Mall a CZC mizí ze scény: E-commerce v Česku ovládají čínské marketplace giganty

E-commerce v Česku ovládají čínské marketplace giganty
Mall a CZC ustupují, přichází Temu, Shein a AliExpress. CzechCrunch zveřejnil nový žebříček 100 největších e-shopů v Česku a ukázal, jak se mění síly na trhu.

Český e-commerce trh se v roce 2024 výrazně proměnil. Nejnovější žebříček Top 100 e-shopů v Česku od prestižního magazínu CzechCrunch odhaluje dramatické změny mezi největšími hráči. Zatímco domácí značky ztrácejí půdu pod nohama, do popředí se dostávají globální online tržiště jako Temu, Shein, AliExpress nebo Allegro.

Donedávna stabilní pilíře jako Mall a CZC se propadly hluboko v žebříčku a už brzy zmizí z mapy samostatně fungujících e-shopů úplně. Allegro, jejich vlastník, je integruje do svého marketplace a sází na jednotnou platformu. Pro oba brandy tak začíná boj o přežití – a možný restart.

Zato čínští giganti zaznamenávají razantní růst. Zákazníky lákají extrémně nízkými cenami, širokým sortimentem a agresivním marketingem. Jejich nástup ale vyvolává otázky o férovosti a dodržování legislativy. Přesto si loni získali miliardy korun z peněženek českých zákazníků.

České e-shopy jako Alza, Rohlík nebo Datart se sice stále drží v čele, ale jejich dominance už není tak samozřejmá. Změna nákupního chování, rostoucí konkurence i tlak na ceny a služby vytváří nové výzvy. E-commerce se stává globálním bojištěm, kde nestačí být jen „největší v Česku“.

Žebříček CzechCrunche vznikl ve spolupráci s BizMachine a dalšími odborníky z oboru, jako jsou například online marketingové agentury PPC Profits,  SEO Consult a další. Nabízí komplexní pohled na reálné výkony hráčů, trendové posuny i budoucí hrozby. Pokud vás zajímá budoucnost online prodeje v Česku, tento článek si rozhodně nenechte ujít.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp