Triky UX pro optimalizaci konverzí na cílové stránce
Vytvořili jste podle vás úžasnou vstupní stránku, ale z nějakého důvodu nepřicházejí konverze? Poradíme vám jak to vyřešit!

Míra konverze může být ve světě digitálního marketingu skutečným problémem, ale naštěstí existuje několik jednoduchých věcí, které můžete udělat pro zlepšení jejich počtu.

Pravděpodobnost konverze uživatele na vaší vstupní stránce ovlivňuje uživatelský zážitek (UX). UX zahrnuje to, jak se uživatelé cítí při interakci s vaší stránkou, a zároveň zohledňuje funkčnost toho, jak věci fungují. Mezi základní otázky, které byste si měli klást ohledně UX vaší stránky, patří např:

1.            Jak se uživatelé cítí, když se pohybují po vstupní stránce?

2.            Je stránka snadno pochopitelná?

3.            Je na ní jasně vysvětlen přínos?

4.            Je snadné navázat kontakt a požádat o služby?

UX pokrývá veškeré chování uživatelů a níže uvádíme několik důležitých tipů a úvah, které zajistí, že vaše vstupní stránka bude optimalizována pro vysokou míru konverze.

Tip č. 1: Zpestřete svou stránku videem

Videa budují důvěru a mohou výrazně ovlivnit míru konverze. Víme například o studiích video marketingu, které dokazují, že zařazení videa na vstupní stránku zvyšuje míru konverze až o 80 %. Můžete natočit reálné záběry nebo použít interaktivní animace, které zaujmou potenciální zákazníky.

Investice do profesionální video produkce pro vaši vstupní stránku se proto může velmi vyplatit z následujících důvodů:

  • Videa budují důvěru
  • Vyvolávají emoce
  • Video může snadno objasnit výhody produktu nebo služby
  • Vizualizace podněcují k akci

Tip č. 2: Zvažte umístění CTA (výzva k akci)

Může se to zdát nepodstatné, ale umístění tlačítka CTA je zásadní. Musí být na místě, kde ho uživatelé uvidí.

Zní to jednoduše, ale budete překvapeni, kolik vstupních stránek to dělá špatně. Tlačítka CTA by se měla nacházet na přirozené cestě, kterou uživatel při procházení stránky sleduje.

Abyste zajistili, že to uděláte správně, budete potřebovat pochopit, jak hluboko dolů na vaši vstupní stránku průměrný uživatel dojde. Jakmile to budete vědět, ujistěte se, že je tlačítko CTA na správném místě, a zvolte barvy a design výzvy k akci, které vám pomohou s konverzí.

Zelená tlačítka výzvy k akci jsou účinnější než červená ze zřejmých důvodů: zelená znamená „jet“, červená „stop“, ale barevné schéma vaší stránky ovlivní i to, jak bude vaše služba vnímána. Titulky výzvy k akci by také měly vytvářet naléhavost a obavu ze zmeškání příležitosti – měly by být propracovanější než pouhé tlačítko "Odeslat".

Konkrétní slova vyvolávají v titulku nebo tlačítku CTA emoce. Mezi nejlepší možnosti patří např:

- Začněte

- Naučte se

- Objevte

- Získejte

- Připojte se

Tip #3: Zkontrolujte rychlost webu

Doba načítání je velkým zabijákem konverzí, proto je důležité vědět, jak zvýšit rychlost stránek. Některé studie ukázaly, že 79 % uživatelů kvůli špatnému výkonu stránky opustí a už se na ně nikdy nevrátí. To platí jak pro webové stránky, tak pro jednotlivé vstupní stránky, a je důležité provést test rychlosti, abyste se ujistili, že to pro vás není překážkou.

Pomocí nástroje pro kontrolu rychlosti stránek zkontrolujte dobu načítání webu a optimalizací obrázků přispějte ke zrychlení. Například velké soubory obrázků způsobují pomalé načítání webových stránek, čemuž lze předejít pomocí jednoduchého online nástroje pro optimalizaci obrázků. Budete také chtít porozumět aktuálnímu stavu výkonu vaší vstupní stránky. To lze provést pomocí nástroje pro kontrolu SERP, který vám poskytne základní údaje, na jejichž základě se můžete zlepšit.

Tip č. 4: Vytvořte jednodušší webové formuláře

Nikdo nechce trávit příliš mnoho času vyplňováním webového formuláře. Společnost Google provedla studii o webových formulářích, ve které se zabývala jejich strukturou a poněkud překvapivě zjistila, že složitost registračního formuláře na vaší vstupní stránce má významný vliv na to, zda uživatel formulář dokončí a odešle.

Zde je několik nejdůležitějších poznatků ze studie společnosti Google:

  • Pokud máte specifikace pro určité pole formuláře, "měly by být uvedeny ve formuláři před odesláním" (např. speciální znaky v hesle).
  • Chybová hlášení by se měla vždy zobrazovat vedle chybných polí, nikoli v horní nebo dolní části stránky. 
  • Měla by být označena povinná a nepovinná pole
  • Popisky by se měly nacházet nad formulářovým polem

Stojí za zvážení přidání registračního formuláře přímo z cílové stránky, což může pomoci zvýšit míru konverze.

Nikde to není důležitější než na stránkách elektronického obchodu, kde je pro růst nezbytné získávat potenciální zákazníky.

Tip č. 5: Ujistěte se, že máte skvělý design a úžasnou kopii

Možná to nikoho nepřekvapí, ale pokud jde o zlepšení uživatelského zážitku ze stránky, je dobře navržený web s přesvědčivou kopií nepominutelný.

Kvalitní design je neoddělitelně spojen s důvěryhodností vaší značky. Jasný a výstižný text je klíčem k vašemu úspěchu při konverzi uživatelů. Přestože jsme jej zařadili až na konec našeho seznamu tipů, měla by být výchozím bodem návrhu vaší vstupní stránky.

To se týká i dalších generátorů potenciálních zákazníků, jako je PPC reklama v online vyhledávání, která může být prvotním způsobem, jak zaujmout lidi a přimět je, aby si zobrazili vaši vstupní stránku. Vaše reklamy musí obsahovat kvalitní text, která uživatele vybízí k tomu, aby se o vašich produktech nebo službách dozvěděl více, a kliknul na vaši vstupní stránku.

Tip č. 6: Průběžně analyzujte a testujte

Vstupní stránky by nikdy neměly být "nastavené a zapomenuté". Budete muset vědět, jak přistupovat k analýze a nastavit si cíle, abyste mohli neustále zlepšovat efektivitu své stránky. Můžete sledovat statistiky, jako jsou interakce uživatelů pomocí heatmap a konverzních trychtýřů, a poté tato zjištění analyzovat, abyste zjistili, co funguje a co ne.

Analytika a údaje o interakcích na stránce vám poskytnou cenné informace o tom, proč konverze mohou být úspěšné nebo neúspěšné. Průběžně testujte své poznatky, abyste vytvořili efektivnější vstupní stránku, a zvýšili počet konverzí.

Nezapomeňte, že lepší uživatelská zkušenost je přímo spojena s vyšší mírou konverzí, což znamená celkově úspěšnější podnikání, takže nezapomeňte věnovat čas správnému provedení výše uvedených tipů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp