SEO novinky
Které z novinek ve světě SEO a online marketingu by vám během prosince 2022 neměly v žádném případě uniknout?

Jak optimalizovat CTR bez cookies?

V rámci RTB výzvy Ukažte, co umíte bez cookies! Vznikla kampaň pro automobilku Volvo, jejímž cílem bylo oslovit relevantní publikum a přivést ho na web klienta. A to vše samozřejmě cookieless cestou. Mrkněte se, s jakým řešením přišly zástupkyně RTB týmu Xaxis.

Amazing Places ocenil vítěze a plánuje nové projekty

Projekt Amazing Places představil vítěze nejkouzelnějších míst roku 2022. Vítěze vyhlašoval v 18 kategoriích napříč Českem, Slovenskem, Rakouskem a Itálií. Cestovatelský projekt Amazing Places vyhodnotil každoroční vítěze nejkouzelnějších míst v 18 kategoriích. Porota složená z týmu Amazing Places oceňovala kromě České republiky místa také na Slovensku, v Rakousku nebo v Itálii.

Obchod a marketing můžou B2B přinést desítky milionů navíc

Marketing a obchod skutečně dobře spolupracují jen v necelé třetině B2B firem na trhu, ukazuje průzkum společnosti B-inside. Jejich vzájemná spolupráce ale může B2B přinést peníze navíc. Spolupráce marketingu a obchodu přispívá k dobrým prodejním výsledkům. Firmám, v nichž marketing a obchod dobře spolupracují, se daří v průměru o 11 procentních bodů lépe než těm, kde si každý tým jede po své linii. Skutečně dobře marketing a obchod spolupracují přitom jen v 28 % B2B firem. Stejně tak ve čtvrtině firem oba týmy jedou samostatně. V 46 % firmách probíhá spolupráce na běžné úrovni. 

Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od prosince 2022

Na základě mnoha uživatelských připomínky v Seznam.cz založili nové kategorie. Doporučujeme vám zkontrolovat a upravit CATEGORYTEXT v XML feedu, pokud je váš sortiment pro tyto kategorie relevantní. Změny nastaly zejména v kategoriích spojených s péčí o tělo a kuchyňskými potřebami. Revizí prošly i kategorie s hrnci různých typů – parní, multifunkční i fritovací, ale například i kráječe zeleniny. Nově vzniklé pomalé hrnce v sobě zahrnují hrnce určené pouze na pomalé vaření, multifunkční modely tedy nadále budou patřit do původní kategorie.

Na nostalgii a lokálnost generace Z nemusí slyšet

Podle generace Z dokážou globální značky vyrobit lepší produkty než lokální firmy. Sázka na lokálnost a nostalgii u ní nemusí fungovat. Oproti starším generacím je generace Z, část populace ve věku 18 až 27 let, velmi otevřená a kosmopolitní. Překvapivé však je, že globální značky podle jejich názoru dokážou vyrobit lepší produkty než lokální. Myslí si to 42 % dotázaných ve výzkumu agentury Ipsos. Sázka na lokálnost a nostalgii tak v cílení na mladé nemusí být ta nejlepší věc. 

Instagram zveřejnil trendy 2023

Instagram zveřejnil zprávu o trendech pro rok 2023. Jejím cílem je na základě poznatků o používání, údajů z průzkumů a dalších informací upozornit na hlavní změny v nadcházejícím roce, na které se mohou firmy a marketéři připravit. Zpráva se zaměřuje především na generaci Z a zdůrazňuje 5 klíčových oblastí, kterým se bude v příštím roce věnovat. Zpráva obsahuje zajímavé poznatky a tipy, které by vám mohli pomoci při plánování strategií.

Komerční banka mění tým komunikace a marketingu

Od 1. prosince se mění tým Brand Strategy and Communication Skupiny Komerční banky pod vedením Hany Kovářové. Nově do něj nastupuje Tomáš Zavoral. Šéfem Brand Strategy se stává Lukáš Prokop, šéfkou Brand Experience Lenka Knappová. Dosavadní šéf marketingové komunikace David Šmahel ze společnosti odchází. Novou tiskovou mluvčí se stává Šárka Nevoralová. Dosavadní šéf komunikace a tiskový mluvčí Pavel Zúbek se posouvá na interní expertní skupinovou roli v oblasti transformace a komunikace.

Zvyšte zásah díky vylepšenému cílení na témata

V minulých týdnech v Seznam.cz vylepšili cílení na témata v obsahové síti Skliku. Proč by toto cílení nemělo chybět ve vašich kampaních a jaký má aktuálně zásah? Cílení na témata zobrazuje reklamy z vaší sestavy na stránkách, které robot Seznamu zařadil do témat. Těch Seznam.cz aktuálně nabízí 34 a patří mezi ně třeba auto-moto, cestování, dům a vybavení domácnosti nebo sporty. Díky cílení na témata se budete zobrazovat na stránkách, které se týkají oblastí, o něž se zajímá vaše cílová skupina. Cílení na témata je ale – na rozdíl třeba od cílení na zájmy – zcela nezávislé a cookies třetích stran, jejichž podpora mezi prohlížeči nyní postupně končí.

Instagram testuje nové štítky ve zprávách firemních účtů

Instagram testuje nové štítky v přímých zprávách firemních účtů. Ty mají usnadnit správu interakce se zákazníky v aplikaci. Instagram chce do zpráv IG Direct přidat pět nových štítků, aby pomohl firmám lépe spravovat interakce a komunikaci s uživateli. To by mohlo být užitečné zejména pro malé a střední firmy, které nemají přístup ke složitějším funkcím CRM. Novinka jim nabídne jednoduchý způsob, jak mít přehled o nejdůležitějších interakcích se zákazníky.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp