Jak vytvořit efektivní web právnické firmy
Zjistěte, co by měl obsahovat web vaší právnické firmy, jaké jsou důležité designové prvky a jak jej vytvořit bez zkušeností s kódováním.

V současné době se prakticky každý, kdo hledá nějakou službu, obrací v první řadě na internet. Ať už hledá lékaře, instalatéra či právníka, vždy se nejprve snaží nalézt jeho internetové stránky, ze kterých se dozví vše potřebné o službě, cenách i poskytovateli. V právnických službách je totiž poměrně vysoká konkurence, a tak většina lidí nejprve online prozkoumá několik nabídek, než se rozhodne pro konkrétního právního zástupce. Mít vlastní internetové stránky je tak pro každou právní firmu prvořadou povinností.

Proč potřebujete vlastní web

Lidé potřebující právníka jej většinou nehledají podle jména. Většinou hledají na Googlu název problému, který je trápí, například "rozvodový právník", "právní pomoc při určení výživného" a podobně.

Pokud máte vlastní web, je pro vaše potenciální klienty snazší najít vás a zjistit, co nabízíte, na jaké případy se specializujete a proč by si měli vybrat právě vás. Můžete navíc implementovat to, co profesionálové v oblasti digitálního marketingu nazývají optimalizace pro vyhledávače (SEO), což vás zviditelní ve výsledcích vyhledávání Googlu, Seznamu a dalších vyhledávačů. Optimalizovaný web je navržen tak, aby byl dobře čitelný, rychlý a předvedl vás jako odborníka ve svém oboru. Pokud splníte tyto požadavky, umístíte se ve výsledcích vyhledávání dostatečně vysoko, aby váš web potenciální klienti snadno našli.

Obsah, který potřebujete k úspěchu

Na webových stránkách vaší právnické firmy by měli potenciální klienti nalézt veškeré informace o vás jako právníkovi a o vaší praxi. Měly by obsahovat odpovědi na všechny otázky, které by klient mohl položit, a zdůvodnění, proč jsou vaše služby nejlepším řešením jeho problému. Myslete na to již při tvorbě webu.

Chcete-li, aby váš web obsahoval všechny informace důležité jak pro vaše návštěvníky, tak pro vyhledávače, skrz které tito návštěvníci na váš web proudí, měl by obsahovat následující stránky:

Domovská stránka

Mnoho lidí, kteří navštíví vaši domovskou stránku, nebude mít o vaší firmě žádné předchozí znalosti. Je třeba poskytnout jim stručný přehled o vaší praxi a dát jim pocit, že jsou vaše služby vhodné pro jejich potřeby. Měli byste pokrýt tyto informace:

  • Typ práva, na který se specializujete
  • Vaši kvalifikaci
  • Důvody, proč by si měl klient vybrat právě vás

Zajistěte, aby bylo jasné, jaké další kroky by měl návštěvník podniknout, pokud má zájem využít vašich služeb. Měl by vám zavolat? Zadat své informace a očekávat, že zavoláte zpět? Registrovat si online termín konzultace?

Stránka "O nás"

Na stránce "O nás" byste měli klientům sdělit podrobnosti o vaší právní praxi. Nezapomeňte uvést tyto informace:

  • Vaše vzdělání a zkušenosti
  • Historie vaší firmy
  • Úspěchy a vybrané reference klientů
  • Co můžete pro své klienty udělat

Vaše stránka "O nás" by měla být více než jen váš životopis. Měla by potenciálním klientům říci, proč jste nejlepší osobou, která je může zastupovat, včetně všech vašich výhod, které vás odlišují od konkurence.
Pokud máte ve firmě více než jednoho nebo dva právníky, zvažte vytvoření a propojení jednotlivých stránek pro každou osobu. Tyto stránky mohou zahrnovat jejich vzdělání, oblasti práva, zkušenosti a podobně.

Obsahová strategie pro stránku právnické firmy

Stránka popisující nabízené služby

Tato stránka by měla popisovat oblasti případů, kterým se věnujete. Pokud vaše firma působí v několika různých oblastech, vytvořte pro každou z nich jedinečné vstupní stránky. Uspořádejte své odkazy logicky, aby lidé mohli snadno najít to, co potřebují.

Vytvořte podstránky například pro rozvody, zastupování ve věcech trestních, autorské právo a podobně. Na každé ze stránek byste měli rozebrat podrobnosti o jednotlivých typech případů, včetně recenzí vašich spokojených klientů.

Na stránkách byste měli použít i odkazy na menší podoblasti, které s danou oblastí souvisejí, například pro rozvodové případy to může být určení výživného, svěření dětí nebo dělení SJM. Vše záleží na tom, kolik obsahu chcete vytvořit a jak specializované jsou vaše služby.

Stránka Kontakt

Vaše kontaktní stránka je místo, kam lidé kliknou, když se s vámi chtějí spojit. Tato stránka by měla obsahovat jasnou výzvu k akci - pokyn, co by měl návštěvník udělat, aby vás mohl kontaktovat. Klient by zde měl nalézt také alternativní kontaktní metody, otevírací dobu vaší kanceláře, odkazy na vaše stránky na sociálních sítích a interaktivní mapu ukazující umístění vaší praxe.

Proč je důležitý mobilní design

Mnoho lidí, kteří vás budou hledat online, při tom budou používat chytré telefony - podle statistik je to více než 60 %. Váš web by proto měl mít tzv. responzivní design, který zaručí, že se zobrazení vašeho webu přizpůsobí velikosti displeje konkrétního typu mobilního telefonu a bude stále perfektně čitelné. Pokud se váš web neumí automaticky přizpůsobit velikosti displeje, více než polovina návštěvníků z mobilních telefonů přejde raději k vaší konkurenci, jejíž web jim nabídne lepší zážitek.

Tvorba úspěšného webu

Jak vidíte, tvorba webu, který vám přivede nové návštěvníky, není zas tak složitá. Pokud se však v této oblasti příliš neorientujete, nebo jste příliš zaneprázdněni, obraťte se na naši marketingovou agenturu, která se tohoto úkolu zhostí za vás. Vytvoříme pro vás perfektní web a navíc zajistíme jeho efektivní propagaci pomocí SEO a PPC reklamy, která vám přivede spoustu nových klientů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp