UGC - obsah generovaný uživateli
Použijte k propagaci vaší značky na Facebooku a Instagramu obsah, který vytvořili vaši fanoušci a zákazníci.

Hledáte nový obsah, který byste rádi sdíleli na Facebooku a Instagramu? Snažíte se svým účtům zvýšit míru zaujetí (engagement rate)? Oba tyto cíle můžete spojit do jednoho a dosáhnout jich pomocí UCG neboli obsahu generovaného uživateli.

Co znamená zkratka UGC

UGC neboli User Generated Content znamená obsah generovaný uživatelem a zároveň jde o jednu z marketingově nejlépe využitelných forem obsahu, které na Instagramu a Facebooku můžete najít. Může jít o obrázky, videa či texty, ve kterých uživatelé zmiňují vaše produkty či služby. Tento obsah může v ostatních uživatelích vzbudit zájem, takže se z nich stanou potenciální zákazníci. Obsah generovaný uživateli pomůže budovat důvěru ve vaši značku, přispěje k většímu zapojení uživatelů, a co je nejdůležitější, v konečném důsledku pomůže vašemu byznysu zvýšit konverzní poměr a pochopitelně také zisk.

Bez ohledu na velikost vaší firmy proto povzbuzujte své zákazníky ke sdílení vašeho obsahu, a pokud někde narazíte na zmínku o vás, sdílejte ji!

Jak využít UGC ve svůj prospěch

Tím, že uživatelé píší o vaší značce sami od sebe, nic vás to v podstatě nestojí. Jedná se tedy o velice levnou, přitom však velice účinnou reklamu. Lidé mají totiž tendenci přikládat mnohem větší váhu informacím od lidí, které znají. Pokud vás tedy někdo doporučí svým přátelům, je vysoce pravděpodobné, že získáte další zákazníky. Čím více je vaše značka na sociálních sítích zmiňovaná, tím ji algoritmy považují za důležitější a zvyšují tak její dosah.

Vyhledávejte zmínky o vaší značce a sdílejte je

Pravidelně kontrolujte zmínky o vaší značce na Instagramu, a ty pozitivní sdílejte na vašem profilu. Je vhodné v repostu uživatele zmínit a poděkovat mu, případně pochválit jeho profil. Budete jej tak motivovat k dalším zmínkám o vaší značce. Aby se vám UGC související s vaší značkou lépe hledal, používejte vlastní originální hashtag, propagujte jej a vyzývejte uživatele k jeho používání. Pokud někdo vaši značku zmíní pomocí Instagram Stories, dostanete navíc upozornění na váš Instagram účet. Vzhledem k tomu, že označení ve Stories jsou pouze krátkodobá a vyprší po 24 hodinách, kontrolujte váš účet pravidelně a často.

Instagram

Vyzvěte zákazníky, aby sdíleli zkušenosti s vašimi službami či produkty

Komunikace je klíč. Obracejte se na své uživatele s dotazy, požádejte je, ať se vyfotografují s vaším produktem, označí vaši firmu a sdílejí příspěvky na sociálních sítích. S generováním UGC vám pomůže i pořádání různých soutěží, kde v podmínkách může být použití vašeho unikátního tagu a označení vaší firmy.

UCG a spolupráce s influencery

U velkých firem se často můžete setkat s influencer marketingem, kdy celebrity podporují na sociálních sítích za úplatu produkty těchto firem. To však vyžaduje větší rozpočet, takže pro menší firmy není snadné takovou spolupráci dohodnout. Naštěstí však i pro drobné podnikatele a OSVČ existuje příležitost ke zviditelnění pomocí mikro influencerů. Mohou to být blogeři, kteří píší o vašem sortimentu, nebo firmy, kterým pravidelně dodáváte vaše produkty. Oslovte je s nabídkou spolupráce, můžete jim například nabídnout slevu na další nákup za zveřejnění pozitivní recenze či článku, ve kterém popíší, jak jim váš produkt pomohl. Tito lidé mají obvykle větší okruh sledujících než běžný uživatel a mají mezi nimi určitou autoritu. Jejich obsahu lidé věří, takže je pravděpodobné, že jej budou dále sdílet a vy tak získáte další organický obsah generovaný uživateli.

Jak používat UGC na Instagramu

Nyní, když víte, jak získávat obsah generovaný uživateli, pojďme si říci o různých způsobech, jak jej můžete použít ke zlepšení svého profilu, ke zvýšení interakce uživatelů a počtu konverzí.

Pomocí Facebooku a Instagramu můžete sdílet obsah generovaný uživateli, pokud jejich uživatelský účet není nastaven jako soukromý. I když však mají účet na Instagramu označen jako soukromý, v případě, že vás označí, má uživatel možnost vybrat, zda je můžete sdílet ve svých Příbězích. Uživatelé často tuto možnost vyberou.

Opětovné sdílení

Byl některý UCG obsah neobyčejně úspěšný? Použijte jej po čase znovu k dalšímu sdílení. Organický obsah od fanoušků, kteří označují vaši firmu, protože byli skutečně spokojeni s vašimi službami, stojí za to, abyste jej sdíleli opakovaně.

Propagace na sociálních sítích

Podělte se s uživateli o recenze

Vytvořte obsah z pozitivních recenzí a sdílejte jej na svém profilu. Můžete například vytvořit obrázek, infografiku či video, které poutavým způsobem ukáže zákazníkům, jak jsou ostatní spokojeni s vašimi produkty.
Pokud někdo miluje vaši značku, nestyďte se požádat o zveřejnění fotografie nebo videa zahrnujících používání vašeho produktu. Lidé jsou často velmi ochotni něco takového poskytnout. Abyste jejich ochotu podpořili, nabídněte jim odměnu. Pro vašeho fanouška bude slevový kupon na příští nákup výborným lákadlem.

Propagujte UCG pomocí PPC reklam na Facebooku a Instagramu

Pokud máte rozpočet pro PPC reklamu na Facebooku a Instagramu, můžete svou marketingovou strategii posunout na novou úroveň. Rozšiřte svůj dosah, viditelnost, zapojení uživatelů a zvyšte váš konverzní poměr pomocí propagace obsahu vytvářeného uživateli s pomocí PPC reklamy. I když máte rozpočet pouze 100 Kč na den, je úžasné, čeho všeho můžete dosáhnout. Samozřejmě, čím více peněz do PPC reklamy investujete, tím lépe, protože tak můžete oslovit nové lidi, představit jim svou značku, seznámit je se svými produkty a získat tak nové zákazníky.

Za UCG uživateli poskytněte „kredit“

Pokud si někdo udělal čas na sdílení vašeho příspěvku a označení vaší značky, přidělte mu kredit tím, že jej označíte ve svém dalším sdílení. Můžete například k obsahu přidat text: Obrázek poskytnut s laskavým svolením @XXXXX, nebo můžete na Instagramu použít tag #rg_XXXXX, což znamená „regram“.

Za označení vaší firmy poděkujte

Komentujte původní příspěvek na účtu uživatele a dejte mu vědět, že si vážíte jeho zájmu o váš produkt. Potěší jej to a možná i povzbudí k dalším zmínkám, nebo dokonce nákupům. Můžete si tak získat dlouhodobého zákazníka.

Sledujte a evidujte obsah generovaný uživateli

Vytvořte si metodiku sledování UGC pro snadnější orientaci. Můžete například vytvořit tabulku s odkazy, snímky obrazovky a podrobnostmi o tom, kdo a kdy sdílel, spolu s dalšími užitečnými informacemi o typech kampaní, kde můžete UCG použít.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp