudit ty nejaktivnější kupující. To znamená, že budete moci bez námahy budovat své konverze a míru prokliku.
  • Objevit další možnosti personalizace. Personalizace hodně záleží na ziskovosti a úspěchu e-mailových marketingových kampaní. Podle Smarter HQ přibližně 72 % zákazníků komunikuje pouze s personalizovanými marketingovými e-maily.

Jaké jsou nejlepší postupy pro zvýšení návratnosti investic do e-mailového marketingu?

Zvyšte svou ROI přijetím těch nejlepších opatření. Jakmile dosáhnete dostatečné návratnosti investic, můžete začít pracovat na budování svého úspěchu tím, že zjistíte nejdůležitější body svých e-mailových marketingových kampaní a vložíte do nich větší hodnotu. Existuje mnoho způsobů, jak to udělat, a my si osvětlíme ty nejoblíbenější praktiky. 

Osvědčený postup 1: Využijte sílu dat

Uživatelé, kteří přijdou na váš web a prostudují si každou stránku, se mohou stát vašimi nejlepšími zákazníky. Pokud dokážete odvodit, co je na vašem webu zaujalo, a ve vhodný čas jim nabídnete přesně to, co chtějí.

Sledujte jejich klíčové cíle, jejich demografické údaje a priority. Tyto znalosti použijte k přizpůsobení šablon. Své denní návštěvníky můžete studovat pomocí Google Analytics. To je asi nejužitečnější nástroj pro každého, kdo se chce dozvědět více o tom, odkud jejich návštěvníci pocházejí, kterou stránku si prohlížejí nejčastěji, ať už jsou to jednorázoví návštěvníci, nebo se vracejí každý den či týden. S takovými informacemi budete lépe rozumět tomu, jak podnítit zájem vaší cílové skupiny a proměnit návštěvníky v odběratele.

Nikdy nezanedbávejte informace, které vám mohou poskytnout předchozí kampaně. Některé nástroje vám ukážou:

  • Typ zařízení použitého k zobrazení vaší zprávy;
  • Když jsou uživatelé při interakci s vašimi e-maily nejaktivnější;
  • Jaké odkazy vyvolaly nejvýznamnější zapojení;
  • Počet zákazníků, kteří byli převedeni;  
  • Nákupy uskutečněné převedenými kupujícími.

Data vám umožňují poskytovat nejpřesnější hodnocení výkonu a bezpečnou dynamickou komunikaci mezi vašimi příjemci a vámi. To nás přivádí k dalšímu postupu pro zvýšení návratnosti investic do e-mailového marketingu.

Osvědčený postup 2: Upřednostněte skvělou doručitelnost 

Nemůžete mluvit o ROI, dokud si nejste jisti svou dosažitelností. Pracujte na více faktorech, abyste dosáhli vynikajícího výkonu a viděli, že vaše kampaně přinášejí výsledky. Čím více e-mailových schránek odešlete, tím většímu množství problémů budete čelit. 

Doručitelnost e-mailů je termín používaný k popisu procenta e-mailů, které přijdou do doručené pošty vašich příjemců. Zaměřuje se na e-maily, kterým je udělen přístup k doručené poště a příjemce je vidí. To je přesně důvod, proč při hodnocení výkonu vašich e-mailových marketingových kampaní záleží na doručitelnosti e-mailů. Doručitelnost e-mailu obsahuje širokou škálu podmínek, které by měly být splněny, než budete moci svou zprávu považovat za doručenou a přispět k vašemu úspěchu. 

Pověst odesílatele. Jen ti nejdůvěryhodnější odesílatelé dosáhnou toho, že se váš e-mail dostane k zamýšlenému příjemci. Dobrá pověst odesílatele pramení ze zdravé domény a spolehlivé vyhrazené IP adresy a stabilní, konzistentní a legitimní činnosti poštovní schránky. 

Autentizační protokoly. Když přijímající servery nemohou určit, zda e-mail přišel z domény uvedené v adrese odesílatele, zpráva se odešle do složky se spamem. Správná identifikace vyžaduje záznamy DNS, jako je záznam SPF, podpis DKIM a zásada DMARC. Tyto záznamy pomáhají příjemcům ověřit příchozí poštu a prokázat, že s ní nebylo manipulováno, nebo nebyla odeslána bez vědomí vlastníka domény. 

Nízký počet měkkých a tvrdých odrazů. Po odeslání hromadného e-mailu se některé kusy vrátí zpět, kvůli dočasným problémům, jako jsou problémy se serverem, narušení konzistence odesílání nebo plná schránka příjemců (soft bounces), nebo problém s vaším seznamem adresátů, tj. odeslání na neexistující e-mailovou adresu (hard bounces). Měkké odrazy vyžadují, abyste zpomalili a opatrně našlapovali, abyste zůstali v přízni vašeho ISP, zatímco tvrdé odrazy mohou poškodit vaši pověst odesílatele. 

E-maily doručené  přímo do Inboxu. To znamená, že neskončí ve složce Koš ani se nechytí do pasti na spam. Takové věci se stávají neustále, přesto jim odesílatelé zůstávají evidentní a nevědomky poškozují jejich doručitelnost. 

Počet otevřených e-mailů/e-mailových interakcí. Jaký má smysl, aby byl váš e-mail doručen, pokud nebyl nikdy otevřen? Vaše zprávy sledují konkrétní cíl, a když tohoto cíle není dosaženo, nemají žádný vliv na vaši doručitelnost. Vaším úkolem je zajistit, aby vaši potenciální zákazníci viděli vaše e-maily a že je skutečně zajímalo jejich otevření a čtení jejich obsahu. 

Chcete zlepšit návratnost investic do marketingu? Zeptejte se sami sebe: 

  • Nakonfiguroval/a jsem své protokoly ověřování e-mailů podle svých cílů e-mailového marketingu?  
  • Provedl/a jsem dostatek zahřívacích kampaní?
  • Je můj seznam odesílání dostatečně čistý?
  • Mám všechny KPI na očích?
  • Mám nástroj pro kontrolu blacklistů? 

Osvědčený postup 3: Vytvořte si vysoce zaměřený seznam e-mailů

Tato strategie je obzvláště relevantní pro e-mailový marketing B2B. Když někomu pošlete zprávu, chcete, aby to byla ta správná osoba, do které stojí za to investovat svůj čas a úsilí a dokáže z vaší nabídky skutečně těžit. Není nic horšího, než posílat e-mail za e-mailem někomu, koho jste definovali jako rozhodovatele, jen abyste zjistili, že v cílové společnosti již nepracuje! Čím více irelevantních adres na vašem seznamu bude, tím nižší bude míra zapojení. 

Shromažďování exkluzivnějších dat pomocí nástrojů prodejního zpravodajství a průzkumů vám umožní udržovat váš seznam odesílatelů čistý a hodnotný. Co to znamená? Jednoduše budete muset provést předprodejní průzkum tím, že navštívíte LinkedIn stránky lidí, kteří vypadají jako dokonalé osoby s rozhodovací pravomocí, které shromažďují a ověřují kontaktní údaje. Samozřejmě, ne každý na to má čas – je dobře, že máte externí týmy, které vám pomohou. 

emailing

Osvědčený postup 4: Použijte více než jeden styl a tón

Čím více víte o každém segmentu přijímajícího publika, tím více rozumíte jeho tónu a hlasu, který si volí. Někteří uživatelé věří případovým studiím a sociálním důkazům, zatímco jiní potřebují podrobné recenze a spoustu vzdělávacího obsahu, než vás budou považovat za důvěryhodného dodavatele. Obsah vám umožňuje kreativně se vyjádřit a mluvit o svých službách, takže neváhejte a pusťte se do práce na různých typech obsahu pro různé typy vašich potenciálních zákazníků.

Které aspekty vašeho e-mailu by měly být vždy přizpůsobeny?

Předmět.  Tomu věnujte opravdu velkou pozornost. Jde o pomyslný poutač, který osloví všechny příjemce. Buď si váš mail otevřou, nebo jej hodí do koše. Čím více exkluzivity slibuje, tím vyšší je šance na otevření vašeho e-mailu. 

Identita odesílatele.  Nikdy neposkytujte svým příjemcům pouze adresu from:name@gmail.com. Dejte jim své jméno, titul, název vaší společnosti a svou fotografii. Bez ohledu na váš segment cílového publika musí vaši potenciální zákazníci vědět, s kým mají co dočinění. Když vidí pouze vaši e-mailovou adresu, mohou si začít myslet, že mluví s robotem. 

Vizuály. E-mailové šablony, zvláštní styl písma, barevné popisky. To jsou věci, které na sebe umí strhnout pozornost. Nebojte se jich.  

Slang a odborný žargon. Když víte o průmyslových odvětvích a oblastech, ve kterých vaši příjemci pracují, rozumíte terminologii, která jim zvoní. Upravte své šablony a ukažte, že se skutečně zajímáte o jejich každodenní problémy a uvědomujete si jejich priority.  

Osvědčený postup 5: Udržujte svůj dosah optimalizovaný pro mobilní zařízení

Kupující a podnikatelé používají svá zařízení k nákupům, správě pracovních postupů a ano, ke kontrole e-mailů. Pokud tedy vaše e-maily nelze zobrazit ze smartphonu, přicházíte o mnoho potenciálních kupců. Průměrný uživatel je všechno, jen ne trpělivý. Jestliže trvá načtení mailu déle než tři sekundy, nebo je jeho čitelnost méně než uspokojivá, okamžitě jej zavře a přejde k dalším optimalizovanějším zprávám. 

Osvědčený postup 6: Použijte automatizaci e-mailového marketingu 

Tato praxe je životně důležitá pro marketingové strategie typu business-to-consumer. Zvláště nyní, kdy e-commerce zažívá boom.  Funkce například umožňuje:

Naplánujte si e-maily. Už vás nebaví čekat na zasílání newsletterů a propagačních zpráv ve správnou chvíli? Nastavte si automatizaci ve správný časový úsek, přidejte seznam kontaktů a buďte v klidu s vědomím, že zprávy dorazí do poštovních schránek vašich příjemců bez zpoždění. 

Nastavte si transakční e-maily. Funkce automatizace e-mailového marketingu sledují historii nákupů uživatelů a generují faktury, potvrzovací e-maily, upozornění a výstrahy, což každému převedenému kupujícímu umožňuje rychle uzavřít rozhodnutí o kupujícím nebo pokračovat v interakci s webem.

Odesílejte oznámení o opuštěném košíku. Tento typ sdělení je výkonným remarketingovým nástrojem, který vám pomůže znovu získat návštěvníky webu, kteří se nerozhodli. E-maily s opuštěným košíkem, které se spouštějí vždy, když je položka přidána do virtuálního košíku, ale neposunou se dále, nutí uživatele k akci a ukazují, že na jejich výběru záleží. 

Návratnost investic do e-mailového marketingu

Návratnost investic do e-mailového marketingu je cenný a kontrolovatelný KPI, který vám může ukázat váš pokrok s plánem e-mailového marketingu a také jasně naznačí, kolik výzev vás ještě čeká.

Snad vám výše uvedené postupy pomohou dosáhnout lepších marketingových cílů a inspirují vás k tomu, abyste překročili své současné výsledky. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu