Jak na efektivní SEO pro e-shopy? – 2. část

16.4.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
V první části článku jsme vám prozradili, jak na první kroky k efektivnímu SEO pro e-shopy. Nyní už víte, jak důležitá je úvodní analýza a identifikace problémů vašeho webu. V druhé části článku se zaměříme na on-page optimalizaci, testování a mnohem více!

V první části článku jsme vám prozradili, jak na první kroky k efektivnímu SEO pro e-shopy. Nyní už víte, jak důležitá je úvodní analýza a identifikace problémů vašeho webu. V druhé části článku se zaměříme na on-page optimalizaci, testování a mnohem více!

Dalším důležitým krokem jen tzv. on-page optimalizace, tedy optimalizace, kterou provádíte přímo na vašich stránkách. Patří sem optimalizace klíčových slov, struktura stránek, vnitřní odkazy, použitelnost, mobilní verze webu, hodnocení zákazníků, strukturované úryvky, integrace se sociálními médii atd.

Optimalizace klíčových slov

Optimalizací klíčových slov informujete o hlavním obsahu vašich webových stránek. Vyhledávače právě díky nim mohou nabídnout uživatelům co nejrelevantnější výsledky. Klíčová slova je třeba vložit na důležitá strategická místa. Pouze text na dané stránce nestačí. Zmiňte proto důležitá klíčová slova na následujících místech:

  • Nadpis stránky
  • Hlavička stránky
  • Podnadpisy
  • Jednotlivé odstavce textu na stránkách
  • Popisy produktů
  • Popis obrázků
  • URL
  • Meta tagy – title a description

URL a meta tagy

Při vytváření URL myslete na to, aby byla SEO friendly. Měla by tedy ideálně obsahovat klíčová slova, nikoliv spoustu čísel a znaků. Meta tagy title a description (nadpis a popis) jsou pak zobrazovány ve výsledcích vyhledávání a mají upoutat pozornost uživatele. Při jejich vytváření proto myslete na to, abyste stručně sdělili, o čem vaše webová stránka je a proč by ji měli uživatelé navštívit. Tímto způsobem můžete snadno zvýšit míru prokliku a následně snížit cenu za PPC reklamu a zlepšit hodnocení webu ve výsledcích vyhledávání.

Struktura webu

Velice důležitá je také struktura webu, která ovlivňuje jeho použitelnost a UX. Není nic horšího, než když se uživatel na vašem webu nezorientuje a nenajde v krátkém čase informace, kvůli kterým přišel. Myslete proto na jednoduché ovládání webu. Uživatelé by požadované informace měli získat během několika vteřin. V opačném případě nenávratně odchází.

V souvislosti s použitelností webu můžete použít například nástroj Lucid Chart, který vám pomůže jednoduše vytvořit architekturu webu.

Vnitřní odkazy

Váš web by také měl obsahovat vnitřní odkazy z důležitých klíčových slov. Uživatelé tak rychleji získají rozšířené informace, které by je na základě čtení původního textu, mohly zajímat.

Mobilní verze webu

O významu responzivního webu jste již jistě slyšeli mnohokrát. Lidé zkrátka čím dál tím častěji vyhledávají informace právě na mobilních zařízeních. Stránky, které nejsou responzivní, jsou také hůře hodnocené. Pokud se totiž uživatelům na mobilních zařízeních nebudou zobrazovat správně, mnoho z nich tato skutečnost odradí a už nebudou mít chuť se na váš web vrátit.

Hodnocení zákazníků

Co se týče SEO, velice dobrou taktikou je také hodnocení zákazníků. Právě díky tomuto hodnocení můžete zvýšit konverzní poměr až o desítky %. Kromě tohoto benefitu ale hodnocení zákazníků pomáhá přirozeně generovat další obsah, který Google rád vidí a bude tak s nejvyšší pravděpodobností váš web lépe hodnotit. Prosbu o hodnocení můžete například zaslat emailem několik dní po dokončení objednávky.

Propojení se sociálními sítěmi

E-shopy by zkrátka nebyly kompletní bez stránek na sociálních sítích! Právě zde je možné skvěle komunikovat se zákazníky, informovat je o novinkách a rozšířit si základnu fanoušků pomocí reklamy. Právě sociální sítě jsou důležitým pomocníkem v budování značky.

Vytváření obsahu na blogu

Jak již bylo zmíněno v první části článku, důležitý je prvotní výzkum klíčových slov a na tato slova web dále optimalizovat. Skvělou příležitostí k optimalizaci blogu je pak právě blog, kde můžete optimalizovat jednotlivé články na konkrétní klíčová slova, na která si přejete být zobrazováni.

Blog by ale rozhodně neměl sloužit pouze k optimalizaci vašeho webu. Dbejte na kvalitu a informační hodnotu svých článků, protože kromě klíčových slov, která zde zmíníte, je důležité, aby se uživatelé na váš web vraceli a četli vaše články rádi.

Jaký obsah tedy na blogu zvolit? Ideálně se svým zákazníkům snažte pomoci s problémy, které je trápí. Jste-li tedy například prodejcem šperků, napište článek o tom, jak vybrat správný šperk pro různé příležitosti, jak o šperky pečovat atd.

Linkbuilding

Kromě optimalizace webu na klíčová slova je velmi dobře hodnoceno, odkazují-li na vás jiné weby. Stránky, ze kterých je odkazováno na váš web, ale musí být kvalitní a relevantní, jinak by mohlo spíše dojít k penalizaci.

Budujte proto relevantní zpětné odkazy s weby, které jsou vám tematicky příbuzné. V žádném případě nenakupujte ve velkém zpětné odkazy v katalozích atd. Tato taktika by vašemu webu spíše ublížila, než pomohla.

Závěr

Existuje mnoho důvodů, proč byste své webové stránky měli optimalizovat pro vyhledávače. Snad nejdůležitějším z nich je zvýšení prodeje. SEO je dlouhodobější proces, ale rozhodně se vyplatí!

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv, obrázek: pixabay.com

Doporučené články