Jaký je rozdíl mezi SEO a optimalizací obsahu

Rozdíl mezi SEO a optimalizací obsahu
S rozvojem sémantického vyhledávání, strojového učení a umělé inteligence je pro umístění ve vyhledávačích stále důležitější obsahová strategie a optimalizace obsahu než samotná klíčová slova.

S rozvojem sémantického vyhledávání, strojového učení a umělé inteligence je pro umístění ve vyhledávačích stále důležitější obsahová strategie a optimalizace obsahu než samotná klíčová slova. Optimalizace klíčových slov je základ SEO. Základem optimalizace obsahu je oproti tomu obsahová strategie, která dokáže uživatelům odpovědět na jejich otázky.

Místo vytváření stovek vzájemně nesouvisejících stránek na jednotlivá klíčová slova raději vytvářejte obsah, kterýsi získá autoritu a pomůže uživatelům vyřešit jejich problém. Pro nastavení správné obsahové strategie je důležité pochopit, co vlastně uživatel hledá. Uživateli totiž nezáleží na vašich pracně vymyšlených klíčových slovech. Jediné, co jej zajímá, je informace, kterou hledá, případně problém, který potřebuje vyřešit.

Mají klíčová slova stále význam?

Samozřejmě klíčová slova jsou stále důležitá. Ale způsob, jak s nimi Google zachází, se mění s tím, jak jsou jeho algoritmy stále chytřejší. SEO se stává mnohem komplexnějším oborem a dny, kdy stačilo optimalizovat pouze klíčová slova, jsou dávno pryč.

Optimalizace obsahu

V současnosti byste se měli soustředit spíše na optimalizaci obsahu a zpracování konkrétního tématu co nejvíce do hloubky. Měli byste být schopni pokrýt i související témata tak, abyste byli schopni zodpovědět jakékoli otázky, které uživatel v rámci tématu může položit. Tak přesvědčíte Google, že vaše stránka je skutečně expertní zdroj informací, kde uživatel najde odpovědi na všechny své dotazy.

Jak vytvořit autoritativní obsah

K vytvoření informačně bohatého, autoritativního obsahu vede cesta přes správné pochopení vašeho cílového publika. Zjistěte, jaká klíčová slova a výrazy používají, jaké problémy je trápí a na jaké dotazy se často ptají. Dobrým zdrojem informací o chování a potřebách vašeho cílového publika mohou být tematická fóra, diskusní skupiny na sociálních sítích nebo poradny typu Quora.com. Zkuste zadávat relevantní klíčová slova do vyhledávače a prozkoumejte, jaká témata pokrývají výsledky na první stránce vyhledávání.

Význam klíčových slov v současném SEO

Jakmile zjistíte, jaké jsou nejdůležitější otázky, které kladou členové cílové skupiny, a jaké problémy nejčastěji řeší, vybudujte obsah, který na všechny otázky a problémy dodá vyčerpávající odpověď či řešení. Je důležité rozebrat problém ze všech možných úhlů tak, aby byl snadno pochopitelný pro každého.

Význam klíčových slov v současném SEO

Klíčová slova jsou stále důležitá, ale s tím, jak se SEO stává stále složitější, je nutné zahrnout do uvažování i optimalizaci obsahové strategie. Díky svému algoritmu RankBrain dokáže Google lépe zhodnotit obsah stránky. Pokud pokrývá problém dostatečně do hloubky, umístí ji ve vyhledávání mnohem lépe než jinou stránku, která je pouze skvěle optimalizovaná na jedno klíčové slovo.

Kvalitní obsahová strategie umožní vyhledávačům lépe pochopit, o čem stránka skutečně je, a vám umožní psát lepší obsah. Z obojího budou profitovat vaši návštěvníci a vaše stránka se stane autoritativním zdrojem v jakémkoli oboru.

zdroj: seo.com, searchengineland.com, ppchero.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp