Jak postupovat, když návštěvnost webu negeneruje konverze?

11.2.2016
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Máte slušnou návštěvnost webu, ale prodeje jsou mizivé? Jaké problémy je třeba vyřešit, aby váš web dosahoval vámi vytyčených cílů?

Máte slušnou návštěvnost webu, ale prodeje jsou mizivé? Jaké problémy je třeba vyřešit, aby váš web dosahoval vámi vytyčených cílů? Co jsou klíčové aktivity na vašem webu? Jak vypočítáte návratnost investic? Jak můžete dokázat svou hodnotu? Odpovědi na tyto otázky a mnoho dalších najdete v článku níže.

Pomocí analytických nástrojů můžete v dnešní době velice snadno sledovat většinu ukazatelů, do kterých vkládáte své úsilí, které vkládáte do vašeho webu a jeho optimalizace. Problém často je, že to, co nám říkají statistiky, ….

Pravdou je, že důvodů, proč návštěvníci vašeho webu nekonvertují, může být mnoho. Například můžete mít problém s pomalým načítáním webu, vstupní stránka nemusí být relevantní, nebo dokonce není optimalizována pro danou fázi nákupního cyklu. Problémů ale může být více.

Analyzujte vstupní stránku

Lidé si v rámci optimalizace webu často pokládají otázku: Co mají společného úspěšné stránky? Většinou jsou to relevantní klíčová slova a obsah. Tyto weby nemusí mít stejné výzvy k akci. Největší předností je obecně obsah, který odpovídá na otázky, na které hledají uživatelé odpovědi.

K analýze výkonu vstupní stránky a lepšímu porozumění návštěvnosti webu je vhodné identifikovat nejnavštěvovanější vstupní stránky z organického vyhledávání na základě konverzí a konverzního poměru. Nezapomeňte také zhodnotit on-page obsah a výzvy k akci. Podívejte se zároveň na tok uživatelů, tedy, které stránky navštívili a odkud se na dané stránky dostali. Vyhodnoťte také míru opuštění jednotlivých stránek. Všechny důležité informace naleznete v Google Analytics.

Jakmile provedete tuto vstupní analýzu vaší vstupní stránky, budete si umět odpovědět na několik základních otázek. Na základě odpovědí na tyto otázky pak budete moci snadněji optimalizovat váš web tak, aby byly kromě návštěvnosti generované i konverze.

Na jaké otázky bychom si tedy nyní měli odpovědět?

  • Obsahuje webová stránka obsah, který je relevantní s klíčovými slovy, na která přicházejí na web návštěvníci?
  • Když budete hledat informace o produktu, který na svém webu nabízíte, naleznete zde informace, které potřebujete?
  • Je na webu jednoduché najít relevantní informace nebo provést akci (nákup, registraci atd.)?

V krátkosti řečeno, pokud přivedete uživatele na stránky, které neodpovídají motivu jejich vyhledávání, s největší pravděpodobností neprovedou konverzi. V dnešní době zákazníci chtějí získat odpovědi na své otázky…a když jim je nedáte, odejdou…

Komunikujte se svými zákazníky

Obrovskou chybou, které se dopouští spousta podnikatelů, je absence komunikace s uživateli, kteří navštíví jejich webovou prezentaci. Ano, komunikace se zákazníky je časově náročná…ale vyplatí se.

Atribuční modely

Google nám dává k dispozici velice dobrý nástroj, který bere v úvahu jednotlivé fáze nákupu. Jedná se v zásadě o pravidlo, na jehož základě je na konverzních trasách rozdělen kredit za konverze a prodej. Mají nám tedy pomoci s tím, abychom se rozhodli, do jakého kanálu budeme více investovat.

Kdy se vám vyplatí atribuční modely?

Využívat atribuční modely se vám vyplatí v případě, že nemalé procento uživatelů navštíví váš web několikrát a až poté konvertují. Pokud uživatelé nakupují zpravidla po první návštěvě, atribuční modely příliš nevyužijete.

Závěrem

V dnešní době již uživatelé nechtějí reklamy typu „náš produkt je nejlepší“. Hledají řešení problémů a odpovědi na své otázky. Pokud naleznou na vašem webu dostatek informací, s největší pravděpodobností si budou web prohlížet dále a sníží se pravděpodobnost okamžitého opuštění. Čím více tu budete pro zákazníky, tím více zákazníků získáte...

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: searchengineland.com, wordstream.com, google.com, ppchero.com, wordstream.com, foto: flickr.com

Doporučené články