Největší přehled nejlepších online SEO marketingových nástrojů zdarma

SEO nástroje
Přinášíme vám největší přehled nejlepších online SEO marketingových nástrojů, které vám usnadní práci, a navíc s nulovou investicí!

Optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO) zahrnuje široké spektrum činností, které je zapotřebí zastat, abyste prorazili mezi konkurencí. Možná už jste slyšeli, že si tuto práci můžete ulehčit, pokud budete využívat online SEO marketingové nástroje. Jaké nástroje existují, jaké z nich vybrat a pro jaké činnosti je lze využívat? Přinášíme vám největší přehled nejlepších online SEO marketingových nástrojů, které vám usnadní práci, a navíc s nulovou investicí!

Co jsou SEO nástroje a je nutné je používat?

SEO nástroje jsou online nástroje, které vám pomohou snadněji spravovat pozici vašich webových stránek ve vyhledávání. Jedná se tzv. o kompas s mapou pro navigaci v rozsáhlé problematice optimalizace obsahu pro vyhledávače (tedy například Google či Seznam).

Prostřednictvím těchto nástrojů snadněji zjistíte, kde se aktuálně nacházíte a jaké kroky je nutné podniknout, aby byly vaše stránky ve vyhledávání (v SERP) na předních příčkách. Díky vyšší pozici ve vyhledávání totiž můžete snadněji získat nové platící zákazníky.

Každý ze SEO nástrojů má svou jedinečnou funkci a pomůže vám vyřešit rozdílný SEO problém. Některé slouží pro analytiku (chování uživatelů na webu a analýzu návštěvnosti), jiné například pro výzkum klíčových slov, zpětné odkazy nebo technickou analýzu vašich webových stránek.

Možná si pokládáte otázku – Je nutné SEO nástroje používat? Stručná odpověď je – Ano, je. Představte si to na příkladu rekonstrukce koupelny. Budou vám k její rekonstrukci stačit jen vlastní ruce, nebo potřebujete nástroje (vrtačku, metr, šroubováky, stěrku a další)? Pravděpodobně si s vlastníma rukama nevystačíte. A tak je to i se stavbou webu a snahou o jeho úspěch ve vyhledávačích.

Bezplatné nástroje pro SEO analýzu

Nejznámějším nástrojem pro webovou analytiku je bezpochyby Google Analytics (verze GA4). Jedná se o cenný zdroj informací, který je pro každého digitální obchodníka, ale i prezentační web téměř nutností. V GA4 můžete zjistit, co funguje a co naopak ne a sledovat návštěvnost webu, její zdroje, ale také informace o uživatelích, jejich nákupní cesty či přehled prodaného zboží. Jedná se bezpochyby o jeden z nejzákladnějších stavebních kamenů pro SEO.

Chcete-li sledovat analytiku v přehledných vizualizacích, vyzkoušejte Looker Studio (dříve Data Studio), které umí sloučit data z různých analytických zdrojů.

Jestliže vás zajímají změny ve vyhledávacích algoritmech Google, což může být mimochodem důvodem velkých změn vašich pozic ve vyhledávání, podívejte se na nástroj Mozcast. Podobně slouží i nástroj Panguin Tool, který vám poskytne přehled změn vašich pozic po provedení změn v algoritmu Google vyhledávače.

Zajímá vás, jestli vám někde neutíká návštěvnost kvůli ztrátě viditelnosti ve výsledcích vyhledávání? Online nástroj TameTheBots umí tato místa odhalit.

Bezplatné nástroje pro procházení a indexování webu

Vyhněte se chybovým hlášením na webu a zajistěte snadnější přesměrování nefunkčních webových stránek pomocí nástroje Redirect Path, rozšíření do Google Chromu. 

Chcete-li si ověřit, že všechny přesměrované odkazy dovedou návštěvníky vašeho webu tam, kam potřebujete, využijte rozšíření Link Redirect Trace.

Nenechte návštěvníky odejít z webu kvůli vašim technických problémům, které jste včas neodhalili. Využijte nástroj Xenu pro audit webových stránek, který vám pomůže najít nefunkční odkazy a další problémy na webu.

Trápí vás vysoká míra opuštění webových stránek a zajímá vás, kam návštěvníci z vašeho webu odcházejí? Pak vám skvěle poslouží online nástroj Where Goes?.

Pomozte vyhledávačům s procházení vašeho webu vygenerováním souboru robots.txt. Nejsnadnější cesta k jeho vytvoření vede skrze Robots.txt Generator.

Máte problémy s pomalým načítáním webu? Sáhněte po nástroji Keep-Alive Validation SEO Tool, který umí zkontrolovat URL adresy a ověřit, zda jejich servery podporují trvalé připojení, díky kterému se vaše stránky rychleji načítají.

Aby Google vyhledávač zobrazoval vaše webové stránky relevantní pro zvolený jazyk vyhledávání, je zapotřebí vytvořit značky hreflang. Nejjednodušší cesta je skrze nástroj Hreflang Tags Generator Tool.

Chcete získat mapu svého webu? Poslouží vám nástroj XML Sitemaps.

Bezplatné nástroje pro průzkum klíčových slov

Zajímá-li vás, jaké otázky lidé zadávají do řádku vyhledávání, které je mohou přivést na váš web, pak rozhodně neopomeňte nástroj AnswerThePublic. Ten vám může na základě zadaného klíčového slova vygenerovat vyhledávací dotazy v přehledném grafickém zobrazení.

Google přišel s vlastním nástrojem, kterým je Plánovač klíčových slov, který vám pomůže odhalit klíčová slova nejlépe fungující v placené reklamě.

Pokud chcete zjistit, kolik uživatelů vyhledává dané klíčové slovo, jaká je jeho cena za proklik a jaká je na něm konkurence, skvěle vám poslouží průzkumník klíčových slov KeywordShitter.

Jak odhalit klíčová slova, která je nutné používat, chcete-li uspět nejen ve vyhledávání, ale i v reklamě? Vyzkoušejte rozšíření Keywords Everywhere.

Stojí za to cílit na dané klíčové slovo? Jaká je pravděpodobnost, že se s ním dostanete mezi 10 nejlepších vyhledávacích pozic? To vám odhalí Keyword Difficulty Checker od Ahrefs. Hodnota 0 značí vysokou pravděpodobnost, naopak 100 představuje extrémní obtížnost.

Google Trends mapuje zájem o konkrétní vyhledávací dotaz v rámci času. Zjistěte, jaká klíčová slova jsou aktuální a vyplatí se na ně cílit a která jsou již za zenitem, protože je nikdo nehledá. 

Mířit můžete rovnou i do budoucnosti. Vyzkoušejte nástroj Exploding Topics a odhalte témata, která se teprve stanou populárními.

Ke Google Trends nezapomeňte používat rozšíření do vyhledávače Glimpse. Budete tak mít okamžitý přehled o trendech a odhalíte příležitost pro využití aktuálních zájmů a nově vznikajících vyhledávání.

Zajímá-li vás objem vyhledávání klíčových slov, nainstalujte si rozšíření Keyword Surfer a sledujte mimo jiné počet slov a počet klíčových slov pro stránky s nejvyšším hodnocením.

Chcete předpovědět budoucnost? Nástroj Can I Rank vám odhalí pravděpodobnost a jakou máte šanci se umístit na první příčce vyhledávání pro konkrétní klíčová slova.

Znáte nástroj Ubersuggest? Jde o jednoduchý nástroj pro výzkum klíčových slov, který používá data z Plánovače klíčových slov Google. Poskytuje informace jako objem vyhledávání, CPC a úroveň konkurence. Umožňuje filtrovat nerelevantní klíčová slova a hledat nápady na  lepší klíčová slova u konkurence.

Jak zacílit na uživatele, kteří jsou připraveni nakoupit? Wordtracker Scout pomůže zjistit, jaká klíčová slova v tento okamžik hledají.

Jaká klíčová slova lidé skutečně používají? Objevte přesné vyhledávací dotazy a dostaňte svůj web do popředí s KeywordsPeopleUse.

Skvělé výsledky můžete získat s cílením na longtailová klíčová slova. Objevit vám je pomůže KWFinder.

Bezplatné nástroje pro odkazy

Zbavte se toxických zpětných odkazů pomocí nástroje Distancování se od odkazů na váš web od společnosti Google.

Zajímá vás profil zpětného odkazu a jeho autorita? Vyzkoušejte Moz Link Explorer.

Chcete-li zjistit všechna data o zpětných odkazech ke konkrétní URL, pak zkuste nástroj Backlink Checker od Ahrefs.

Nastavte řetězců e-mailů, upozornění a SMS zpráv na základě uživatelských akcí, proměnných nebo událostí s online nástrojem SendPulse.

Udělejte ze svého Gmailu software pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) pomocí bezplatného nástroje Streak.

Bezplatné nástroje pro místní SEO

Chcete-li získat dobrou pozici v místním SEO, je pro vás nutností bezplatný firemní profil Google.

Provádějte místní vyhledávání pomocí Vyhledávání Google nebo Map Google s online nástrojem Brightlocal Local Search Results Checker.

Zkontrolujte, zda se váš firemní zápis zobrazuje správně napříč různými online adresáři s nástrojem Local Business Checker od Moz.

Získejte více hodnocení na Googlu díky generátoru přehledného grafického návodu, který uživatele navede, jak zanechat recenzi vaší firmě. Využijte k tomu Review Handout Generator od Whitespark.

Bezplatné mobilní SEO nástroje

Získejte vizuální přehledy pro Core Web Vitals s online nástrojem WebPageTest.

Zkontrolujte stav mobilní verze vašeho webu a porovnání, jak si stojí v rámci doporučených SEO postupů. Využijte k tomu nástroj Mobile-First Index Checker.

Jak je na tom mobilní verze vašeho webu? Zkontrolujte, zda je web vhodný pro mobilní zařízení s nástrojem Otestujte, zda je váš web vhodný pro mobily, pomocí nástroje Page Speed Insights od Googlu.

Chcete-li zjistit, jak rychle se načítá vaše mobilní verze webu a co jí brání ve vyšší rychlosti, použijte nástroj GTMetrix. Mimo to přináší taktéž doporučení, jaké kroky podniknout pro optimalizaci rychlosti. 

Skvělou vychytávkou pro pomalé weby může být bezplatná síť pro doručování obsahu (CDN), která urychluje načítání obsahu pomocí serveru nejblíže osobě, která načítání provádí. Pro její aktivaci použijte nástroj Cloudflare.

Velmi zajímavým online nástrojem je Reddico SERP Speed Test, který odhalí rychlost vaší stránky na úrovni klíčových slov s rychlostí načítání stránek konkurentů z první strany vyhledávání.

Bezplatné víceúčelové SEO nástroje

Jedním z nejlepších víceúčelových SEO nástrojů je bezpochyby Semrush, který vám zajistí výzkum klíčových slov včetně podrobných informací o pozicích v SERP, adres URL a trendů návštěvnosti za poslední rok.

Data ze SERP a konkurenční analýzu provedete snadno s Marketing Minerem.

Zjistěte skóre jakékoliv stránky a analyzujte prvky na stránce včetně klíčových slov a porovnání metrik odkazů různých webů v SERP s nástrojem MozBar.

Chcete provést SEO analýzu webové stránky a zkontrolovat nefunkční odkazy? Využijte webové rozšíření pro Google Chrome s názvem SEO Minion.

Google Search Console je dalším hojně používaným SEO nástrojem. Poskytne vám totiž statistiky související s výkonem klíčových slov a URL adres, zobrazí problémy s indexací, vyhodnotí stav souboru Sitemap a mnohé další.

Velmi užitečný je také nástroj Woorank, který funguje jako analyzátor webových stránek. Jeho nespornou výhodou je, že umí poskytnout seznam kroků, které je potřeba podniknout, abyste se zbavili jakýchkoliv SEO problémů nejen na desktopu, ale i na mobilních zařízeních.

Pokud vás trápí technické problémy spojené se SEO, hodí se vyzkoušet nástroj Dareboost. Ten nejen odhalí technické problémy, ale také navrhne klíčová slova, které můžete přidat na svůj web, abyste dosáhli lepších pozic ve vyhledávání.

Získejte SEO report o stavu vašeho webu s bezplatným nástrojem Siteliner. Stačí vložit URL adresu a nazpět získáte informace například o duplicitních stránkách, rychlosti webu, unikátním obsahu a interních i externích odkazech. Nástroj vám také za pár vteřin vytvoří zprávu Sitemap.

Vaší pozornosti by neměl uniknout nástroj InLinks. Pomůže vám totiž vylepšit SEO vašeho obsahu pochopením a optimalizací pro kontext vašich témat, nejen pro klíčová slova. Váš obsah tak bude relevantnější a poutavější.

Bezplatné nástroje pro on-page SEO

Dalším nástrojem z dílny Google je Správce značek, díky kterému můžete spravovat značky na webu bez úpravy kódu.

Google umí zároveň používat strojové učení pro určení sentimentu textu, díky čemuž můžete zlepšit design webu či produktu. Vyzkoušejte nástroj Natural Language AI.

Víte, zda váš web podporuje rozšířené výsledky? Pokud ne, zjistíte to s Google nástrojem Test rozšířených výsledků.

Chcete-li snadno a rychle zjistit, jak máte označené schéma stránky, poslouží vám Ryte Structured Data Helper.

Pokud chcete pracovat s datovým souborem JSON pro snadnější analýzu a využití strukturovaných dat, použijte nástroj JSON Crack.

Jestliže chcete přepočítat znaky u meta description a meta title, rozhodně využijete nástroj Counting Characters. Možná je vám již známo, že Google neoperuje s počtem znaků, ale s počtem pixelů. Nástroj si tak hravě poradí s přepočítáním znaků na pixely, aby bylo zajištěno, že se vaše popisky zobrazí ve vyhledávání celé, neoříznuté.

Copyscape Free Comparison Tool bude skvělou volbou pro SEO specialisty, kteří chtějí zkontrolovat procento sdíleného textu mezi dvěma různými stránkami, aby odstranili plagiáty.

Propojte svůj web pomocí interních odkazů. Hravě vám s tím poradí nástroj InternalLinking, který umí vytvořit síť interních odkazů na vašem webu a posílit tak SEO tím, že se vaši návštěvníci na webu neztratí, jelikož bude lépe propojený.

Bezplatné nástroje pro SEO výzkum

Objevte veškeré důleží e-mailové adresy spojené s danou doménou. Poslouží vám k tomu nástroj Hunter.

Analyzujte weby vašich konkurentů s nástrojem SimilarWeb a získejte informace o návštěvnosti, nejlepších stránkách, zapojení uživatelů, marketingových kanálech a dalších věcech, které vám pomohou své SEO úsilí nasměrovat správným směrem.

Zajímá vás, zda vaši konkurenti používají CMS či CRM systém, platformu pro e-shop, PPC reklamu nebo marketingové nástroje, které jim usnadní práci? Pak vyzkoušejte nástroj Wappalyzer, který vám tyto informace odhalí.

Chcete-li porovnat různé webové stránky na svém webu, abyste lépe pochopili, jak ho optimalizovat, neměli byste opomenout nástroj Thruuu Page Comparison Tool.

Bezplatné nástroje pro kontrolu pořadí v SERP

Zjistěte, jaké webové stránky obsadily prvních 10 příček pro vybrané klíčové slovo pomocí analýzy nástrojem SERP Checker od společnosti Ahref.

Zhodnoťte hromadně SERP pozice vašeho webu pro různá klíčová slova pomocí Free Google Rank Checker od SEO Review Tools.

Udržujte si přehled o pozicích ve výsledcích vyhledávání pro vaše webové stránky. Vyzkoušejte nástroj SERPROBOT, který vám poskytne vizuální analýzu změn.

Bezplatné nástroje pro zjištění rychlosti webu

Chcete-li otestovat rychlost vašeho webu, můžete využít nástroj Lighthouse z dílny společnosti Google, který vám poskytne audit výkonu, webových aplikací a další zajímavá data.

Nástroj WebpageTest vám poslouží, pokud chcete otestovat rychlost vašeho webu na různých místech pomocí různých prohlížečů.

Získejte okamžitou zpětnou vazbu na Core Web Vitals prostřednictvím rozšíření Web Vitals od společnosti GitHub.

Bezplatné SEO nástroje pro WordPress

RankMath SEO je jedním z nejpoužívanějších pluginů pro weby vytvořené na WordPressu. V rámci 15 modulů vám poskytne různé pohledy na SEO pomocí 30 různých typů navrhovaných vylepšení.

Možná jste již slyšeli i o Yoast SEO. Jde totiž o nejinstalovanější SEO plugin pro WordPress, který vám pomůže optimalizovat a analyzovat váš web pro co nejlepší SERP umístění.

Svůj plugin WordPress SEO má také společnost Ahrefs. Díky němu získáte audit obsahu, kontrolu zpětných odkazů, nástroje pro sledování a růst organické návštěvnosti a ještě mnohem více.

Bezplatné AI SEO nástroje

Pravděpodobně nejznámějším AI nástrojem, který si poradí i s tvorbou obsahu optimalizovaného pro SEO, je ChatGPT (Chat OpenAI). Určitě byste s ním neměli pracovat tak, že ho necháte napsat obsah a ten si zkopírujete a vložíte na svůj web. Pomůže vám ale s tvorbou nápadů nebo generováním klíčových slov.

Jestliže si chcete ChatGPT rozšířit o další možnosti v podobě věcných rad nejen v oblasti SEO, vyzkoušejte nástroj AIPRM

Hledáte inovativní SEO nástroj, který využívá umělou inteligenci? Skvělou volbou bude SEO.AI, který umí analyzovat obsah na vašem webu a doporučit vám ověřené SEO postupy na míru jeho stavu.

SEO snadno a zároveň efektivně? Se SEO nástroji žádný problém!

Mohli jste vidět, že množství nástrojů, které můžete využít pro optimalizaci webu pro vyhledávače, je opravdu velké, a to jsme vám samozřejmě nepředstavily veškeré možnosti. 

Doba chytrých technologií žene kupředu vývojáře, kteří se předhánějí v tom, kdo z nich vyvine lepší SEO nástroj. Vyzkoušejte proto ty, které aktuálně požadujete za přínosné pro vaši práci a usnadněte si manuální činnosti. Pravděpodobně zjistíte, že vám nástroje odhalily slabá místa či přinesly takové nápady, na které byste sami nikdy nepřišli či by vám to trvalo mnohem déle.

Dělejte SEO snadno a efektivně!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp