Tipy pro efektivní CRO
Hledáte stále způsoby, jak zlepšit míru konverze? Pracujete na PPC reklamě i na SEO, ale stále nejste spokojeni s výsledky? Pak jistě oceníte další tipy pro CRO neboli optimalizace míry konverze!

Hledáte stále způsoby, jak zlepšit míru konverze? Pracujete na PPC reklamě i na SEO, ale stále nejste spokojeni s výsledky? Pak jistě oceníte další tipy pro CRO neboli optimalizace míry konverze!

Pravděpodobnost konverze začíná ještě mnohem dříve, než se uživatel dostane na váš web. Všichni také víme, že různá klíčová slova a jazyk, který používáme, fungují jinak a zasáhnout jiný typ uživatelů. Toto tvrzení se však netýká CRO, tedy optimalizace konverzí.
 

Klíčové ukazatele v AdWords

 
Porozumění záměru jednotlivých klíčových slov však může mít vliv na míru konverze. Pochopením záměru daných klíčových slov totiž získáte přehled o tom, jaké vyhlídky v nákupním cyklu se k němu vážou. Přizpůsobení konverzních akcí umožňuje inzerentům poskytnout uživateli správným obsah, díky kterému se zvýší pravděpodobnost, že provede konverzi.

V rámci optimalizace konverzí hrají nemalou roli také samotné reklamy. Ty pomáhají řídit očekávání návštěvníků. Z tohoto důvodu je důležité dívat se na konverze podle počtu zobrazení, a nejen na míru prokliku. Faktem je, že CTR (míra prokliku), může být zavádějící.
 

Tipy pro optimalizaci na webu

 
Optimalizace přímo na webu je jednou z nejvíce diskutovaných součástí CRO. Například rozložení vstupní stránky je důležitější, než si možná myslíte. Právě vstupní stránky totiž hrají největší roli v míře konverze, a proto poskytují největší příležitost ke zlepšení.

Zamyslete se nad prioritizací konverzních akcí a snažte se, aby provedení nákupu, registrace a dalších konverzí bylo maximálně snadné a rychlé. Uživatel by také měl na webu vidět tlačítka s výzvou k akci, která mu provedení konverze velmi usnadní.

Zvažte také, co je primárním cílem každé konkrétní stránky, kterou vytvoříte. Akce, kterou požadujete od návštěvníka za účelem dosažení tohoto cíle, se považuje za vaši nejvyšší prioritu. Zákazníkovi můžete poskytnout také možnost tzv. mikrokonverze, což může být stažení e-knihy, videa atd. Tímto způsobem podpoříte vzájemnou interakci.

Mějte také na paměti, že příliš mnoho stránek, a tím poskytnutí příliš mnoho možností, může být pro uživatele spíše frustrující. Zaměřte se proto na poskytnutí těch nejdůležitějších a nejrelevantnějších informací s tím, že uživatelům umožníte komunikaci s vámi.

Vaše webová stránka také musí být bezpodmínečně responzivní. Více než polovina uživatelů dnes totiž na web přichází z mobilních zařízení. Více informací získáte například v nástroji Google Search Console, která vám poskytne tipy pro zlepšení uživatelské přívětivosti.

Google Search Console

V neposlední řadě rozvíjejte důvěru vašeho zákazníka ve vaše produkty či služby.
 

Udržujte kontakt se zákazníkem

 
Konverzí to nekončí. Rozvíjejte dále vztahy se zákazníky. Komunikujte s nimi, snažte se jim pomáhat a nabízet produkty či služby, které pro ně mohou být užitečné. S každým ukončeným nákupem totiž přichází nový začátek!

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: searchengineland.com, google.com, qualaroo.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp