
Soubory cookies třetích stran pomalu mizí, atribuce napříč kanály je plná nepořádku a konkurence se pořád mění. Pokud si chcete udržet náskok i v roce 2025, nespoléhejte pouze na vlastní možnosti reklamních platforem a do optimalizace PPC kampaní zapojte také externí technologie. Poznejte pět užitečných nástrojů, díky kterým znatelně vylepšíte svoje strategie.
Pomocník č. 1: Segment
Jedna z nejpopulárnějších zákaznických datových platforem (CDP) s názvem Segment nabízí stabilizaci a jednotnou správu dat i vyloučení nedostupných datových sil. Což je při dnešním překotném vývoji prostředí měření více než nezbytné.
Když Segment propojíte se svým Google Tag Manager (GTM) zmenšíte potřebu využívat cookies třetích stran. Sledovací mechanismy řízené prohlížeči přestávají být stabilní a čím méně na nich budete závislí, tím lépe.
Centrální sběr údajů na serverech poskytuje mnohem lepší dohled nad daty a v neposlední řadě také vlastnictví vašich analýz. Je poměrně snadno nastavitelný pro týmovou spolupráci, dá se dobře škálovat a disponuje celou řadou účelných funkcí usnadňujících ověřování dat.
Uvědomte si však, že zákaznické datové platformy včetně Segmentu nejsou zrovna levnou záležitostí. Proto si před takovou investicí dobře promyslete, co konkrétně potřebujete vyřešit, a jestli vám vybraný nástroj opravdu dokáže pomoci zvládnout tyto výzvy.
Výhody CDP Segment:
- Kvalitně vyvinutá datová infrastruktura,
- Více cílů pro konsolidaci dat událostí (mobilní atribuce, uživatelská analytika…).
Pomocník č. 2: Staple
Pro úspěch výkonnostního marketingu a PPC kampaní v oboru B2B je letos už nutností sledovat data na straně serveru. Pomůže vám s tím nástroj Staple, který v jednom balení poskytuje vše potřebné pro sledování na straně serveru.
Staple je o něco levnější než podobné konkurenční nástroje a můžete si v něm vybrat mezi měřením na straně klienta, nebo na straně serveru.
Obě metody skýtají kontrolu nad získanými daty, sledování na straně klienta je však závislé na souborech cookies a citlivé na uživatelské nastavení a blokování reklam.
Což může mít značný dopad, pokud Google zavede výzvu k odhlášení z Chrome.
Pomocník č. 3: Semrush
Starý dobrý Semrush vám jako jeden z osvědčených nástrojů třetích stran usnadní správu PPC kampaní i SEO strategií a hravě s ním zvládnete také analýzu konkurence na trhu.
Při výzkumu konkurentů využijte také:
- Knihovny reklam Meta a LinkedIn: Zobrazení konkurenčních reklamních kreativ,
- Centrum transparentnosti reklam Google: Mnoho podrobných informací o reklamách konkurentů ve Vyhledávání, na YouTube a v Obsahové síti.
Když výstupy těchto služeb zkombinujete se statistikami od Semrush (cílová klíčová slova, vstupní stránky, odhadované rozpočty, CPC…) získáte všechny potřebné údaje ke zmapování konkurenčního reklamního prostředí.
Pomocník č. 4: Northbeam
Multikanálový atribuční nástroj Northbeam je populární především mezi provozovateli e-shopů, výborně jej však využijete i v oboru B2B.
Přednosti Northbeam:
- Pracuje s celým marketingovým mixem, což vám pomůže lépe pochopit souhru a výkon kampaní napříč různými platformami.
- Má vlastní atribuční modely, které si přizpůsobíte tak, aby vyhovovaly vašim obchodním cílům.
- Nespoléhá se na data na platformě, díky čemuž nedochází k ovlivňování celkové hloubkové analýzy.
Pomocník č. 5: Google Ads Editor
Google Ads Editor je v provozu už dlouhou dobu a obsahuje několik velmi užitečných funkcí pro byznys, které však jen málokdo naplno využívá.
Možnosti Google Ads Editoru:
- Hromadné úpravy: Provádění malých i velkých změn ve více reklamních kampaních najednou.
- Offline přístup: Použití i bez internetového připojení a nahrání změn v pozdějším čase.
- Vylepšená pravidla: Upozornění na chybně nastavené kampaně díky změnám vlastních pravidel v aktualizacích (mohou být vypnutá).
Využijte PPC pomocníky pro optimalizaci, sledování a úspěch
Kromě pětice výše zmíněných nástrojů existuje ještě mnoho dalších technologií užitečných k pozvednutí výkonu PPC kampaní v oboru B2B. Nebyla řeč o velkých jazykových modelech GPT nebo LLM ani o funkcích dostupných na platformě HubSpot a jiných možnostech.
V tomto případě jde o představení obvykle méně využívaných nástrojů s velkým potenciálem a příznivým dopadem na kampaně. Najděte pro ně smysluplné využití, aby pozvedli vaše B2B podnikání a nestaly se jen jednou z promarněných investic.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com