Video reklama
Vimeo přidává strukturovaná data do všech veřejných videí, aby zlepšilo viditelnost ve vyhledávání Google.

Známá služba pro sdílení videa, Vimeo, přidává strukturovaná data do všech veřejných videí, aby zlepšilo viditelnost ve vyhledávání Google. Tyto změny by měly pomoci videím, která nahrajete na Vimeo, získat větší viditelnost ve výsledcích vyhledávání Google.

Vimeo je populární platforma pro hosting videí a i když samozřejmě není tak populární jako YouTube, většina z vás ji pravděpodobně dobře zná. Tato sociální síť nedávno přidala strukturovaná data ke všem veřejně dostupným videím na své platformě. Vimeo uvedli, že změny v SEO, které provedli ve videích, poskytnou videím uživatelů co nejlepší příležitost zobrazit se při relevantním vyhledávání.

Při těchto změnách spolupracovala společnost Vimeo s Google. Vimeo napsali, že využili osvědčených postupů Google pro přehrávače videí, aby společnosti Google poskytli další kontext o videích uživatelů a zlepšili jejich vyhledatelnost. To pomůže Vimeu zobrazit tato videa ve vyhledávání Google a využít výhod výsledků s rozšířeními pro videa, například zobrazení klíčové momentů videí ve vyhledávání Google přidáním kapitol a časových značek do strukturovaných dat videa.

Osvědčené postupy společnosti Google v oblasti videí

Osvědčené postupy Googlu pro video se netýkají výhradně služby Vimeo. Tyto osvědčené postupy Google zveřejňuje, aby si je přečetl a osvojil každý, kdo hostuje videa na svých webových stránkách nebo platformách.

Osvědčené postupy pro videa zahrnují:

  • Pomozte Googlu najít vaše videa.
  • Zajistěte, aby vaše videa mohla být indexována.
  • Umožněte Googlu načítat soubory s vaším video obsahem.
  • Povolte specifické funkce videa.
  • Odstraňte, omezte nebo aktualizujte svá videa podle potřeby.

Kroky, které je třeba provést v aplikaci Vimeo

Vimeo uvedli, že kromě zveřejnění vašich videí není ve skutečnosti třeba udělat nic konkrétního, abyste tyto SEO změny využili. Vimeo napsali: "Jediné, co musíte udělat, je ujistit se, že jsou vaše videa uvedena jako veřejná. O zbytek se postará naše technologie." To znamená, že videoplatforma zajistí, aby byla videa indexovatelná, aby byla optimalizována vaše metadata a aby byly vaše kapitoly a klíčové okamžiky pro vyhledávač Google viditelné.

Rady společnosti Vimeo týkající se SEO

Přestože Vimeo ve výchozím nastavení řeší SEO za vás, zveřejnilo několik tipů pro nahrávání videí, jejich pojmenování, přidávání popisů a dalších údajů. Mezi tyto rady patří např:

  • Přidejte ke svým videím kapitoly: Google nepřezkoumává pouze název, ale také názvy použité pro jednotlivé kapitoly - přidání kapitol tedy může uživatelům pomoci objevit tu část vašeho videa, která je pro jejich vyhledávání nejrelevantnější.
  • Názvy vybírejte s rozmyslem: Název se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje vedle miniatury vašeho videa. I když je skvělé mít pro své video jedinečný a chytlavý název, je také důležité, aby byl název popisný a používal klíčová slova, která nejvíce odpovídají vyhledávání vašeho publika.
  • Prozkoumejte nejlepší klíčová slova: Pokud chcete, aby vaše video objevili noví návštěvníci, má smysl ho popsat výrazy, které tito lidé hledají.

Všimněte si, že kapitoly jsou ve službě Vimeo k dispozici pouze v plánu Pro nebo vyšším.

Proč nás to zajímá

Pokud používáte službu Vimeo pro hostování, distribuci a marketing svých videí, buďte si jisti, že Vimeo bere SEO a bohaté výsledky Google vážně. Pokud jste Vimeo nepoužívali a používali jste YouTube, možná byste měli Vimeo vyzkoušet, když nyní implementovalo tipy pro SEO pro videa od Googlu. Samozřejmě sledujte analytiku videí, abyste zjistili, zda tyto změny mají vliv na některá vaše minulá videa. Je možné, že vaše videa na Vimeo získají větší viditelnost.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp