leden
Objevte klíčové SEO novinky a trendy pro leden 2024 a nastartujte svou digitální strategii do nového roku.

S příchodem nového roku 2024 se otevírá kapitola plná nových příležitostí a výzev v oblasti SEO. Pro digitální marketéry a webové správce je lednový start ideální čas na zhodnocení aktuálních trendů a přizpůsobení strategií pro co nejlepší výsledky v online prostoru. V tomto článku se ponoříme do světa lednových SEO novinek, abychom vám představili klíčové změny, trendy a tipy, které vám pomohou vytěžit maximum z vašeho online obsahu a zlepšit viditelnost vašeho webu ve vyhledávačích. Pojďme společně prozkoumat, jaký vývoj nám přináší začátek roku a jak můžete využít aktuálních SEO inovací pro posunutí svého online podnikání na další úroveň.

OpenAI: Žaloba New York Times založená na zneužití ChatGPT

OpenAI tvrdí, že The New York Times zneužil ChatGPT k útokům na protistranu, aby vytvořil základ pro žalobu. Společnost OpenAI zveřejnila reakci na žalobu The New York Times, ve které obvinila The NYTimes z použití manipulativních technik podnětů s cílem získat od ChatGPT odpovědi, které by odpovídaly jejich předem daným preferencím. Společnost tvrdí, že žaloba je postavena na úmyslném zneužití ChatGPT za účelem vybírání konkrétních příkladů, které by posloužily jako základ pro žalobu. Tímto způsobem OpenAI zdůrazňuje, že technologie ChatGPT byla využita neetickým způsobem, který neodráží skutečný charakter a schopnosti modelu. V reakci na předloženou žalobu tak OpenAI obhajuje integritu své technologie a zároveň poukazuje na manipulativní postup protistrany.

Jak umělá inteligence ovlivní budoucnost vyhledávání

Prozkoumejte transformační roli umělé inteligence ve vyhledávačích a zjistěte, jak ovlivní budoucnost vyhledávání a bude formovat marketingové strategie.

Umělá inteligence (AI) přináší revoluci do digitálního prostředí - a neponechává žádný prostor pro zastaralé taktiky SEO. Vzhledem k tomu, že vyhledávače stále více využívají AI k předvídání záměrů uživatelů, musíme zcela přehodnotit své strategie a vyvážit lidskou kreativitu a efektivitu AI, abychom si udrželi náskok. 

Threads umožní zobrazit obsah chronologicky

Aplikace Threads umožní zobrazit výsledky vyhledávání v chronologickém pořadí. V nejnovější verzi aplikace nyní najdete nový přepínač, díky kterému můžete seřadit příspěvky od nejnovějších. V aplikaci Threads můžete nyní zvolit, že se výsledky vyhledávání zobrazí v pořadí podle data zveřejnění. To vám usnadní sledovat diskuse a oblíbená témata v reálném čase.

Google zmírňuje omezení souborů cookie třetích stran

Google Chrome od 4. ledna omezuje přístup k souborům cookie třetích stran pro 1 % uživatelů. Společnost Google očekává, že postupně zvýší procento dotčených prohlížečů Chrome a do 3. čtvrtletí 2024 dosáhne celosvětově 100 % uživatelů.

Společnost Google si uvědomuje potřebu hladkého přechodu a umožňuje webovým stránkám a podnikům požádat o dodatečný čas na přechod od závislosti na souborech cookie třetích stran pro případy použití, které se netýkají reklamy.

Google ukončuje provoz webových stránek s firemními profily Google 

Společnost Google oznámila, že ukončuje provoz webových stránek vytvořených pomocí firemních profilů Google. Přestanou fungovat 1. března 2024 a do 10. června 2024 budou přesměrovány pouze na výpis z firemního profilu Google. Poté se každému, kdo se pokusí přejít na tento výpis, zobrazí mrtvá stránka - chybová stránka "stránka nenalezena".

Google objasňuje, jak algoritmus vybírá úryvky pro vyhledávání

Společnost Google aktualizovala své pokyny k vyhledávacím úryvkům, aby objasnila, jakým způsobem algoritmus vybírá, co se použije ve výsledcích vyhledávání. Společnost Google aktualizovala dokumentaci k vyhledávacím úryvkům, aby objasnila, co ovlivňuje algoritmus společnosti Google při výběru toho, co se zobrazí jako úryvek ve výsledcích vyhledávání. Tato změna může představovat velkou změnu v tom, jak se píší meta popisy a jak se optimalizuje obsah.

Detekce obsahu pomocí umělé inteligence: Bard vs. ChatGPT vs. Claude

Výzkumníci pozorují různé schopnosti detekce obsahu generovaného umělou inteligencí, upozorňují na možné nové směry identifikace obsahu generovaného umělou inteligencí.

Výzkumníci testovali myšlenku, že model umělé inteligence může mít výhodu při autodetekci vlastního obsahu, protože detekce využívala stejné tréninkové a datové soubory. Nečekali, že ze tří testovaných modelů AI zjistí, že obsah generovaný jedním z nich je natolik nedetekovatelný, že jej nedokáže odhalit ani AI, která jej vygenerovala.

Meta testuje nový AI nástroj pro generování zvuku

Meta spustila živý test nástroje umělé inteligence Audiobox. Ten umožňuje vytvářet vlastní zvukové ukázky na základě vlastního hlasu a/nebo textových pokynů.

Audiobox je nejnovějším z přibývající řady nástrojů generativní umělé inteligence Mety, které se v příštím roce mají objevit v jejích aplikacích pro nejrůznější případy využití.

Audiobox dokáže generovat hlasy a zvukové efekty pomocí kombinace hlasových vstupů a textových podnětů v přirozeném jazyce. Díky tomu lze snadno vytvářet vlastní audio pro širokou škálu využití.

Služba Google Discover přidává štítek "Pro případ, že jste to přehlédli"

Zdá se, že služba Google Discover přidává k některým starším článkům štítek s nápisem "pro případ, že jste to přehlédli". Víme, že služba Google Discover umí zobrazovat staré příběhy, ale nyní některé označuje nápisem "pro případ, že jste to přehlédli" nad názvem a obrázkem.

Vyhledávání Google opět testuje modře zbarvené záhlaví

Zdá se, že Google opět testuje modře zbarvené záhlaví na stránce s výsledky vyhledávání v mobilních zařízeních. Modré záhlaví jsme viděli před rokem v lednu 2022. V roce 2020 jsme viděli zelený podnadpis a krátce poté vícebarevné varianty.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp