reklamy na Facebook Messengeru
Kromě klasických PPC reklam nabízí Facebook i reklamy, které se zobrazují mezi zprávami v Messengeru. Jak je využít při propagaci vašeho podnikání?

V současné době přesouvají uživatelé internetu svou pozornost na online messengery. Ostatní způsoby komunikace, jako jsou e-maily, SMS a telefonické rozhovory, se stávají stále méně oblíbenými. Pokrok zkrátka nezastavíte. Jako podnikatelé snažící se propagovat svůj produkt či službu byste však měli zavětřit příležitost. Zvýšená obliba messengerů totiž otevírá nové obzory pro sponzorované reklamy cílené přímo na zákazníky.

V reakci na popularitu aplikací pro zasílání zpráv, jako je Facebook Messenger, nyní firmy kontaktují uživatele přímo prostřednictvím zpráv. Tato marketingová technika je velmi užitečná, protože využívá přímý a osobní přístup k jednotlivým uživatelům, čili potenciálním zákazníkům. Jak na to?

Proč používat Facebook Messenger Ads?

Facebook je jednou z nejznámějších sociálních sítí vůbec. Prakticky všichni vaši potenciální zákazníci Facebook pravidelně používají. Díky tomu poskytuje používání PPC reklam ve Facebook Messengeru mnohem širší záběr než většina tradičních forem reklamy.

Facebook Messenger navíc poskytuje firmám platformu, která se zaměřuje na personalizovaný marketingový přístup. Tento způsob zapojení zákazníků je díky dostupnosti okamžitých odpovědí efektivnější než e-mailový marketing. A přítomnost automatických odpovědí pomáhá udržet neustálý kontakt se zákazníky.

Reklamy v aplikaci Messenger jsou navíc bezpečnější pro jejich adresáty, protože každá firma, která chce zobrazit své reklamy na Facebooku, se musí nejdřív zaregistrovat. Toto bezpečnostní opatření způsobuje, že zákazníci s větší pravděpodobností kliknou na vaši reklamu v aplikaci Messenger, a také jí víc věří.

Nabídněte adresátům hodnotný obsah

Uživatelé kliknou na vaši reklamu v aplikaci Facebook Messenger pouze v případě, že uvěří, že jim dokážete nabídnout hodnotný obsah. Musíte tedy využít jejich zvědavosti a nabídnout jim něco, co vzbudí jejich pozornost. 

Jak toho lze dosáhnout?

Můžete vytvořit sponzorovanou reklamu v Messengeru, která bude propagovat obsah vaší webové stránky. Do zprávy navíc můžete přidat text, který probudí návštěvníkovu zvědavost a přesvědčí jej, aby na reklamu kliknul a zjistil více o vaší nabídce. Nezapomeňte také do každé zprávy přidat výzvu k akci.

Lidé slyší na osobní oslovení

Průvodce službou Facebook Messenger pomáhá firmám vytvářet různé kategorie sponzorovaných reklam. Můžete sice pro své reklamy použít obecný obsah, je však mnohem pravděpodobnější, že potenciální zákazníci na reklamu kliknou, pokud je přímo osloví. Většina uživatelů se navíc musí vypořádat s několika reklamami, kdykoli otevřou aplikaci Messenger. Zaujmout jejich pozornost tedy můžete většinou jen tehdy, pokud je oslovíte osobně.

V současné době je nejefektivnější metodou tvorby reklamy zahájení přirozené konverzace. Místo toho, abyste hned propagovali produkt, zjistěte si více o zájmech uživatelů a konverzaci jim přizpůsobte.

Účinným způsobem, jak udržet zákazníka v kontaktu, je také použití navrhovaných odpovědí. Tyto výzvy jsou generovány botem a podobají se výzvám k akci. Cílem použití navrhovaných odpovědí je pomoci zákazníkovi, aby se rozhodl a produkt si vyzkoušel. Můžete přidat i více odpovědí, abyste dosáhli osobnějšího přístupu.

Zaměřte se na místní publikum

Stejně jako u jiných PPC reklam, i u reklam v aplikaci Facebook Messenger můžete cílit na publika nacházející se v konkrétní lokalitě, či například v poloměru určité vzdálenosti od vaší polohy. Pokud máte lokální provozovnu, můžete oslovit místní zákazníky, u kterých je větší pravděpodobnost, že si koupí produkt od podniku v jejich blízkosti.

Funkce "Local Awareness" (místní povědomí) zjistí polohu vaší firmy a zaměří se na potenciální zákazníky v daném regionu. Ve výsledku tak získáte více za povědomí o vaší značce a zvýšíte počet konverzí.

Proč používat Facebook Messenger Ads?

Zlepšení doby odezvy

Úspěch vaší reklamní kampaně v aplikaci Facebook Messenger závisí na kvalitě zákaznického servisu. Vždy mějte na paměti, že uživatelé nebudou čekat na vaši odpověď. Proto vytvářejte automatické zprávy, které zákazníka zaměstnají.

Nakonec je třeba přesměrovat potenciální zákazníky na hlavní stránku produktu dříve, než ztratí zájem. V pohotovosti by proto měl být specializovaný tým zákaznické podpory, který bude v komunikaci pokračovat. A co je nejdůležitější, čím rychlejší bude vaše míra odezvy, tím vyšší budou konverze.

Udržování živé komunikace zvyšuje míru zapojení a pravděpodobnost konverze. Neomezujte proto své interakce pouze na propagaci produktu. Navazujte na konverzace, informujte o nových produktech a událostech. Pokud se uživatel přihlásí na událost nebo uvedení produktu na trh, posílejte mu pravidelně upomínky. A hlavně žádejte nové i staré zákazníky o zpětnou vazbu.

Využijte data ke zvýšení konkurenční výhody

Reklama na váš produkt prostřednictvím zpráv na Facebooku je poměrně nová myšlenka. Proto je třeba shromáždit co nejvíce dat. Reklamy v aplikaci Facebook Messenger umožňují sledovat všechny důležité metriky na základě stanovených cílů.
Marketingové cíle, které lze sledovat pomocí Facebook Messenger Ads:

1. Konverze
2. Návštěvy obchodu
3. Prodej produktů
4. Instalace aplikací
5. Návštěvnost stránek
6. Zapojení zákazníků
7. Zobrazení mediálního obsahu
8. Generování leadů
9. Dosah
10. Povědomí o značce

Pečlivou analýzou těchto metrik může vaše firma získat užitečné informace, které využije při další propagaci a vylepšování marketingových kampaní.
Reklamy v aplikaci Facebook Messenger nabízejí marketingovou strategii, která se zaměřuje na personalizovaná sdělení zákazníkům. Tento individuální přístup zlepšuje míru konverze a zapojení zákazníků. V nastavení reklamy na Facebooku navíc můžete přesně sledovat, jak si která PPC reklama vede, a odhalit tak možné oblasti zlepšení. Neustálé zlepšování vašeho marketingu je totiž důležité pro růst a expanzi každé firmy, včetně té vaší.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp