Online marketing pro fitness centra
Zjistěte, jak oslovit více zájemců o členství ve vašem fitku. Sociální sítě a e-mailing nabízejí spoustu příležitostí, jak získat nové zákazníky.

Pravidelné měsíční platby za členství představují hlavní část zisků fitness center a posiloven. Poskytují totiž nejen spolehlivý zdroj příjmů, ale na rozdíl od plateb za jednorázový vstup také povzbuzují členy k častějším návštěvám tělocvičen, což vede ke zvýšenému zisku ze speciálních služeb. V průběhu současných restrikcí, kdy jsou posilovny uzavřeny, se možná majitelům fitcenter zdá zbytečné investovat do propagace svého podnikání, ale je třeba uvědomit si, že restrikce a omezení jednou skončí, a podniky, které budou na tuto chvíli dobře připraveny, budou moci získat v krátké době mnohem více zákazníků a zahojit tak své současné ztráty.

Z pohledu zákazníka představuje členství zásadní závazek. Možná neví, zdali bude mít dostatek času k pravidelným návštěvám, možná si není jist, že mu právě vaše tělocvična bude vyhovovat. Aby se rozhodl zakoupit dlouhodobé členství, musíte jej přesvědčit strategickou marketingovou kampaní, která nabízí stálé členství jako privilegium, ze kterého mu budou plynout benefity, které jednorázoví návštěvníci nemají - například odborné poradenství v oblasti fitness a posilování zdarma nebo slevu na výživové doplňky a vitamíny.

Nabídněte zkušební členství

Pravděpodobně nejužitečnějším nástrojem ve vašem marketingovém arzenálu je zkušební členství za levnější cenu. Během doby zkušebního členství by potenciální dlouhodobý člen měl získat co nejpřesnější představu o tom, jaké výhody může jako dlouhodobý předplatitel využívat. Toto řešení pochopitelně není praktické pro všechna fitness centra, ale může skvěle pomoci těm, kteří mají jedinečné prostředí nebo služby, které je obtížné zobrazit prostřednictvím digitálních marketingových materiálů.
Zkušební členství ve fitness centru by mělo obsahovat soukromé konzultace s odborným trenérem, kterému rozhovor s potenciálním členem umožní lépe porozumět jeho fitness cílům a poskytne mu příležitost ukázat, jak by dlouhodobé členství usnadnilo dosažení těchto cílů.

Předveďte svou tělocvičnu na sociálních sítích

Vaše tělocvična je mnohem více než jen posilovací stroje a šatny. Jde především o komunitu, která spojuje zaměstnance i zákazníky jejich společnou láskou ke cvičení a fitness. Tento smysl pro komunitu by měl být zřejmý, když zájemci o cvičení navštíví vaše účty na sociálních sítích.
Mezi hlavní sociální sítě vhodné pro propagaci členství v tělocvičně patří například:

Facebook

Díky výkonným firemním stránkám, stránkám událostí a obchodním funkcím je Facebook přirozenou volbou, jak přesvědčit fitness nadšence, aby si zakoupili dlouhodobé členství ve vaší posilovně. Bohužel mnoho fitness center zaujímá ke své přítomnosti na Facebooku příliš pasivní přístup. Jak tedy na to?
Nejprve byste měli vytvořit firemní stránku, která bude odkazovat na váš web a představí vašim potenciálním zákazníkům vaše fitness centrum, společně s poutavými obrázky a videi. Nezapomeňte přidat podrobné informace o vaší poloze, otevírací době a samozřejmě možnostech členství.
Plně využijte tlačítko výzvy k akci, které může vyzvat zájemce, aby si objednali členství přímo na vaší Facebook stránce. Zvažte také využití možnosti placených PPC reklam na Facebooku, které mohou rychle zvýšit návštěvnost vaší stránky a přinést vám tak ještě více objednávek.

Instagram

Díky vizuální povaze Instagramu můžete tuto sociální síť využít k oslovení současných i budoucích členů. Váš Instagram kanál lze použít k zobrazení fotografií vašeho zařízení v profesionální kvalitě, zatímco Instagram Stories mohou poskytnout pohled do zákulisí a ukázat vaši posilovnu v činnosti. Stejně jako u Facebooku by měla vaše stránka na Instagramu poskytovat kontaktní informace, včetně odkazu na přihlašovací stránku vašeho webu, který je prominentně zobrazen ve vašem profilu.
Marketing na Instagramu má však ještě další výhodu, kterou jsou fitness influenceři. Ti mohou být pro vaši tělocvičnu velkým přínosem, protože díky spojení se svými fanoušky je mohou povzbudit, aby se zaregistrovali jako členové. Influencer marketing může být užitečným zdrojem nových zákazníků.

Povzbuďte místní fitness influencery, aby zveřejňovali označené obrázky nebo videa týkající se vašeho fitness centra a personálu.

Předveďte svou tělocvičnu na sociálních sítích

Nabídněte postřehy a podporu v e-mailových zpravodajích

Kromě kontaktů na sociálních sítích byste neměli zapomínat ani na starý dobrý e-mail marketing. Získejte lokální zájemce o cvičení a přesvědčte je k registraci do vašeho e-mailového newsletteru.

Tyto zpravodaje by měly současným i budoucím členům poskytnout kvalitní informace ohledně toho, co je zajímá, v tomto případě tedy posilování, fitness, výživa, spalování kalorií, tipy pro udržení kondice. Důležité je, aby obsah vašeho zpravodaje byl skutečně zajímavý a užitečný, žádné obecně známé věci, které si mohou lidé přečíst kdekoli jinde. Pokud dokážete svými e-maily adresáty zaujmout, budou mnohem ochotnější koupit si členství ve vaší posilovně.

E-maily mohou nasměrovat čtenáře na váš web k získání dalších informací. Soustřeďte se zejména na jasnou výzvu k akci, která nabádá příjemce, aby se zaregistrovali ke zkušebnímu členství.

Předveďte prostředí tělocvičny pomocí virtuálních prohlídek

Zájemci o fitness samozřejmě vědí, jak vypadá posilovna a co asi tak najdou uvnitř, ale nebuďte překvapení, pokud je pouhý popis vašeho vybavení nepodnítí k akci. Dokud osobně nezažijí jedinečnou atmosféru vaší tělocvičny, potenciální členové si možná nikdy neuvědomí, jak jsou prostředí a komunita vašeho fitness centra výjimečné.

Potenciální zákazníci mohou prostřednictvím virtuálních prohlídek získat z prostředí vašeho fitness centra skvělý pocit, který je utvrdí v jejich rozhodnutí stát se členem.

Virtuální prohlídky nabízejí perfektní pohled na život ve vaší tělocvičně a využívají pokročilých technologií, díky nimž mají potenciální členové pocit, že jsou na návštěvě osobně. Tyto prohlídky mohou přesvědčit návštěvníky webových stránek, aby si objednali zkušební členství - nebo se dokonce zaregistrovali jako skuteční členové.
Prohlídky by měly poskytovat virtuální přístup k různým prostředím a funkcím, které by budoucí členové mohli považovat za atraktivní. Pomocí virtuálních prohlídek můžete zdůraznit vše od vybavení pro kardio a silový trénink až po bazény, masáže nebo i prostředí vašich šaten.

Nabídněte postřehy a podporu v e-mailových zpravodajích

Umožněte potenciálním členům nakupovat různé typy členství

Zatímco některá fitness centra prodávají výhradně dlouhodobá členství, jiná upřednostňují hybridní přístup, který umožňuje nečlenům kupovat si jednorázové vstupy nebo pouze některé služby, například saunu či masáže. Nejenže tímto způsobem oslovíte i lidi, kteří nemají čas chodit do fitness centra pravidelně, ale pomůže vám to i s prodejem dlouhodobých členství. Prodávejte lidem jednorázové vstupy, ale nastavte cenový model tak, aby bylo jasně vidět, že návštěvníci s plným členstvím zaplatí za jednu návštěvu výrazně méně.

Povzbuďte současné členy, aby vaše fitness centrum doporučovali

Využijte komunitu vašich současných členů a přimějte je, aby vaše fitcentrum doporučovali svým známým. Využijte metod z affiliate marketingu a nabídněte členům výhodné odměny, pokud přivedou další návštěvníky, kteří si také koupí členství. Odměny mohou zahrnovat například různé ceny ve formě výživových doplňků, nebo například měsíc členství zdarma. Kombinace digitálního a osobního marketingu může u potenciálních členů vyvolat zájem vedoucí ke konverzím, které vaše tělocvična potřebuje.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp