Google My Business
Google nedávno oznámil návrat možnosti přidat ke svému záznamu v Google My Business detailní popis vaší firmy.

Google nedávno oznámil návrat možnosti přidat ke svému záznamu v Google My Business detailní popis vaší firmy. Popisky byly z GMB odstraněny v roce 2016, a nyní můžeme sledovat jejich návrat. Popis firmy se bude zobrazovat v Místním panelu znalostí (Local knowledge panel) ve vyhledávání u záznamu vaší firmy. Panel znalostí se zobrazuje vpravo vedle výsledků vyhledávání a obsahuje informace, které pomáhají zákazníkům najít a kontaktovat vaši firmu.

Přidejte popis k záznamu firmy v Google My Business

Přidání popisu je snadné. Přihlaste se do svého účtu Google My Business a v menu klikněte na tlačítko „info“. Uvidíte sekci nazvanou „Přidejte popis firmy“. Klikněte na ikonu tužky a budete moci napsat stručný popis vaší firmy.

Pravidla pro popis firmy - délka 750 znaků

Přestože v původní verzi popisu jste mohli využít až 4500 znaků, nyní se se svým popisem musíte vejít do 750 znaků. V místním panelu znalostí se však bude zobrazovat pouze prvních 250 znaků. Další informace z popisu se zobrazí až po kliknutí na odkaz. Zkrácení délky bylo pravděpodobně zavedeno z důvodů častého spamu v minulé verzi popisků. Buďte proto při popisování své stránky co nejvíce struční.

Jak napsat popisek, který vydělá peníze

Skvělým nápadem, jak napsat stručný, ale přitom efektivní popis, je použití popisku z úspěšného inzerátu Sklik nebo Adwords. Vyberte popisek inzerátu, který má největší ROI, a vložte jej jako popisek firmy v Google My Business.

Jak napsat popisek v Google my Business

Co byste do popisu firmy neměli psát

Pravidla Google My Business také určují, jaké informace nesmí popis vaší firmy obsahovat. Jde samozřejmě v první řadě o prodej nelegálního zboží nebo služeb, obsah, který podporuje násilné či teroristické aktivity, obsah, který by mohl někoho obtěžovat nebo šířící nenávist. Zakázáno je také uveřejňovat nepravdivé, zavádějící informace, údaje o speciálních slevách nebo cenách. Například „Výprodejové ceny, vše za 45 %, nejnižší cena“ a podobně. Samozřejmě nesmíte uveřejňovat obsah nevhodný pro mládež, obscénní nebo vulgární slova jsou tabu.

Můžete v popisu uvést telefonní číslo či e-mail, ale je zakázáno vkládat URL.

Pokud do popisu zadáte něco, co odporuje pravidlům, zjistíte to, jakmile budete chtít svůj popis uložit. Automatická kontrola zbarví celý text oranžově a výsledek vašeho snažení nebude uložen.

Je proto lepší si popisek nejdříve napsat na nečisto do textového souboru (popřípadě v několika verzích), abyste měli zálohu pro případ, že Google váš popisek odmítne.

Tipy pro optimalizaci popisu firmy

• Sdělte svým návštěvníkům, jaké výhody vaše firma nabízí oproti konkurenci.
• Nedělejte z popisu seznam klíčových slov.
• Nespamujte.
• Na začátek popisu (prvních 250 znaků) vložte popisek úspěšného inzerátu z PPC.
• Nepište vše velkým písmem.

Google každý popis ověřuje

Jakmile odešlete svůj popis firmy do Google My Business, budete muset čekat přibližně tři dny, než Google váš text schválí. Po třech dnech zkontrolujte, jestli se váš popis objeví u výpisu vaší firmy. Pokud budete odmítnuti, důkladně zkontrolujte pravidla a podmínky služby a upravte informace, které mohou být problematické.

Popis firmy se zatím nezobrazuje v Google mapách

Možnost popisu firmy přináší majitelům nové možnosti, jak dát zákazníkům vědět o svém podnikání. Bohužel, zatím je tato možnost omezena na Panel znalostí. V Google mapách se nové popisky zatím neobjevují.

Nový trend ve vyhledávání

V poslední době jsme svědky trendu, kdy se Google snaží přinášet svým uživatelům stále kvalitnější a ucelenější informace, aniž by museli opouštět prostředí vyhledávače. Stále více konverzí je provedeno mimo web prodejce, ať už na sociálních sítích, nebo v prostředí vyhledávačů. Služby, jako je Google My Business, k tomuto trendu přispívají. Stále více uživatelů je schopno učinit obchodní rozhodnutí, aniž by museli navštívit webové stránky.

Pro firmy, které mají zákazníky z blízkého okolí, jako jsou například kamenné obchody, provozovny služeb a podobně, je nová možnost přidat popis firmy do panelu znalostí skvělou příležitostí, jak dát vědět zákazníkům o svých službách a získat náskok před svými konkurenty.

zdroj: marketingland.com, cpcstrategy.com, searchengineland.com

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp