Dokonalé produktové fotografie
Naučte se propagovat vaše produkty pomocí dechberoucích fotografií, které zaujmou návštěvníkovu pozornost a promění jej v nadšeného zákazníka.

Kvalitní fotografie vašeho produktu udělá často pro jeho propagaci mnohem víc než 1000 slov. A pro lifestyle produkty to platí dvojnásobně. Znalost toho, jak pořizovat fotografie lifestyle produktů je proto zásadní pro propagaci vaší značky a prodej vašeho zboží. Což o to, fotoaparát určitě máte, ale jak tvořit fotografie, které skutečně přitáhnou pozornost cílového publika? Aby měly fotografie na vašeho zákazníka opravdu dopad, musíte se naučit vytvářet obrázky, které vyniknou a zůstanou v mysli ještě dlouho poté, co je návštěvník uviděl na vašem webu nebo na kanálu sociálních sítí.

Co je třeba zvážit před začátkem fotografování produktu

Před tím, než začnete tvořit fotografie vašich produktů, je důležité zvážit, proč vlastně svůj produkt fotografujete. Měli byste přitom vzít v úvahu několik faktorů:

K čemu tento produkt slouží? Tato otázka se může zdát jednoduchá, ale účel vašeho produktu by měl ovlivňovat celou fotografii, od lokace přes kompozici, až po výběr barev.
Kde bude fotografie zveřejněna? Pokud fotografujete pro svůj web nebo e-mailovou kampaň, styl vaší fotografie se může lišit od fotek určených pro upoutání pozornosti na sociálních sítích.
Jak můžete udělat vaši fotografii jedinečnou? Fotografií je na internetu mnoho. Aby ty vaše vystoupily z šedého průměru, měly by být něčím originální.

Kde fotit vaše produkty?

První volbou při fotografování vašich produktů by měla být volba autentického místa. Bez ohledu na to, jak realisticky vypadá upravené pozadí, vypadá fotografie v autentickém prostředí lépe. Pokud například budete fotografovat novou řadu opalovacích krémů, vaše obrázky budou daleko realističtější, pokud je budete fotografovat na pláži zalité sluncem, než někde ve studiu s plakátem Chorvatska na zdi. Realističnost je velmi důležitá - čím jsou vaše fotografie reálnější, tím je pravděpodobnější, že potenciální zákazníci uvěří i zbytku vašeho marketingu. Pokud se vám nechce cestovat za vhodnou lokací, můžete vyzkoušet jednoduché bílé pozadí, díky kterému váš produkt vynikne. Méně je někdy více a díky bílému pozadí se budou zákazníci moci plně soustředit na detaily vašeho produktu.

Vyberte pro své fotografie ideální prostředí. Některé produkty vypadají lépe v exteriéru, jiné zase v ateliéru. Vybírejte prostředí podle toho, co se snažíte fotografií sdělit.

Zajistěte si dokonalé osvětlení

Osvětlení je důležitým faktorem při pokusu o co nejlepší snímek. Ať už tvoříte obrázky pro reklamní bannery nebo produktové snímky, během fotografování zvažte tyto tipy:

Vyvarujte se prudkého osvětlení. Prvním pravidlem při fotografování produktů je vyhýbat se prudkému slunečnímu záření nebo intenzivnímu umělému osvětlení. Příliš jasné světlo má za následek přeexponování a ostré stíny, což možná dobře funguje u uměleckých snímků, ale u produktových fotografií to zabrání divákům vidět některé důležité detaily. Mnohem lepší volbou je měkčí vnitřní světelný zdroj, vrhající rozptýlené světlo.
Zabraňte odleskům. Odlesky způsobují, že některé detaily vašeho produktu mohou být nezřetelné. Vyzkoušejte fotografování z různých úhlů, abyste odlesky minimalizovali, případně použijte polarizační filtr.
Používejte umělé zdroje světla. Správné nastavení osvětlení může být složité, ale stojí za námahu! Vaše fotografie bude díky němu mnohem přitažlivější. Vyzkoušejte různé světelné zdroje, dokud nenajdete ten, který nejlépe vyhovuje vašemu produktu nebo uměleckému záměru.
Nebojte se experimentovat. Nejdůležitější vybavení fotografa je jeho otevřená mysl. Najít správné osvětlení může nějakou dobu trvat. Pokud se vám nedaří, hrajte si se světlem, dokud se vám nepodaří vytvořit něco jedinečného.

Nejlichotivější úhly pro obrázky produktů

Neexistuje žádné pevné a rychlé pravidlo pro výběr úhlu fotografování vašeho produktu, ale existuje několik tipů, které vám mohou pomoci vybrat perfektní pozici:

Použijte pravidlo třetin. Pravidlo třetin je snadno použitelný koncept fotografie. Představte si, že váš záběr je rozdělen na třetiny. Chcete-li, aby byl obrázek zajímavější, pohrajte si s tím, kde se předmět v záběru nachází - například místo středu bude v pravé dolní třetině.
Zkuste úhel, kdy je fotografovaný předmět v úrovni vašich očí. Jde o přímý a čistý záběr.
Pohled zespodu. Tento jedinečný úhel, kdy umístíte fotoaparát níže než je objekt, může vytvořit hravý a zajímavý obraz v závislosti na osvětlení nebo vašem záměru.
Pohled z ptačí perspektivy. Pohled z ptačí perspektivy může vytvořit úžasné fotografie. Je oblíbený zejména u kosmetických a wellness produktů. Vytváří poutavý způsob pohledu na vaše produkty.

Ne všechny objekty fotografování jsou stejné. Přemýšlejte nad tím, co fotografujete, a mějte otevřenou mysl. Co funguje u fotografií lidí, nemusí fungovat u produktů a naopak. Pořizujte snímky z různých úhlů, abyste se ujistili, že vytváříte záběry, se kterými jste spokojeni.

Správný úhel je důležitou součástí celkového vyznění fotografie, které umožní vyniknout konkrétním detailům a přesvědčit potenciální zákazníky ke koupi.

Jak upravovat fotografie lifestyle produktů

Jakmile pořídíte fotografie svých produktů, nastává čas upravit je. Úpravy jsou skvělý způsob, jak přizpůsobit obrázky tak, aby odpovídaly estetice vašeho webu, optimalizaci pro mobilní zařízení, e-mailovým kampaním a marketingovým strategiím na sociálních sítích. Seznámení se s několika základními funkcemi grafického programu vám pomůže fotografie upravit a přeměnit je v umělecká díla. Jak na to?

Zkontrolujte ostrost. Zajistěte, aby předmět kontrastoval s pozadím, abyste jej mohli později snadno upravovat.
Postarejte se o správné barvy. V grafických programech, jako je například Photoshop, existují snadno použitelné nástroje pro korekci barev, které vašim fotografiím pomohou vypadat profesionálněji.
Optimalizujte expozici a kontrast. Expozice a kontrast jsou mocnými prvky vaší fotografie. Pokud nehledáte vytvoření konkrétního efektu, cílem by mělo být vytvoření dobře osvětleného záběru.
Pozor na retušování obrázků. Retušujte obrázky pouze v případě, kdy je to opravdu potřeba. Významné marketingové agentury pomalu od retušování fotografií upouštějí, protože zákazníci si začínají vážit skutečných obrázků, které zachycují realitu.
Vytvořte perfektní pozadí. Změna barvy pozadí vaší fotografie může být pro celkové vyznění vaší fotografie zcela zásadní.

Několik slov na závěr

Působivé fotografie jsou pro marketing vašich produktů zcela nepostradatelné. Nyní, když víte více o tom, jak pořizovat dokonalé lifestyle fotografie, můžete začít vytvářet vlastní, a předvést tak vašim potenciálním zákazníkům, že váš produkt opravdu stojí za jejich peníze.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp