Sezónní projekty SEO

5.8.2013
0

Jak optimalizovat vaše sezónní projekty?

Nezapomněli jste na sezónní SEO projekty?

Letošní léto nám ještě ani zdaleka nezačalo, ono nám do důsledků bráno, nezačalo ještě ani jaro, ovšem už se to blíží a světlo na konci zimního tunelu je stále viditelnější. Je možné, že právě vy patříte k agenturám, jejichž projektová špička je letního rázu - to jsou všechny ty stránky pro hotely, restaurace, prodejny zmrzliny a cukrárny, firmy dělající lesnické výpomocné práce atd. Jestliže je to pravda, pak je nutno oprášit své staré dovednosti ještě před tím, nežli sezóna skutečně naplno vypukne. Pro firmy, stránky, osoby a projekty, jenž jsou do velké míry ovlivněny sezónními výkyvy ročních období je velmi důležité začít přemýšlet o vlivech sezónních SEO výkyvů dlouho před tím, nežli samotná sezóna začne. Kdybyste totiž podobnou věc podcenili a nechali to na později, zjistíte, že v čas skutečného započetí řečené sezóny již nemáte moc prostoru k aplikaci jakýchkoliv změn a dlouhodobých trendů. Nezapomínejme, že SEO je dlouhodobý proces a jako u takového u něj chvíli trvá, nežli z něj sklidíme první digitální ovoce.

Řekněme například, že děláte zakázku pro "Cape Cod Hotel". Když nahlédneme do jeho tabulky vyhledávaných frází u Google, tak zjistíme, že začíná být hledaným již někdy v dubnu, mezi červencem a srpnem zažívá špičku, no a v září a říjnu již pomaličku přechází do před-zimního útlumu. I bez této tabulky bychom si ale i prostou logikou mohli odvodit příslušný fakt, totiž ten, že zhruba už někdy okolo dubna se i u nás většina domácností nebo lidí v práci začíná bavit na téma destinace letní dovolené.

Položme si ale zásadní otázku - jak může těchto trendů Cape Cod Hotel využít ku své výhodě?

1. Přidávat obsah nejen o hotelu

Lidé nebývají až tak úplně připraveni hned při první návštěvě (nebo dohledávání údajů) si zabookovat hotel, takže by se většina obsahu stránek Cape Cod Hotelu měla zaměřit na aktivity a události, které se zde v létě budou odehrávat. Jaké zde třeba budou poblíž koncerty? Kulturní vystoupení v okolních městech? Či snad nějaká výroční akce a sjezd? Je tu něco speciálního, proč by zákazník měl přijet právě sem? Specializuje se hotel na svatby, páry nebo rodiny a poskytne jim jisté speciální zázemí? Jak daleko jsou známé atrakce?

Ano, pochopili jste to správně - nejde o to, nutit zákazníka do zamluvení termínu, ale přesvědčit jej, že právě toto je ta nejlepší destinace, kam může vyrazit. A to si pište, že jej spíše zaujme zmínka o nějakém místním rekordu, nežli, že hotel poskytuje "prvotřídní služby" a "zákazník je mu nadevše". A proč vlastně mluvit o letních akcích měsíce před zahájením? Protože je to jediná cesta, jak využít trendů ve vyhledávání hotelu - jistě uznáte, že nemá cenu dělat to v zimě, když sem chodí pár lidí víceméně omylem. Kdyby nám hotel čekal s publikováním do května až června, jak se to běžně stává, zbytečně by plýtval řadu měsíců a jistě mnoho dalších potenciálních zákazníků mohlo uvážit jeho návštěvu. Obsah musí pracovat ve prospěch sezónního SEO, naopak to určitě být nemůže, jelikož vystavit akce v plném chodu sezóny už mnoho lidí nepřitáhne. A proč se zbytečně připravit o silnější tržní pozice?

2. Stavět lokální linky

Když je sezóna v plném proudu, má Cape Cod Hotel (a potažmo i jakýkoliv jiný, že ano) co dělat, aby se vypořádával se zákazníky, jejich rezervacemi, rušením, přesuny, problémy s ubytováním atd. To vše způsobí dokonalý informační chaos, v němž na nějakou rafinovanou SEO kampaň určitě nebude čas, prostředky a ani volný personál. I zde se tedy vnucuje otázka, proč nevyužít optimálního období klidu a nepřipravit se předem. A přípravou máme na mysli i stavění lokálních linků. Jde o to, že Cape Cod sice není velké místo, ale hotelů a měst po okolí je zde určitě více, takže by potenciální klient mohl skončit v jiném, nežli právě tomto (Hyannis Port, Provincetown, ...). Je tudíž nesmírně důležité, nebýt dobrý jen při hledání názvu, ale také ve spojitosti s daným městem (většina lidí totiž poprvé nejdříve hledá město a až pak, kde se ubytuje) - je třeba nastavět tolik lokálních linků, kolik jen půjde. Posloužit nám k tomu mohou různé lokální historické stránky, kluby, sdružení, diskuze veteránů, online komunity hasičů, novinkové weby lokálních zpráv, kalendáře událostí z regionu, stránky věnující se recenzím hotelů od okresní úrovně výše a samozřejmě i samotné stránky města, kde spousta lidí začíná.

3. Nezapomenout na novinkový e-mail minulým hostům

Cape Cod je populární destinace pro výlety a dovolené pro řadu lidí z východního pobřeží, speciálně pro osoby okolo Bostonu. Důvod je prostý - je to sem nejblíže. Řada lidí sem rovněž jezdí se svými přáteli a rodinou. A náš hotel samozřejmě musí jemně upozornit všechny své minulé zákazníky, že je ještě pořád tady a to ideálně právě v období, kdy se začínají plánovat dovolené. Lidé rádi jezdí znovu na místa, kde zažili něco příjemného, takže proč je v tom nepodpořit a ještě je motivovat třeba nějakou marketingovou akcí (jedno dítě zdarma, 10. den ubytování zdarma, sleva, ...)? E-mailovým upozorněním je tedy dobré získat pozornost bývalých zákazníků, navíc, stojí to jen tochu času na rozdíl od jiných forem reklamy...

Několikráte jsme to již naznačili a ve stejném duchu bude i závěr - jestliže chcete u podobných sezónních záležitostí dosáhnout dobrých výsledků, musíte si své věci začít rovnat dlouho před tím, nežli k nim skutečně dojde. Je třeba k tomu zaujmout proaktivní přístup a dělat pro to vše: vystavovat fotky na sociálních médiích, šířit informace o místních zajímavostech a událostech, kontaktovat se s lokálními bloggery apod. Neuškodí ani spojení s místními firmami a podniky, jako třeba půjčovnou kajaků. A jelikož se nám blíží duben, je největší čas zvážit, kde bude něco podobného potřeba!

Doporučené články