Videoreklama na Youtube
Tento nástroj používá strojové učení k získání relevantních okamžiků z delších videí a automaticky je převádí na kratší reklamní jednotky.

Google spustil nástroj Bumper Machine, který má inzerentům pomoci vytvořit šestisekundové reklamní mikrospoty ze stávajících videoreklam, které běží 90 sekund nebo méně. Na základě strojového učení nástroj identifikuje dobře strukturované momenty v delším videu a převede je na několik šestisekundových videoreklam.

Tento proces trvá jen několik minut a výsledné reklamní mikrospoty mohou inzerenti ještě ručně upravit před jejich uložením.

Jak tento nástroj pomůže inzerentům?

Ukázalo se, že šestisekundové nepřeskočitelné reklamní mikrospoty na YouTube jsou velice úspěšné, pokud jde o zvyšování povědomí o značce a zapamatování reklam. Již v roce 2017 YouTube oznámil, že 70 % ze 122 analyzovaných kampaní s reklamními mikrospoty vedlo k výraznému zvýšení povědomí o značce a devět z deseti kampaní si zapamatovalo průměrně o 30 % lidí více.

Inzerentům, jejichž zdroje na investice do PPC reklamy jsou omezeny, ušetří Bumper Machine čas a úsilí tím, že vezme některé jejich delší videozáznamy a vytvoří z nich automaticky několik reklamních mikrospotů. Podmínkou je mít vlastní videoreklamu, která není delší než 90 sekund, ze které nástroj Bumper Machine za pomoci strojového učení vybere nejlepší momenty a vytvoří z nich krátké 6sekundové spoty, které se poté zobrazují před začátkem videa.

Díky tomu, že tyto reklamní mikrospoty nelze přeskočit, uživatel je musí zhlédnout celé.

Vyzkoušejte reklamní mikrospoty

Pokud byste rádi tuto pokročilou metodu tvorby videoreklam vyzkoušeli, můžete to udělat prostřednictvím Google Ads. Reklamní mikrospoty využívají platební model CPM, to znamená, že zaplatíte za každých tisíc zobrazení. Počítají se i ta zhlédnutí, kdy uživatel zavřel video ještě před dokončením přehrávání mikrospotu.

reklamní mikrospoty Youtube

Další zajímavé informace o Bumper Machine a reklamních mikrospotech

  • Technologie Bumper Machine dokáže identifikovat prvky, jako jsou loga firem, lidské tváře, pohyb nebo kontrast, na jejichž základě poté automaticky vytváří krátké reklamy.
  • Reklamní mikrospoty YouTube poprvé představil v dubnu 2016 a nabídl je prostřednictvím platformy AdWords (současné Google Ads).

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp