Propagovat své produkty či služby na sociálních sítích je v současné době prakticky nezbytné pro většinu firem. Ne každá sociální síť je ovšem vhodná pro propagaci jakéhokoli produktu. Je to tím, že různé sociální sítě navštěvuje zcela odlišné publikum. Zatímco například na TikToku se schází převážně mladší komunita a Facebook je spíše platformou pro „boomery“, pokud chcete oslovit zákazníky z B2B segmentu, je nejvhodnější sociální sítí LinkedIn. Tato síť má téměř 740 milionů členů a je nejdůvěryhodnější ze všech sociálních sítí.
►Na LinkedInu se totiž scházejí profesionálové z nejrůznějších oborů a firem, a snadno zde naleznete pracovníky, kteří například v podniku mají za úkol nakupovat nová řešení či technologie. Můžete tak oslovit přímo lidi, kteří mají pravomoc o firemních nákupech rozhodovat.
Jak funguje PPC reklama na LinkedInu?
Pokud na síti LinkedIn netrávíte mnoho času, možná reklamy neznáte. Pokud jste však přihlášeni a navštívíte domovskou stránku na LinkedInu, uvidíte je ve svém kanálu.
Mezi příspěvky a aktivitami lidí a firem, které sledujete, se mísí příspěvky, které jsou nenápadně označeny jako "propagované". Jedná se o placené reklamy LinkedIn ve formě sponzorovaných příspěvků nebo reklam ve feedu.
Textové a obrázkové reklamy se také zobrazují v liště na pravé straně obrazovky, pokud na LinkedIn přistupujete pomocí počítače. Reklamy mohou být také doručovány přímo do vaší e-mailové schránky jako sponzorovaná pošta InMail.
Díky PPC reklamě na LinkedInu se vaše zpráva dostane k lidem, kteří splňují předem zadané požadavky, i když nemáte žádná společná spojení. V tomto směru se PPC reklama na LinkedInu podobá reklamám na Facebooku nebo Instagramu.
►To, čím se publikum LinkedInu liší od publika na Facebooku, Instagramu či jiných platformách, je způsob jejich myšlení. Když lidé používají LinkedIn, přemýšlejí o své práci nebo podnikání.
Kdy a proč používat reklamy na LinkedInu?
Pokud propagujete služby nebo produkty určené pro podnikatele nebo profesionální odborníky, může být právě LinkedIn místem, kde budou tito lidé nejvstřícnější k vašim sdělením. Reklamy na LinkedInu jsou dobrou volbou pro propagaci:
• Finančních služeb
• Aplikací zvyšujících produktivitu
• Odborných školení
• Workshopů a seminářů
• Odborných kurzů
• Podnikového softwaru
• Účetních služeb
• Služeb virtuálních asistentů
• Marketingových firem
• Webdesignu
A mnoha dalších produktů, z nichž mohou mít prospěch firmy či zaměstnanci.
Jakých cílů vám mohou reklamy na LinkedInu pomoci dosáhnout?
Pokud se zaměřujete na marketing pro firmy nebo pro spotřebitele z řad profesionálů, mohou vám reklamy na LinkedInu pomoci dosáhnout cílů, jako jsou:
• Zvýšení povědomí o značce
• Získání návštěvnosti vašeho nejlepšího webového obsahu
• Vybudování vaší profesionální autority
• Získání nových potenciálních zákazníků
• Prodej produktů či služeb
Kolik stojí reklamy v síti LinkedIn?
Nyní přejdeme k tomu nejdůležitějšímu, co asi zajímá většinu potenciálních inzerentů v LinkedInu. Na kolik vás tato PPC reklama přijde? Stejně jakou u PPC reklam, například na Facebooku nebo v Google Ads, i ceny reklam v síti LinkedIn se stanovují na základě aukce, takže není stanovena žádná pevná částka. Své nabídky a celkové výdaje však máte dokonale pod kontrolou.
Při spuštění kampaně zadáváte nabízenou cenu za proklik neboli CPC, stejně jako i ostatní inzerenti, kteří chtějí oslovit stejnou cílovou skupinu. Čím žádanější je vaše cílová skupina, tím vyšší musí být vaše nabídka, aby se vaše reklama zobrazila. Pokud jste někdy nakupovali reklamu v Google Ads či Skliku, bude vám tento proces povědomý.
Při nastavení kampaně také zadáte cíl, který určí, za které události zaplatíte. Pokud například nastavíte kampaň s cílem přivést návštěvníky na vaše webové stránky, budete za reklamu platit pouze tehdy, pokud někdo klikne na odkaz v reklamě. Při nastavení kampaně si můžete vybrat jeden ze sedmi cílů:
• Zvyšování povědomí o značce: Cílem je zvýšení povědomí o vašem produktu, službách nebo firmě.
• Návštěvy webových stránek: Cílem je, aby uživatel kliknul a navštívil vaše webové stránky.
• Angažovanost: Zaplatíte za to, když někdo lajkuje, komentuje, sdílí, nebo sleduje vaši stránku na LinkedInu.
• Zobrazení videa: Zaplatíte pouze tehdy, pokud lidé zhlédnou vaši videoreklamu.
• Generování leadů: Umožní vám s pomocí formuláře na LinkedInu získávat kontakty na potenciální zákazníky, které poté můžete oslovit například pomocí e-mailové kampaně.
• Konverze: Cílem je maximalizace konverzí.
• Získání uchazečů o zaměstnání: Přesměrujte uchazeče na volná pracovní místa.
• Získávání talentů: Tento cíl je určen speciálně pro náborové inzeráty.
►Pokaždé, když uživatel provede požadovanou akci, například klikne na vaši reklamu, zaplatíte určenou částku. To znamená, že budete mít vždy přehled, kolik lidí provedlo požadovanou akci, kolik jste za to utratili a kolik jste na tom vydělali.
Celkové reklamní výdaje můžete kontrolovat nastavením denního rozpočtu na inzeráty. Systém se pro vás bude snažit nakupovat reklamy za vámi nastavenou nabídkovou cenu, dokud nedosáhnete maximálního rozpočtu. Různé typy reklam a různá cílení mají různý účinek na základě vašeho oboru podnikání a publika, které se snažíte oslovit. Je proto dobré začít s minimálním rozpočtem, dokud nevyzkoušíte několik různých reklamních formátů a nezjistíte, co pro vaši firmu funguje nejlépe.
Jak vytvářet reklamy na LinkedInu?
Prvním krokem je vytvoření účtu Správce kampaní. Na domovské stránce sítě LinkedIn stačí kliknout na oblast "Práce" a poté vybrat možnost "Inzerce". Budete vyzváni, abyste začali nastavovat svůj účet.
Vyberte si cíl
Výběr cíle pomůže určit cenu i obsah vaší reklamy. Co chcete, aby bylo výsledkem vaší reklamní kampaně? Snažíte se prodat svůj produkt nebo zvýšit povědomí o vaší firmě mezi profesionály z oboru? Vašemu cíli by mělo být podřízeno vše, co se týká vaší reklamy, od zvolené grafiky a textu až po cílové publikum.
Nastavte cílové publikum
Vybírat publikum, kterému se zobrazí vaše reklama, můžete podle mnoha kritérií.
• Velikost společnosti
• Název společnosti
• Zájmy zaměstnanců
• Dovednosti
• Pracovní pozice
A mnoha dalších.
Jakmile vytvoříte cílovou skupinu, která vyhovuje vašemu podnikání, uložte ji jako šablonu, abyste ji mohli znovu použít při vytváření další reklamy. Postupem času budete moci vaši reklamní kampaň upravovat, testovat různá nastavení cílení a zjistit, co pro vaši firmu funguje nejlépe.
Vyberte si formát reklamy
LinkedIn nabízí čtyři reklamní formáty, které můžete kombinovat tak, aby co nejlépe splňovaly vaše cíle.
• Sponzorované příspěvky se zobrazují ve feedech uživatelů vedle příspěvků jejich kontaktů. Je to skvělé místo pro umístění interaktivního obsahu, jako jsou videa, odkazy na články, grafika a delší sdělení.
• Reklamní zprávy InMail jsou sponzorované textové zprávy doručované přímo do schránky vašeho kontaktu.
• Dynamické reklamy lze přizpůsobit různým demografickým skupinám. Zobrazují se v postranním panelu a jsou užitečné zejména pro oslovení nových kontaktů nebo propagaci událostí či pracovních nabídek.
• Textové reklamy, s pomocí kterých můžete snadno spustit reklamní kampaň s platbou za kliknutí (PPC) nebo kampaň s cenou za zobrazení (CPM).
Nastavte si rozpočet
Vyberte si jednu ze tří možností financování vaší reklamní kampaně:
• Cena za odeslání (CPS), která je určena pro sponzorované zprávy InMail.
• Cena za kliknutí (CPC) umožňuje platit pouze tehdy, když lidé na vaši reklamu kliknou.
• Cena za zobrazení (CPM), kde platíte za zobrazení reklamy. Jde o nejlepší volbu, pokud se snažíte budovat povědomí o značce nebo jednoduše zviditelnit své sdělení.
Jakmile vyberete způsob financování, budete moci zadat výši nabídky, denní rozpočet a data, kdy má kampaň probíhat. Mějte na paměti, že kampaň můžete vždy předčasně ukončit, pokud vám nevyhovuje, nebo nabídku kdykoli upravit.
►Pokud si nejste jisti, kolik máte nabízet, nevadí. Správce kampaně vám nabídne nápovědu při výběru výše nabídky a navrhne vám konkurenční rozmezí pro vybrané možnosti. Pokud se vám nebudou líbit dosažené výsledky, vždy můžete nabídku později upravit.
Vaši reklamní kampaň na LinkedInu průběžně optimalizujte
Jakmile je vaše kampaň spuštěna, budete si moci zobrazit statistiky ohledně jejího výkonu. Zjistíte z nich veškeré potřebné údaje, jako jsou celková zobrazení, počet kliknutí, sociální interakce a náklady. Pro každý byznys může fungovat něco jiného. Vyzkoušejte různé reklamy, cílení, rozpočty a nabídky, abyste zjistili, co vaší firmě přináší největší zisk.
Tipy a strategie pro lepší výsledky reklam LinkedIn
Sponzorované příspěvky by měly vypadat co nejvíce jako organický obsah. Inzeráty se zprávami, které přijdou přímo do schránky čtenáře, jsou úspěšnější, pokud jsou neformální, stručné a co nejvíce personalizované. Přinejmenším pozdravte čtenáře křestním jménem.
►Ať už vytváříte jakýkoli typ inzerátu, ujistěte se, že výzva k akci je velmi jasná. Řekněte, co chcete, aby vaše publikum udělalo, a proč by to z jeho pohledu mělo udělat.
Tag Insight
Pro úspěšnou optimalizaci reklam na LinkedInu je velice důležité podrobně sledovat, co vaše publikum po kliknutí na reklamu dělá. K tomu vám pomůže instalace kousku Javascriptu nazvaného Insight Tag na vaše webové stránky. Díky němu budete získávat mnohem více informací o návštěvnících a jejich chování, což můžete využít k optimalizaci výkonu vašich LinkedIn reklam.
Tag Insight vám umožní sledovat konverze, znovu cílit na návštěvníky webu a zobrazit další údaje o tom, jak návštěvníci z vašich reklam LinkedIn komunikují s vaší značkou. Umožní vám také optimalizovat reklamy pro různé typy konverzí - například nákup produktu, žádost o ukázku zdarma, přihlášení k odběru newsletteru nebo vyzkoušení softwaru.
Snažte se vcítit do kůže vašich potenciálních zákazníků
Zaměřte se na pohled vašich zákazníků. Nevyprávějte jim o své společnosti. Místo toho mluvte o jejich potřebách. Eliminujte z reklam slovo "my" a posuňte své sdělení tak, abyste mnohem více používali slovo "vy".
Snažte se do svých obrázků zakomponovat lidi - usměvavé lidské tváře navazující oční kontakt s divákem jsou téměř vždy dobrým nápadem. Můžete samozřejmě použít i obrázky, které nezobrazují lidi. Měly by však vždy být vysoce kontrastní a snadno zobrazitelné v malých velikostech, například na obrazovce mobilního telefonu. Veškerý text by měl být čitelný na první pohled.
Vykročte vstříc svým cílům
Nyní, když víte, jak vytvořit účet pro reklamu na LinkedInu, nastavit rozpočet, vybrat cílovou skupinu a vytvořit účinné reklamy, přemýšlejte o tom, jak můžete tento marketingový kanál efektivně využít k dosažení svých obchodních cílů. Jediné, co musíte udělat, je rozhodnout se, zda chcete zlepšit povědomí o své značce, zvýšit počet svých e-mailových kontaktů nebo přivést návštěvníky na vstupní stránku vašeho webu. Reklama na LinkedInu vám v tom pomůže.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com