V roce 2017 se v oblasti marketingu událo mnoho změn. Výjimkou nebyla ani optimalizace pro vyhledávače, která reflektuje technologické i marketingové trendy. S jakými změnami jsme se v roce 2017 setkali?
Důraz na mobilní vyhledávání
Vzhledem k rostoucímu počtu mobilních zařízení se společnost Google rozhodla, že mobilní vyhledávání bude jedním z hlavních aspektů algoritmu, na základě kterého jsou zobrazovány výsledky ve vyhledávání v určitém pořadí. Například mobilní vyhledávání upřednostňuje mobilní stránky (AMP) pro jejich rychlejší načítání. AMP stránky se postupně stávají čím dál důležitější.
Obrázky
Vyšší využití mobilních zařízení při vyhledávání se také projevilo vyšším počtem vyhledávání obrázků. Obrázky nabízejí způsob, jak snadno a rychle najít a zpracovat informace na malé obrazovce. Zvláště populární jsou pak různé infografiky, protože poskytují důležité údaje v jediném obrázku. Chcete-li tento trend využít, je třeba optimalizovat své obrázky tak, aby vyhledávače věděly, jaké informace se k obrázku vážou.
Relevance
Vysoce konkurenční klíčová slova se již postupně stávají minulostí. Google se nyní snaží poskytnout uživatelům co nejrelevantnější výsledky, a to v rámci organického vyhledávání, placené reklamě.ve srovnávání či nákupech.
Optimalizace pro sociální platformy
Uživatelé často vyhledávají obsah na sociálních médiích. Optimalizace pro sociální média je však zcela odlišná od optimalizace pro SERP. Různé sociální platformy. Je třeba mít na paměti, že spoustu metadat nyní sbírá Facebook a díky nim má k dispozici další informace o chování uživatelů, které mu pomohou zjistit jejich nepravděpodobnější zájmy a záměry.
User experience
Google se také čím dál více zaměřuje na user experience, tedy na uživatelskou zkušenost jako celek. Nesoustřeďuje se už pouze na informace, které poskytuje webová stránka. Hodnocení svého webu tedy můžete vylepšit i tím, že provedete pár jednoduchých změn. Například AMP a ukládání do mezipaměti snižují dobu načítání i související míru odchodů, které patří mezi klíčové ukazatele použitelnosti webu. Google také začal penalizovat stránky, které obsahují rušivá vyskakovací okna zabírající příliš mnoho místa.
Hlasové vyhledávání
Uživatelé také čím dál častěji využívají hlasové vyhledávání. Již cca 20 % mobilních dotazů je zadáno na základě hlasového vyhledávání. Marketingoví specialisté by tedy měli věnovat pozornost i hlasovému vyhledávání.
Zabezpečení
Vyhledávače nyní upřednostňují zabezpečené weby. Základní taktika, jako je používání protokolu HTTPS, již nestačí. Je třeba, abyste do všech svých stránek zahrnuli SSL.
Rok 2017 přinesl do oblasti SEO mnoho změn. Abyste drželi krok s konkurencí, je vždy nutné brát současné trendy v potaz. Zůstaňte proto v obraze, pracujte se současnými trendy a sledujte další vývoj SEO i v roce 2018.
autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, boostability.com, searchengineland.com