Jak na efektivní SEO pro e-shopy? - 1. část

31.3.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Máte vlastní e-shop a jeho návštěvnost neodpovídá vašim představám? Připravili jsme pro vás několik SEO tipů, které vám pomohou získat více návštěv díky lepší pozici webu ve vyhledávání. Přečtěte si jak na efektivní SEO vašeho e-shopu krok za krokem.

Máte vlastní e-shop a jeho návštěvnost neodpovídá vašim představám? Připravili jsme pro vás několik SEO tipů, které vám pomohou získat více návštěv díky lepší pozici webu ve vyhledávání. Přečtěte si jak na efektivní SEO vašeho e-shopu krok za krokem.

Úvodní průzkum

Předtím, než se pustíte do práce týkající se optimalizace pro vyhledávače, bude třeba provést úvodní průzkum. Průzkum klíčových slov a taktik vaší konkurence je pro vaše SEO velice důležitý. Budete-li například cílit na nevhodná klíčová slova, vaše snažení bude generovat návštěvy, které neprovedou konverzi a tím pádem nedojde k obchodu.

Výzkum klíčových slov

Existují 3 hlavní oblasti, na které bychom se při výzkumu klíčových slov měli zaměřit.

Klíčová slova pro homepage a produktové stránky

První z nich je nalezení slov pro domovskou stránku a produktové stránky. V tomto případě se snažte najít klíčová slova, která jsou důležitá pro vaši značku a mají vysoký objem vyhledávání. Veškeré návrhy klíčových slov naleznete například v rámci nástrojů Google AdWords nebo Sklik.

V ideálním případě si dávejte pozor na příliš konkurenční klíčová slova a obecná, velmi často vyhledávaná klíčová slova. Vaše snažení totiž může dopadnout tak, že sice zaznamenáte velké množství přístupů na váš web, ale míra okamžitého opuštění bude velmi vysoká a míra konverze naopak velmi nízká.

Pokud například prodáváte přírodní čajová sítka, mezi vaše hlavní klíčová slova by neměl patřit čaj, sypaný čaj atd. Tato slova jsou příliš obecná a zavádějící. Zkuste raději specifikovat, čím se zabýváte.

Klíčová slova pro jednotlivá témata na blogu

Vytváření zajímavého obsahu na blogu může velmi pomoci vašemu podnikání. Pro váš blog můžete také využít tzv. long-tail klíčová slova, tedy slova, která nejsou tak často vyhledávaná, ale přesto je někteří uživatelé vyhledávají a vy se po jejich zadání máte šanci dostat na přední místa ve vyhledávání. Tímto způsobem můžete snadno a rychle získat vyšší návštěvnost.

Důležité je však podotknout, že je důležité psát pro lidi, nikoliv pro vyhledávače. Vaše texty by měly být čtivé, zajímavé a doplněny poutavými obrázky. Pokud uživatelé na vašem webu budou nacházet zajímavé informace, jistě se na něj budou rádi vracet.

Vyhněte se tzv. kanibalizmu klíčových slov

Snaha zaměřit se na ta samá klíčová slova na více stránkách v rámci jednoho webu může spíše uškodit. Tato taktika totiž může být pro vyhledávače matoucí. Nebudou totiž vědět, kterou stránku mají na daný dotaz uživateli nabídnout, tedy která z vašich stránek je důležitější a obsahuje relevantnější informace.

Analýza konkurence

Provedli jste již výzkum klíčových slov? Pak jste napůl cesty a další důležité informace, které potřebujete pro optimalizaci vašeho webu pro vyhledávače, se týkají vaší konkurence.

Na která klíčová slova cílí vaši konkurenti?

Pro vaši SEO strategii je také důležité provést analýzu klíčových slov, které používá vaše konkurence. Zkuste zjistit, na které výrazy byste se rádi zobrazovali vy, ale zobrazuje se na ně vaše konkurence. Co dělají jinak? Jakou používají strategii? A co se vám na ni líbí?

Kde vaše konkurence získává zpětné odkazy?

Pro optimalizaci webu pro vyhledávače je důležité také doporučení. Tuto funkci v rámci vyhledávačů splňují zpětné odkazy. Zjistěte, kde získává zpětné odkazy vaše konkurence a získejte relevantní odkazy i vy. Skvělým nástrojem pro tuto analýzu je například Open Site Explorer.

Architektura konkurenčních webů

Podívejte se také na architekturu webových stránek vaší konkurence. Porovnejte navigaci na webu, přehlednost, zjistěte, jak rychle najdete důležité informace atd. E-shopy by měly věnovat zvláštní pozornost zejména populárním produktům v jednotlivých kategoriích, souvisejícím produktům, nejlépe hodnoceným produktům či posledním zobrazeným produktům.

Identifikujte problémy, které vašemu webu mohou škodit

Poté, co jste provedli analýzu klíčových slov a analýzu konkurence, je čas na audit vašeho webu, co se týče problémů, které je třeba opravit.

Rychlé hledání chyb na webu

Chyby na webu v URL adresách, obrázcích, CSS kódu atd. najde například nástroj Screaming Frog. Díky tomuto nástroji snadno a rychle odhalíte duplicitní obsah, chyby 404 nebo 301, které můžete okamžitě opravit.

Změřte rychlost svého webu

Jakmile se postaráte o zásadní chyby na vašem webu, zaměřte se také na rychlost jeho načítání. Na internetu najdete spoustu nástrojů, které vám s tímto pomohou. Jakmile se uživateli web nenačte rychle, rychle a mnohdy nenávratně odchází. Roli zde hraje skutečně každá vteřina!

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

Doporučené články