Jak na propagaci služeb doučování
Zjistěte, jak najít studenty, kteří potřebují vaše doučování. Propagujte vaše doučovací služby pomocí různých typů online marketingu.

Prázdniny pomalu končí a nový školní rok znamená spoustu příležitostí pro lidi, kteří nabízejí soukromé doučování různých předmětů. Než se však budete moci podělit o své zdroje vědomostí a studijní dovednosti s ostatními, musíte ze všeho nejdříve najít klienty! Aby se o vaší službě doučování dozvěděli ti správní studenti, budete se muset naučit nejprve vy, jak své služby co nejlépe propagovat.

Jak dát klientům vědět o své službě doučování

Pokud toužíte navázat kontakt s novými studenty a rozvíjet své podnikání v oblasti doučování, tyto tipy vám pomůžou začít:

Vytvořte si působivý životopis

Jedním ze základních kamenů úspěšné reklamy je váš životopis. Potenciální studenti se často zajímají o vaše zkušenosti v oboru. Dobře zpracovaný životopis vám zdaleka nezajistí jen novou práci, ale může být i mocným reklamním nástrojem. Chcete-li vytvořit působivý životopis, který přiláká klienty:

• Shrňte své zkušenosti a dovednosti do stručného seznamu.
• Pokud je to možné, uveďte akademická a profesní ocenění.
• Zdůrazněte dovednosti, které klienti u doučovatelů požadují.
• Udržujte životopis stručný a soustřeďte se pouze na klíčové body.

Vaše studijní a profesní úspěchy – v kombinaci s předchozími zkušenostmi ve vzdělávání – zaujmou potenciální studenty. Nezapomeňte svůj životopis uvést na svém profilu na síti LinkedIn, na svých webových stránkách a na dalších online platformách.

Vytiskněte si vizitky

Vizitky sice mohou v dnešní moderní době působit zastarale, ale představují jednoduchý způsob, jak rychle sdělit své informace potenciálním klientům. Při setkání s potenciálními klienty v prostředí, jako je škola nebo networkingová akce, je poskytnutí vizitky skvělým způsobem, jak propojit lidi s vaší online prezentací. Vaše vizitka by měla obsahovat:

• Vaše jméno, popřípadě název firmy
• E-mailovou adresu
• Telefonní číslo
• Vaše adresy na sociálních sítích
• URL adresu vašich webových stránek


Vytvořte si webové stránky

Přestože jsou životopis a vizitka důležité, měli byste mít také dobře vytvořené webové stránky. Lidé dnes používají internet k vyhledání jakékoli služby a doučování není výjimkou.

Pro navázání kontaktu s potenciálními zákazníky je proto více než kdy jindy důležité vybudovat silnou online prezentaci. Ta začíná tvorbou webových stránek, které můžete využít k prezentaci svých lektorských schopností. Na svém webu představte své služby:

• zveřejněním svého životopisu.
• zdůrazněním vašich studijních a profesních úspěchů.
• uvedením krátkého životopisu a sympatické fotografie vašeho obličeje.
• uvedením předmětů, které doučujete.
• uvedením kdy, kde a za jakých podmínek doučování provádíte.
• zveřejněním informací o vašich cenách.
• možností rezervace vašich služeb pro klienty.

Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak přeměnit potenciální zájemce na spokojené studenty, je použití přesvědčivé výzvy k akci a objednávkového formuláře přímo na vaší vstupní stránce.

Vaše stránky by měly být přístupné prostřednictvím mobilního telefonu

Většina vašich studentů budou pravděpodobně mladší lidé, kteří dávají přednost přístupu na internet pomocí mobilního telefonu. Ujistěte se proto, že se vaše webová stránka zobrazuje na všech typech mobilních telefonů správně a čitelně. Pokud by se vaše stránka neuměla automaticky přizpůsobit jakékoli velikosti displeje pomocí responzivního zobrazení, zbytečně byste se připravovali o solventní klienty.

Začněte psát blog o doučování

Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak o vašich službách dát vědět širokému okolí, je psaní vlastního blogu na téma doučování. Blog vám totiž umožní vytváření velkého množství vlastního obsahu, který bude indexován vyhledávači a stane se cílem návštěvnosti z vyhledávání. Pokud si založíte vlastní blog jako součást své strategie obsahového marketingu, můžete získat následující výhody:

Upevnění pozice autority

Když vytváříte vlastní obsah, stavíte se do pozice autority ve svém oboru. Psaním promyšlených blogových příspěvků se můžete pochlubit svými odbornými znalostmi v oblasti předmětů, které budete své studenty doučovat.

Posílení SEO

Pravidelné zveřejňování obsahu na vašem blogu je skvělým způsobem, jak zlepšit optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO. Díky optimalizaci se bude vaše stránka zobrazovat výše ve výsledcích vyhledávání, což vám přinese vysokou návštěvnost a spoustu potenciálních studentů.

SEO je pro pedagogy důležité, protože vám pomáhá získat online viditelnost mezi vašimi budoucími studenty.

Vaše stránky by měly být přístupné prostřednictvím mobilního telefonu

Poskytněte svým studentům cenné zdroje informací

Jedním z nejlepších způsobů, jak oslovit potenciální studenty, je vytvářet obsah blogu, který bude obsahovat důležité vzdělávací zdroje. Pokud budete svému publiku poskytovat působivý obsah, vybudujete si loajalitu a důvěru mezi stávajícími i potenciálními studenty.

Vytvořte jedinečnou nabídku

Úspěšní lektoři dokážou jasně formulovat své dovednosti a možnosti, které nabízejí svým studentům. Pokud jste tak ještě neučinili, je užitečné podrobně popsat svou kvalifikaci v podobě nabídky.

Váš hlavní obor

Možná jste již ve svém životopise představili předmět, který doučujete. Přesto je vaše nabídka příležitostí vyjádřit, proč máte tento předmět rádi – a proč jste v jeho doučování skvělí!

Vaše kvalifikace ve zvoleném předmětu

Vaše nabídka je prostor pro uvedení podrobnějších informací o vaší kvalifikaci. Jak jste se dostali k oboru, který doučujete? Proč se o své znalosti chcete podělit s ostatními?

Vaše metody a techniky doučování

Nakonec napište o svých metodách a technikách doučování. To je vaše šance, jak přesvědčit potenciální klienty, aby se vám ozvali. Potenciální studenti si často vybírají doučovatele, kteří jsou jim sympatičtí, a se kterými duševně souzní. Nesympatických učitelů mají totiž dost ve škole.

Používejte pozitivní reference

Pozitivní online reference jsou moderní verzí přesvědčivého osobního doporučení. Od svých studentů můžete získat vynikající recenze, které přesvědčí budoucí klienty, že jste ten pravý pro jejich doučování. Skvělým zdrojem recenzí je například váš profil na Mapách Google nebo ve službě Moje firma na Googlu. Nejen že vás díky němu potenciální studenti z okolí snadno najdou, ale navíc vám zde vaši zákazníci mohou zanechávat online recenze, které si každý z budoucích studentů bude moci přečíst.

Kromě posílení lokálního SEO a zvýšení vaší online viditelnosti vám pozitivní recenze mohou pomoci rychle získat důvěru potenciálních klientů.

Vytvořte online ukázku svých dovedností

Dalším působivým způsobem, jak propagovat své doučovací služby, je vytvoření online ukázky. Natočením videa, které demonstruje vaše doučovací dovednosti v praxi, můžete přesvědčit dosud nerozhodnuté zájemce o vaše služby. Online ukázka je skvělý způsob, jak navázat kontakt s publikem, poskytnout hodnotný obsah a prokázat své odborné znalosti jako doučovatel.

Ukázková videa také slouží jako skvělý obsah, který můžete zařadit na svůj blog, na sociální sítě nebo do své příští e-mailové kampaně.

Využijte marketing na sociálních sítích

Pro současné studenty jsou sociální sítě často hlavním způsobem komunikace. Máte zde možnost navázat kontakt s potenciálními klienty v jejich přirozeném prostředí pomocí nástrojů, jako jsou hashtagy, síťové skupiny a přímé zprávy. Kromě optimalizace vašeho firemního profilu na Facebooku vám využití nástrojů pro zveřejňování a monitorování příspěvků na sociálních sítích pomůže získat přehled o tom, jak vaše publikum komunikuje s vaším obsahem.

Můžete také využít cílené PPC reklamy na Facebooku a Instagramu, abyste o své doučovací firmě dali vědět.

Získávejte nové studenty díky skvělé reklamní strategii

Pokud jde o marketing v oblasti vzdělávání, je důležité vytvářet profesionální a kvalitní obsah. Nikdo by nechtěl doučování od někoho, kdo sám dělá ve svém projevu chyby. Vždy proto věnujte čas korektuře svých webových stránek a textů, abyste zajistili dokonalou gramatiku a přesvědčivý jazyk.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp