Jak na efektivní SEO pro e-shopy? - 1. část

Optimalizace klíčových slov
Máte vlastní e-shop a jeho návštěvnost neodpovídá vašim představám? Připravili jsme pro vás několik SEO tipů, které vám pomohou získat více návštěv díky lepší pozici webu ve vyhledávání. Přečtěte si jak na efektivní SEO vašeho e-shopu krok za krokem.

Máte vlastní e-shop a jeho návštěvnost neodpovídá vašim představám? Připravili jsme pro vás několik SEO tipů, které vám pomohou získat více návštěv díky lepší pozici webu ve vyhledávání. Přečtěte si jak na efektivní SEO vašeho e-shopu krok za krokem.

Úvodní průzkum

Předtím, než se pustíte do práce týkající se optimalizace pro vyhledávače, bude třeba provést úvodní průzkum. Průzkum klíčových slov a taktik vaší konkurence je pro vaše SEO velice důležitý. Budete-li například cílit na nevhodná klíčová slova, vaše snažení bude generovat návštěvy, které neprovedou konverzi a tím pádem nedojde k obchodu.

Výzkum klíčových slov

Existují 3 hlavní oblasti, na které bychom se při výzkumu klíčových slov měli zaměřit.

Klíčová slova pro homepage a produktové stránky

První z nich je nalezení slov pro domovskou stránku a produktové stránky. V tomto případě se snažte najít klíčová slova, která jsou důležitá pro vaši značku a mají vysoký objem vyhledávání. Veškeré návrhy klíčových slov naleznete například v rámci nástrojů Google AdWords nebo Sklik.

V ideálním případě si dávejte pozor na příliš konkurenční klíčová slova a obecná, velmi často vyhledávaná klíčová slova. Vaše snažení totiž může dopadnout tak, že sice zaznamenáte velké množství přístupů na váš web, ale míra okamžitého opuštění bude velmi vysoká a míra konverze naopak velmi nízká.

Pokud například prodáváte přírodní čajová sítka, mezi vaše hlavní klíčová slova by neměl patřit čaj, sypaný čaj atd. Tato slova jsou příliš obecná a zavádějící. Zkuste raději specifikovat, čím se zabýváte.

Klíčová slova pro jednotlivá témata na blogu

Vytváření zajímavého obsahu na blogu může velmi pomoci vašemu podnikání. Pro váš blog můžete také využít tzv. long-tail klíčová slova, tedy slova, která nejsou tak často vyhledávaná, ale přesto je někteří uživatelé vyhledávají a vy se po jejich zadání máte šanci dostat na přední místa ve vyhledávání. Tímto způsobem můžete snadno a rychle získat vyšší návštěvnost.

Změřte rychlost svého webu

Jakmile se postaráte o zásadní chyby na vašem webu, zaměřte se také na rychlost jeho načítání. Na internetu najdete spoustu nástrojů, které vám s tímto pomohou. Jakmile se uživateli web nenačte rychle, rychle a mnohdy nenávratně odchází. Roli zde hraje skutečně každá vteřina!

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp