Optimalizace webu
Při optimalizaci webu je zvykem dívat se na strategii úspěšné konkurence. I leadeři trhu však opakují zásadní chyby, kterým byste se raději měli vyhnout.

Při optimalizaci webu je zvykem dívat se na strategii úspěšné konkurence. I leadeři trhu však opakují zásadní chyby, kterým byste se raději měli vyhnout. V následujícím článku uvádíme některé z nich.

Průzkum konkurence je velmi důležitou součástí každé SEO strategie. Marketingoví specialisté a majitelé webů však mají často tendenci příliš se soustředit na taktiku konkurence. Když jsou úspěšní ve výsledcích vyhledávání, dělají přece SEO správně. Někdy ale opak může být pravdou. I úspěšní konkurenti často opakují chyby, kterých byste se pro vytoužené výsledky ve výsledcích vyhledávání raději měli vyvarovat.

Fasetová navigace

Pokud například není struktura fasetové navigace na webu kontrolována, může se stát, že budete mít více kategorií URL adres dle velikosti objednávky než samotných produktů na stránce. V rámci navigace doporučujeme zvážit dynamické třídění pomocí AJAX.

Rychlost načítání webu

Existuje mnoho dostupných informací o tom, jak rychlost načítání webu ovlivňuje míru konverze a procento odchodů z webu. I několik málo sekund může znamenat obrovský rozdíl v zapojení uživatelů. Firmy v mnoha případech stále neinvestují do optimalizace rychlosti webu. Pravdou však je, že právě rychlost načítání bude mít čím dál větší vliv na pozici ve výsledcích vyhledávání.

Rychlost načítání webu

Sitemap je soubor, který má pomoci vyhledávacím robotům poznat, o čem jednotlivé stránky jsou. Nejčastějším sitemap souborem je XML. Důležitou součástí optimalizace je zkontrolovat, zda se všechny vaše stránky zobrazují. Pokud Pokud nejste schopni provést úplné procházení webuprojít úplně celý web, znamená to, že máte obsahuje příliš mnoho stránek nebo potřebujete lepší modul na procházení stránek. Nikdy však nespoléhejte pouze na XML sitemap a zobrazení, pokud možno kontrolujte se snažte kontrolovat.

URL adresy by měly být co nejkratší a měly by obsahovat klíčová slova související se stránkou, na které se právě uživatel nachází. Vyvarujte se proto pokud možno URL adresám, ve kterých jsou otazníky, % a další znaky. Snažte se i touto cestou uživateli usnadnit práci.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: moz.com, google.com, marketingland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp