Google
Google Plus je sociální sítí, která často stojí v pozadí. Nutno podotknout, že neprávem. V marketingových aktivitách jsou v praxi nezřídka upřednostňovány jiné sociální sítě. To však nic nemění na tom, že globálně se jedná o třetí největší sociální síť.

Google Plus je sociální sítí, která často stojí v pozadí. Nutno podotknout, že neprávem. V marketingových aktivitách jsou v praxi nezřídka upřednostňovány jiné sociální sítě. To však nic nemění na tom, že globálně se jedná o třetí největší sociální síť. Navíc, pokud budeme na Google Plus pohlížet z pohledu SEO, nemá konkurenci.

Přestože Google Plus nemůže nabídnout tolik uživatelů jako Facebook či Twitter, skýtá více obchodních příležitostí v podobě vyšší organické návštěvnosti. Ani rozporuplný vývoj a často protichůdné názory, které Google Plus za tři roky své existence zaznamenal, neoslabily jeho pozici z hlediska SEO.

Jako nástroj SEO je tato sociální síť nepřekonatelná, jednoduše proto, že ji vlastní Google a ve výsledcích vyhledávání ji zohledňuje.

Jak Google Plus ovlivňuje SEO?

Veškerý obsah sítě Google Plus je velmi rychle a bez potíží indexován. Na jednotlivé posty se pohlíží jako na mini blogové příspěvky, tedy každý z nich je samostatně indexován a každý z nich se může objevit ve výsledcích vyhledávání Google. To je velká výhoda oproti jiným sociálním sítím, kde tomu tak není.

Google Plus je místem, kde se dá velmi jednoduše získat kvalitní zpětný odkaz. Právě zpětné odkazy přitom patří k těm nejvýraznějším SEO faktorům. Odkazům na jiných sociálních sítích přitom vyhledávač Google zdaleka nepřikládá takovou váhu jako odkazům na Google Plus.

Označení Google +1 může přinést kladné body v SEO hodnocení webu. Má mít například větší vliv než sdílení nebo celkový počet zpětných odkazů na Facebooku. Google oficiálně vliv Google +1 na ranking webu popírá, potvrzují ho však některé studie Searchmetrics nebo Moz (např. Amazing Correlation Between Google +1s and Higher Search Rankings>).

Google Plus významně ovlivňuje výsledky personalizovaného vyhledávání. Jedná se o organické vyhledávání ve chvíli, kdy je uživatel přihlášený ke svému Google účtu. Při vyhledávání se mu pak zobrazují jiné výsledky než při klasickém vyhledávání, kdy ke Google účtu přihlášený není.

Pokud hledající sleduje Google Plus stranu propojenou s určitým webem, zobrazí se mu při tematickém vyhledávání daný web ve výsledcích vyhledávání výše.

Propojení Google Plus a webu

Abyste Google Plus vytěžili na maximum, musíte propojit firemní, příp. osobní Google Plus účty se svým webem.

K tomu v praxi slouží atribut rel="publisher".

Do hlavičky html stránky svého webu jednoduše vložíte kód, např.

Prvek href přitom odkazuje na konkrétní url adresu Google Plus strany.

 Samozřejmostí by měly být také odkazy na profily na sociálních sítích přímo na webu, stejně jako integrovaná tlačítka pro sdílení, v případě Google Plus tlačítko +1.

Nedělejte SEO pro SEO

Přestože je v tomto článku sociální síť Google Plus rozebírána z pohledu SEO, myslete na to, že by veškerá aktivita na sociálních sítích měla zapadat do komplexní marketingové strategie. Můžete si Google Plus stránku zřídit kvůli SEO efektu, ale zaručí vám ho pouze smysluplné aktivity směrované na uživatele, nikoli vyhledávací roboty.

Také na sociálních sítích je prvořadý kvalitní obsah a komunikace přizpůsobená dané cílové skupině. Úspěch na sociálních sítích, který se může významně podílet také na úspěchu v oblasti SEO, přinesou jenom reální uživatelé, nikoli vyhledávače.

 

Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp