
Meta popisy jsou krátké textové popisy, které se zobrazují pod nadpisy jednotlivých výsledků vyhledávání v Google SERP. Mají za úkol stručně shrnout obsah dané stránky a pomáhat uživatelům rozhodnout se, zda na ni kliknou.
Pro SEO (Search Engine Optimization) jsou meta popisy důležité, protože sice nepřispívají k lepším pozicím stránky ve výsledcích vyhledávání, ale pokud jsou relevantní a přesvědčivé, mohou zvýšit pravděpodobnost, že uživatelé kliknou na odkaz a navštíví danou stránku. To vede k lepší návštěvnosti webu.
Je důležité, aby byly meta popisy přesné, informativní a lákavé. Musí být napsány tak, aby co nejlépe vystihly obsah stránky a zaujaly uživatele. Důležité je také dodržovat optimální délku, která je obvykle kolem 155-160 znaků, aby byly meta popisy zobrazeny v plné délce ve výsledcích vyhledávání.
Dokument nápovědy společnosti Google o ovládání vašich úryvků ve výsledcích vyhledávání přidal několik příkladů „špatných“ a „lepších“ metapopisů. Google doporučuje vyhnout se těmto čtyřem typům „špatných“ meta popisů:
- Seznam klíčových slov: „SEO, optimalizace pro vyhledávače, klíčová slova, zpětné odkazy, on-page SEO, off-page SEO, technické SEO, analýza webu.“
- Stejný popis použitý pro každý zpravodajský článek: „Novinky ze světa SEO, doručené až k vašim dveřím. Zjistěte, co dnes frčí v SEO."
- Neshrnuje stránku: „Bez SEO se dnes málokdo obejde. SEO pomáhá majitelům stránek umístit se výše ve výsledcích vyhledávání."
- Příliš krátké: „Optimalizace pro vyhledávače“
Příklady lepších meta popisů od Googlu:
- Vysvětluje, co obchod prodává, a podrobnosti, jako je otevírací doba a umístění. „Získejte vše, co potřebujete k vylepšení vašeho SEO. Najdete nás na Náměstí XY, otevřeno pondělí-pátek 8 – 16 h
- Použijte úryvek z konkrétního článku: „Zlepšení viditelnosti webu ve výsledcích vyhledávání vede k větší návštěvnosti webu, více konverzím a vyššímu zisku.“
- Shrňte celou stránku: „Naučte se jak snadno a bezplatně získat kvalitní zpětné odkazy z relevantních stránek s vysokou autoritou.“
- Jsou konkrétní a podrobné. „Průvodce SEO pro začátečníky. Zjistěte, jak navrhnout SEO strukturu vašeho webu, vybrat správná klíčová slova a získat zpětné odkazy”
Proč nás to zajímá?
I když se nejedná o nic ohromujícího a jde většinou jen o základní SEO, je dobré vidět, že Google poskytuje nějaké konkrétnější pokyny, jak vytvořit užitečné a popisné meta popisy, které s větší pravděpodobností získají kliknutí a návštěvnost, pokud se je Google rozhodne použít ve výsledcích vyhledávání.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com