SEO a příspěvky na YouTube

SEO a příspěvky na YouTube
Máte vlastní kanál na YouTube a přáli byste si, aby vaše příspěvky vidělo co nejvíce uživatelů? Jak na SEO na YouTube?

Máte vlastní kanál na YouTube a přáli byste si, aby vaše příspěvky vidělo co nejvíce uživatelů? Jak na SEO na YouTube? Víme, co opravdu funguje!

Existuje několik faktorů, které ovlivňují SEO videí na YouTube. Na co byste se měli zaměřit, aby se vaše videa zobrazovala na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání?

Velmi vlivným faktorem se zdají být komentáře. Vyšší počet komentářů zvyšuje pravděpodobnost zobrazování daného videa.

Dlouhá videa velmi často překonávají krátká videa. Průměrná délka videí na YouTube je cca 14 minut. Hodnocení videí na YouTube také ovlivňuje počet zhlédnutí. Delší videa si zkrátka vedou lépe, a to pravděpodobně i proto, že ve většině případů poskytují uživatelům vyšší hodnotu. V delším videu vysvětlíte danou problematiku lépe. Vyšší informační hodnota pak uživatele povzbuzuje k další interakci, které nakonec ovlivňují celkové hodnocení.

Čím více uživatelů vaše video zhlédlo, tím vyššímu počtu uživatelů bude také nabídnuto ve vyhledávání. Pokud se na vaše video téměř nikdo nedívá, pravděpodobně nebude generovat ani interakce, které ovlivňují celkové hodnocení.

S hodnocením videí také velmi úzce souvisí počet jejich sdílení. Je zde také souvislost mezi hodnocením videí a počtem uživatelů, kteří sledují váš YouTube kanál. Google roboti pak mají důvod věřit, že nabízíte opravdu zajímavý obsah.

Oproti tomu klíčová slova zde již nemají tak velký význam, jako při vyhledávání na webu. To bychom mohli také chápat tak, že Google nyní dokáže porozumět obsahu videa bez použití metadat. Zdá se také, že videa, která v názvu obsahují klíčové slovo s přesnou shodou, mají mírný náskok před videi, která taková klíčová slova neobsahují. Klíčová slova pro hodnocení videa a následné zobrazení na první stránce nejsou tak důležitá, jako interakce uživatelů.

Na první stránce můžete dokonce vidět videa bez jakéhokoliv popisu. I když klíčová slova zde nemají tak velký význam, předpokládáme, že stále určitou roli hrají. Doporučujeme proto vyplňovat nadpisy i popisy, ve kterých budou důležitá klíčová slova obsažena. Je však důležité mít na paměti, že nejdůležitější jsou interakce uživatelů.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchenginewatch.com, seo-hacker.com, backlinko.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp