PPC
Jedním ze způsobů, jak přivést na webové stránky velké množství návštěvníků v krátké době je PPC reklama. Výhodou této služby je platba za klik a tedy plná kontrola nad financováním reklamy.

Co je PPC?

Výraz PPC pochází z anglického pay per click a v překladu znamená plaťte za klik. V běžném reklamním systému inzerent platí za zobrazování reklamy, což nemusí být vždy efektivní. V PPC reklamě je ale situace trochu jiná, zde totiž inzerent platí až v případě, že uživatelé na reklamu kliknuli. Vzhledem k tomu narůstá efektivita vynaložených prostředků. Další výhoda PPC reklamy spočívá v přesném zacílení reklamy. PPC inzeráty jsou zobrazovány na tématicky příbuzných stránkách, které obsahují podobná klíčová slova. PPC reklama se tedy zobrazuje na analyzovaná klíčová slova a inzerent platí pouze za uživatele, který propagované webové stránky skutečně navštívil.

Klíčová slova v PPC reklamě

Jak jsme si řekli, PPC reklama využívá klíčová slova. Pokud jsou vhodně zvolené reklamní texty v kombinaci s klíčovými slovy, pak lze dosáhnout vysoké míry efektivity. PPC kampaně jsou v současné době velmi oblíbené a často je můžeme spatřit například na sociálních sítích. Profesionálně vedené PPC kampaně dokáží nejen ušetřit finanční prostředky, ale také čas věnovaný analýze a následné správě. Právě počáteční analýza klíčových slov je velmi důležitá a neměla by se podcenit. Profesionální společnost zajistí vytvoření vhodné kampaně, poradí i s výběrem klíčových slov a zajistí následnou správu PPC kampaně v některém z PPC systémů jako např. Google AdWords, Seznam Sklik, eTarget, adFOX nebo bbKontext.

Výhody PPC reklamních kampaní

Hlavní výhodou PPC reklamy je skutečnost, že se neplatí za zobrazení, ale až za kliknutí návštěvníka, který dal tímto způsobem najevo jasný zájem. Reklama je postavena na analyzované klíčové slovo, které umožňuje jasné zacílení na oblast zájmu. Neocenitelnou výhodou je propojení se sociálními sítěmi a naprosto přesné zacílení reklamy na určitou skupinu zákazníků podle mnoha kritérii. Výhodou je také okamžitý efekt již při startu kampaně a možnost naprosto přesného ovládání vložených investic, kdy lze nastavit limit nákladů.

Správa PPC kampaně tedy znamená optimalizaci, jejíž cílem je dlouhodobě udržovat přední pozice v internetových vyhledávačích, mít co nejnižší cenu za proklik a velký konverzní poměr..

Efektivní PPC reklama

Optimalizace PPC kampaně a vhodně vybraná klíčová slova zaručují vysokou efektivnost. Tyto PPC reklamní texty se totiž uživateli zobrazí poté, co zadá do vyhledávače nastavená klíčová slova, která byla pro kampaň určena. Poté co uživatel na PPC reklamu klikne, je přesměrován na cílovou URL stránku, tedy na propagovanou webovou prezentaci a zde nakoupí nebo využije nabízených služeb.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp