Propagujte vaši restauraci na Instagramu
Propagace vaší restaurace na Instagramu vám umožní dát najevo svou kreativitu a vášeň, kterou k jídlu cítíte. Pojďte si přečíst, jak na to.

Odedávna platí, že jíme také očima. Komu by se nezačaly sbíhat sliny při pohledu na krásně šťavnatý steak, barevný zeleninový salát či nádherně nazdobený dort? Pokud chcete propagovat svou restauraci, tyto vizuální podněty jsou pro vyvolání neodolatelného dojmu neocenitelné. Jedním z médií, které jsou pro prezentaci vizuálních podnětů jako stvořené, je Instagram.

Žijeme ve světě, kdy na nás útočí vizuální vjemy ze všech stran a marketing vaší restaurace na Instagramu je jedním z nejlepších způsobů, jak rozvíjet povědomí o vašem podniku a pečovat o svou klientelu. A nejlepší na tom je, že je to zdarma! Pojďme si ukázat, jak propagovat vaši restauraci na Instagramu a vysvětlit si některé osvědčené strategie, které vám pomohou vytvářet poutavý obsah, ze kterého se vašim potenciálním zákazníkům budou sbíhat sliny. Instagram můžete využít například k prezentaci:

1. Fotografií jídel
2. Vašeho personálu
3. Ozdobených stolů
4. Spokojených zákazníků
5. Vašich dodavatelů nebo partnerů
6. Zvláštních událostí nebo nabídek
7. Soutěží

Samozřejmě můžete využít i placenou PPC reklamu na Instagramu, to je ovšem jiná kapitola. Nyní se soustředíme pouze na to, jak co nejlépe využít svůj účet na sociální síti. Ať už právě hledáte nějaké nové nápady, nebo se snažíte vybudovat svůj Instagram účet od nuly, zde je několik nápadů, jak na to.

Jak začít s propagací restaurace na Instagramu

Pokud již máte osobní účet na Instagramu, je to skvělé. K propagaci vaší restaurace však budete potřebovat firemní účet, nikoli osobní, který používáte ke komunikaci s přáteli a rodinou. Používání firemního účtu je trochu odlišné - vaším cílem je, aby váš firemní účet na Instagramu udržel věrné zákazníky a přivedl nové.

Vytvoření účtu

Prvním krokem k úchvatné propagaci vaší restaurace je založení účtu.

Stáhněte si aplikaci na svůj mobilní telefon.
Zvolte si rozpoznatelné uživatelské jméno a profilový obrázek. Chcete, aby si lidé váš účet okamžitě ztotožnili s vaší restaurací. Přibližte se co nejvíce svému skutečnému názvu a logu.
Vyplňte svůj profil. Napište krátký text, který popisuje, kdo jste, kde jste a co děláte. Přidejte své kontaktní údaje: provozní dobu, telefonní číslo, adresu atd.
Uveďte odkaz na oficiální webové stránky vaší restaurace a na účty na dalších sociálních sítích.
Vytvořte oficiální hashtag pro svou restauraci a uveďte jej v profilu.
Prozkoumejte podobné podniky. Všímejte si příspěvků nebo postupů, které se zdají být užitečné nebo vyvolávají vysokou míru zapojení ze strany sledujících.
Prozkoumejte a vytvořte strategii i pro hashtagy. Vytvořte si seznam hashtagů, které by se mohly vztahovat na zveřejněný obsah, a pak je vyhledávejte. Zaměřte se na hashtagy, které souvisejí s místem, kde se vaše restaurace nachází. Pokud například provozujete pizzerii v Praze, můžete použít #pizzapraha.

Začlenění Instagramu do vaší marketingové strategie

Začlenění Instagramu do vaší marketingové strategie

Vypracujte komplexní marketingovou strategii, která bude zahrnovat Instagram a všechny další sociální sítě, které používáte. Buďte realističtí ohledně množství času a energie, které provozování této strategie budete muset věnovat.

Při správě různých účtů na sociálních sítích odolejte pokušení zveřejňovat stejný obsah na více platformách. Pro každou z nich byste měli vytvořit jedinečný materiál. Jiný obsah se hodí na Instagram, kde lidé očekávají vizuální obsah, a jiný například na Facebook či Twitter.

Při rozhodování, na které účty klást důraz, mějte na paměti sociální sítě, kde je vaše cílová klientela nejaktivnější. Podle toho utvářejte svou strategii. Pokud vidíte, že vaše cílová skupina komentuje hodně příspěvků na Instagramu, soustřeďte se právě na tuto sociální síť.

Osvědčené postupy pro začátky na Instagramu

Jakmile budete připraveni, můžete začít publikovat váš skvělý obsah na Instagramu.

První příspěvek

Zveřejněte fotografii nebo krátké video na přivítanou. Fotku či video můžete pořídit prostřednictvím aplikace nebo nahrát něco z knihovny kliknutím na ikonu pro přidání do kanálu. Aplikace vám poté umožní úpravy pomocí filtrů a dalších nástrojů pro úpravy, které nabízí.
Přidejte text a podrobnosti. Jakmile je fotografie nebo video připraveno, je čas napsat popisek a hashtagy.
Označte osoby nebo společnosti, pokud se v příspěvku objevují oni nebo jejich produkty.
Přidejte svou polohu. Lidé, které váš profil zaujme, budou vědět, kde mohou vaši skvělou restauraci navštívit.

Dejte svým zákazníkům vědět, že jste na Instagramu

Díky sociálním sítím je šíření informací účinnější než kdykoli předtím, ale nemusíte se přitom omezovat jen na virtuální svět. Řekněte o vašem novém Instagram profilu svým přátelům, rodině, dodavatelům a všem, kteří mají zájem na vašem úspěchu. Zde je několik způsobů, jak na to.

Oznamte existenci vašeho Instagram profilu na dalších sociálních platformách a na svých webových stránkách.
Použijte e-mailový marketing, abyste tuto zprávu rozeslali svým kontaktům.
Dejte na stoly ve své restauraci letáčky s adresou vašeho instagramového účtu.
Přidejte na své webové stránky tlačítko s odkazem na svůj účet na Instagramu.

Udržujte si získané publikum

Plánujte pravidelné příspěvky na základě své strategie pro marketing na sociálních sítích. Na Instagramu nezveřejňujte příspěvky častěji než jednou denně. Začněte s obyčejnými příspěvky - jakmile však získáte s platformou zkušenosti, můžete experimentovat i s dalšími typy obsahu, jako jsou například:

• Instagram Stories
• Instagram Reels
• IGTV

Instagram Stories jsou místem pro neformální, méně uhlazený obsah ve formě fotografií nebo videí. Několikrát denně můžete sdílet zábavný materiál ze zákulisí své práce. Instagram Reels a IGTV vám mohou pomoci zintenzivnit vaši propagaci.

Poslouchejte a učte se

Vytváření komunity musí být obousměrné. Pro vytvoření úspěšného Instagram účtu proto nestačí pouze čas od času vložit fotografii či video. Stejně důležité je neustále sledovat svůj účet a reagovat na návštěvníky, kteří váš obsah komentují, lajkují nebo s ním provádějí jiné interakce.

Berte svůj účet spíše jako probíhající konverzaci než jako monolog. Pokud se budete svému účtu pravidelně věnovat, budete moci přicházet s lepšími příspěvky, které osloví ještě větší počet lidí.

Strategie pro úspěch na Instagramu

Marketing restaurací na Instagramu vyžaduje nepřetržitý přísun obsahu, což může být problém i pro zkušeného správce nadaného skvělou fantazií. Níže najdete několik nápadů, které vám pomohou naplnit účet na Instagramu obsahem, který budou vaši uživatelé milovat.

Nastartujte jejich Pavlovův reflex

Instagram je ryze vizuální platforma a pro propagaci restaurace je jako stvořený. Dokonalé fotografie vašeho jídla vzbudí v divácích Pavlovův reflex - začnou se jim sbíhat sliny a nebudou se moci dočkat, až budou mít příležitost vaše pokrmy ochutnat. Při fotografování jídla zvolte přirozené světlo nebo měkčí stropní světlo a pracujte s možnostmi úprav a filtrování, abyste dosáhli dokonalejšího vzhledu.

Dodejte snímkům poutavost a dramatičnost. Ukažte šéfkuchaře, jak dokončuje dokonale naservírovaný talíř, popřípadě přidejte do záběru rekvizity, které fotografii ozvláštní. Například položte vedle talíře svazek syrové zeleniny, která je v jídle použita. Pokud je na talíři více věcí, měl by jejich počet být vždy lichý. Lichý počet mnohem lépe přitáhne pozornost diváka než sudý.

Přemýšlejte o nejlepších barevných schématech pro různé záběry. Jaké bude nejlepší pozadí pro jednotlivé pokrmy? Fotografie by neměly být jedna jako druhá - používejte různé textury a barvy pozadí, které co nejvíc ladí se zobrazovaným pokrmem.

Předveďte zákulisí vašeho podniku

Nechte své diváky nahlédnout za oponu. Můžete například zveřejnit materiál, který se zaměřuje na určitého šéfkuchaře nebo ukazuje váš personál při práci. Chcete, aby si lidé spojili vaši restauraci s něčím víc než jen s jídelním lístkem. Fotografie či videa ze zákulisí jsou skvělou příležitostí pro ilustraci osobnosti vaší restaurace.

Prezentujte své partnery a dodavatele

Pokud vaše restaurace nabízí kvalitní jídlo, jsou nedílnou součástí vašeho příběhu nepochybně také dodavatelé, kteří vám dodávají ty nejlepší suroviny v okolí. Pochlubte se s tím svým potenciálním zákazníkům. Lidé slyší na to, když firma používá suroviny z ekologického zemědělství, bio produkty a podobně.

Ukažte lidem interiér vaší restaurace

Lidé chodí do restaurací nejen kvůli jídlu. Chtějí kompletní zážitek, jehož nedílnou součástí je i prostředí vaší restaurace. Instagram vám dává skvělou příležitost, jak lidem ukázat, jaké je to jíst ve vaší restauraci a jakou atmosféru se snažíte vytvořit. Pořiďte fotografie nebo videoklipy, které potenciálním návštěvníkům přiblíží, co mohou ve vašem podniku očekávat.

Ukažte zákazníkům některé své recepty

Můžete zveřejnit například videorecepty, které divákům ukážou, jak se připravují jejich oblíbená jídla, či jak například správně krájet zeleninu. Pokud chcete přidat delší obsah, využijte službu IGTV, kde můžete zveřejňovat až patnáctiminutová videa.

Inzerujte své speciální a propagační akce

Instagram je skvělým místem, kde můžete oznámit své plány na sezónní akce, ukázat nová menu a předvést svým zákazníkům zajímavé nabídky. V předstihu tak můžete navnadit zákazníky na zvěřinové hody, mexický týden, nebo dny české kuchyně.

Uspořádejte soutěž

Odměňte věrné zákazníky a dejte novým důvod, aby vyzkoušeli vaši restauraci. Vytvořte pro návštěvníky vašeho Instagram profilu soutěž, ve které jim nabídnete hodnotné ceny, například dárkové vouchery do vaší restaurace. Lidé milují, když mohou něco vyhrát zadarmo a podobných soutěží se velice rádi účastní.

Zapojte se do komunikace se svými návštěvníky

Vždy, když na vašem Instagramu zanechají lidé komentář, nezapomeňte na něj reagovat. Všímejte si také, když vás označí nebo zmíní ve svých vlastních příspěvcích. K interakci můžete návštěvníky vybízet také chytře napsanými příspěvky. Zeptejte se v nich lidí například na jejich oblíbené jídlo nebo na něco, co jim chybí ze starého jídelního lístku. Popřípadě jim předložte potenciální speciality a požádejte je, aby hlasovali pro tu, kterou chtějí nejvíc vyzkoušet.

Začněte propagovat vaši restauraci na Instagramu ještě dnes

Instagram dokáže zprostředkovat potenciálním návštěvníkům úžasný vizuální zážitek, díky kterému dostanou chuť na vaše jídlo. Protože ještě nedokážeme online zprostředkovat chuť a vůni, je Instagram ideální platformou k vizuální propagaci vaší restaurace. Pokud ještě vaši restauraci na Instagramu nepropagujete, měli byste s tím začít ještě dnes.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp