SEO v roce 2018 – které metody fungují nejlépe?

SEO v roce 2018
Rok 2018 se blíží ke konci své první poloviny, takže nastal čas zrekapitulovat nejúčinnější SEO taktiky, které letos přinášely největší efekt.

SEO je stále se měnící obor, ve kterém metody, jež ještě nedávno přinášely skvělé výsledky, už dneska nemusejí fungovat. Jedním z hlavních úkolů každého SEO specialisty je sledování nejnovějších trendů a jejich implementace do aktuální SEO strategie. Rok 2018 se blíží ke konci své první poloviny, takže nastal čas zrekapitulovat nejúčinnější SEO taktiky, které letos přinášely největší efekt.

Důkladná analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov patří k základům SEO už od samého začátku. Nejde však jen o to sestavit seznam klíčových slov, seřazený podle hledanosti. U klíčových slov je velmi důležitá také konkurenčnost, a zejména obchodní potenciál daného slovního spojení. Vaším cílem by mělo být zachytit návštěvníky v pozdější fázi nákupního cyklu, kdy je větší pravděpodobnost že provedou konverzi. Je vhodné se zaměřit na „Long tail keywords“, víceslovné výrazy, u kterých je sice nižší hledanost, ale také nižší konkurence. Tyto výrazy jsou také mnohem více zacílené a mohou mít mnohem větší obchodní potenciál než běžné výrazy.

Zpětné odkazy jsou stále důležitou součástí SEO

Přestože se prostředí SEO neustále mění, kvalitní obsah a kvalitní odkazový profil jsou stálicemi, které se neochvějně tyčí jako nezničitelné kamenné pilíře nad mořem internetového chaosu. Získání kvalitních odkazů z autoritativních stránek je výzva, které musí každý webmaster v začátcích svého online projektu čelit. Jedno však souvisí s druhým. Kvalitní odkazy většinou míří na stránky, které mají velice kvalitní obsah. A naopak, autoritativní stránky s kvalitním a žádaným obsahem přitahují silné odkazy jako magnet. Pokud tedy chcete získat kvalitní odkazy, vybudujte nejdříve co nejkvalitnější obsah, a odkazy si vás už najdou samy.

Důležité jsou však také vnitřní odkazy na vašich stránkách. Správným prolinkováním umožníte robotům poznat, která místa na vaší stránce jsou nejdůležitější, a významně tak pomůžete optimalizaci pro vyhledávače. Správné vnitřní prolinkování navíc není nijak složité a výsledek se dostaví velice rychle.

Linkujte na autoritativní stránky

Autoritativní stránky, takzvané „Contenthubs“, obsahují velké množství informací, které jsou relevantní k tématu vaší stránky. Mohou to být blogy, stránky různých organizací, nebo třeba wikipedie. Vaši návštěvníci zde mohou nalézt mnoho důvěryhodných, doplňujících informací k tématu, které je zajímá. Velké množství odkazů na relevantní informace s vysokou přidanou hodnotou, které rozšiřují a doplňují obsah vaší stránky, dodá vašemu webu autoritu, kterou vyhledávače ocení vyšší pozicí ve vyhledávání.

Poskytněte svým návštěvníkům kvalitní obsah

Známé klišé „Obsah je král“ je stále pravdivé. V roce 2018 ale již zdaleka nestačí nabízet zákazníkům obsah, který nejde do hloubky a který mohou najít kdekoli jinde. Základním cílem vyhledávačů je přinést svým uživatelům přesně to, co hledají. Pokud návštěvník na vaší stránce nenajde to, co hledal, odejde, a vy nejen že přijdete o potenciálního zákazníka, kterého může získat vaše konkurence, ale navíc poskytnete Googlu důvod domnívat se, že vaše stránka nebyla relevantní k dotazu. Pokud návštěvník najde přesně tu informaci, kterou hledal, bez nutnosti hledat doplňující informace někde jinde, bude spokojen. A pokud bude spokojen návštěvník, bude spokojen i Google, což bude mít na vaše SEO velmi pozitivní vliv. Přestože se často můžete setkat s informacemi, že Google preferuje stránky, které obsahují více než 2000 slov, není tomu tak. Ve skutečnosti záleží mnohem více na kvalitě textu, než na jeho délce.

Optimalizujte svůj web pro mobilní telefony

Optimalizujte svůj web pro mobilní telefony

Dnešní dobu charakterizuje používání mobilních zařízení. Většina přístupů na internetové stránky se dnes realizuje pomocí mobilního telefonu nebo tabletu, což vedlo Google k pochopitelnému kroku vytvořit mobilní index, ve kterém je důležitým hodnotícím faktorem schopnost zobrazení webu na mobilních zařízeních. Z hlediska návštěvníka to rozhodně dává smysl. Můžete mít na stránkách sebekvalitnější informace, ale pokud je některý z mobilních telefonů nedokáže správně zobrazit, je pro návštěvníka takový web zcela zbytečný. Optimalizovat vzhled stránek pro mnoho typů mobilních zařízení, z nichž každé má jinak veliký displej, se může zdát jako příliš složitý a zbytečný úkol. Ale pokud si dáte tu práci a zajistíte svým návštěvníkům komfortní zobrazování na jejich mobilních telefonech a tabletech, budete odměněni lepšími pozicemi ve vyhledávání a vyšší návštěvností.

Zlepšete míru prokliku

Jedním z důležitých signálů pro Google je to, jak lidé klikají na vaši stránku ve výsledcích vyhledávání. Pokud dá návštěvník přednost vašemu webu před ostatními, které jsou ve výsledcích vyhledávání výše, je to pro vyhledávač jasný signál, že si zasloužíte lepší pozici. Bohužel však se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje stále více lákadel, které odvádějí návštěvníka od kliknutí na vaši stránku. Velké množství placených výsledků, nejrůznější doplňující informace, to vše způsobuje, že se míra prokliku snižuje. Snažte se proto udělat váš popisek natolik přitažlivým, abyste návštěvníka přesvědčili k návštěvě. Využijte tagy „title“ a „meta description“ k co nejpřesvědčivější prezentaci vašeho obsahu. Samozřejmě však neslibujte nic, co nemůžete splnit. Návštěvník musí po kliknutí na váš odkaz nalézt to, co hledal, a to, co jste mu slíbili. Pak bude spokojený návštěvník, vyhledávač i webmaster.

Jednou vidět je lepší než stokrát slyšet

Video a obrázky jsou velmi důležitou součástí uživatelského dojmu, proto byste neměli tento trend opomíjet. Podle předpovědí společnosti Cisco bude v roce 2021 více než 80 % internetového provozu tvořit přenos videa. Nejjednodušší cestou, jak osvěžit váš web pomocí filmů, které názorně vysvětlí a vhodně doplní váš textový obsah, je Youtube. Na Youtube můžete jednoduše nahrávat videa, která poté můžete snadno vkládat do vašich stránek. Vkládání videa pomocí Youtube má i další výhody. Youtube je stránka s obrovskou návštěvností, jednou z největších na světě. Není divu, spousta mladých lidí dnes kromě Youtube a Facebooku jiné weby prakticky nezná. Vaše video může získat vysokou návštěvnost, ze které může profitovat i vaše stránka.

Výhodou je také mít na stránkách vhodné obrázky, které příhodně doplní text. U obrázků si dejte pozor, aby nebyly příliš veliké, případně využijte komprimaci. Příliš velké obrázky zpomalují načítání stránek, což může poškodit hodnocení vašeho webu.

Udržujte váš obsah stále aktuální

Google má rád stránky, které žijí. K tomu vám dopomůže aktualizovaný obsah. Vydávejte nové články, poskytujte svým návštěvníkům nové, čerstvé informace. Vždy je v oboru něco nového, o čem se dá napsat článek. Průběžně analyzujte klíčová slova, abyste včas odhalili nové trendy v oboru, o kterých můžete napsat dříve než konkurence.

zdroj: seo.com, searchengineland.com, marketingland.com

Autor: Martian Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp