SEO
Linkbuilding a obsahový marketing se často navzájem doplňují. Existuje však mnoho způsobů, jak budovat zpětné odkazy i v případě, že nemáte prostředky na vytváření obsahu.

Linkbuilding a obsahový marketing se často navzájem doplňují. Existuje však mnoho způsobů, jak budovat zpětné odkazy i v případě, že nemáte prostředky na vytváření obsahu.

Linkbuilding pro marketingové specialisty není žádnou novinkou. Nejde o žádný SEO hacking ani nic podobného. Budování zpětných odkazů je celkem jednoduché: Stačí najít relevantní webové stránky a přesvědčit jejich majitele k propojení s vaším webem přidáním odkazů.

Proč by ale majitelé stránek měli přistoupit na propojení s tou vaší? Existuje hned několik důvodů: Buď už mezi vámi funguje jisté obchodní partnerství, nebo je váš web cenným zdrojem informací pro jejich publikum. Mohou být také zapojeni do stejných událostí jako vy (veletrhy, konference atd.).

Hodnota webu je klíčová

Abyste byli při nabídnutí odkazu na svou stránku úspěšní, je třeba, aby váš web měl nějakou hodnotu. V zásadě si nikdy nemůžete zajistit kvalitní a relevantní zpětné odkazy, když pro majitele odkazujícího webu a jeho publikum nebude vaše stránka hodnotná.

Nesnažte se pouze o získání odkazů

Jakákoliv taktika pro budování zpětných odkazů může být zneužita, a to i v případě tvorby obsahu. Proto se nesnažte jen o samotné budování zpětných odkazů. Pokud vaším hlavním cílem bude získání co největšího množství zpětných odkazů pro kvalitní SEO, můžete poškodit pověst své značky a získat nechtěné nekvalitní odkazy. Zaměřte se raději na vytváření hodnot a ujistěte se, že nabízíte odkazy s přidanou hodnotou.

Tvorba obsahu představuje jeden způsob, jak svému webu zajistit hodnotné a bezpečné zpětné odkazy. Existuje ale řada dalších způsobů, které můžete využít k linkbuildingu bez toho, aniž byste museli tvořit další obsah. Patří mezi ně například:

  • Zmínky
  • Adresáře
  • Ohlasy a recenze
  • Partnerství

Kvalitní odkazy jsou výsledkem skutečného propojení. Pokud vaše firma vytváří partnerství, má pozitivní recenze a je často doporučována či zmiňována v prostředí internetu, není třeba stále vytvářet nový obsah.

Taktiky pro získání zpětných odkazů

Zmínky

Online zmínky jsou nejbezpečnějším způsobem, jak si zajistit zpětné odkazy bez nutnosti neustálého vytváření aktuálního obsahu. Lidé by zkrátka o vaší společnosti měli mluvit. Nejběžnější jsou zmínky o značce, ale je zde spousta dalších možností zmínek, které v rámci vašeho digitálního marketingu prokážou srovnatelnou službu.

Patří mezi ně například:

  • Známé produkty
  • Hostované nebo sponzorované akce
  • Zástupci značky či mluvčí
  • Klíčové obchodní činnosti firmy
  • Slogany
  • Firemní budovy a další

Dokonce i různé typy sporů mohou vést k získání odkazu na váš web. K těmto typům zmínek se snažte vyvolat diskuzi a vysvětlit své jednání atd.

Jak ale zjistíte, kde byla vaše značka zmíněna? K vyhledání zmínek ve skutečnosti stačí použít některý z nástrojů přímo k tomu určených. Společnost Google nabízí například Google Alerts, další možností jsou například nástroje Mention, BuzzSumo nebo Trackur.

Event marketing

Skvělou volbou je využít vlastního event marketingu. Pořádáte nějakou konferenci, veletrh, festival nebo velkou slevovou akci? Vložte vaši akci do některého z dostupných katalogů událostí a získáte tak jednoduše zmínku o vaší společnosti, aniž byste museli slotitě vytvářet nový web i s obsahem.

Buďte v kontaktu s médii

Další možností jsou zmínky v médiích. Vytvořili jste nový produkt, který by mohl být opravdu zajímavý pro společnost? Je skutečnou novinkou na trhu? Nabídněte zajímavou zprávu médiím. Je zde vysoká pravděpodobnost, že ji skutečně budou publikovat.

Partnerství

Smysluplná partnerství mají mnoho výhod. Kvalitní partnerství podporuje prodej produktu a zároveň klientům můžete nabídnout více než konkurence. Například bar, který spolupracuje s hudební skupinou, může odkazovat na web této hudební skupiny a naopak. Tento bar si svým partnerstvím nejen zlepšuje SEO, ale zároveň svým zákazníkům nabízí něco navíc. Ti totiž mohou pravidelně navštěvovat koncerty své oblíbené kapely.

Zapojení komunity

Pro vaše SEO a budování zpětných odkazů je vhodné také zapojení do komunity. I zde existuje spousta možností. Například dobročinná činnost, účast v různých debatách, sponzoring místních sportovních týmů, pořádání konferencí a veletrhů, spolupráce s vysokými školami atd. I takto si vaše firma zajistí cenné odkazy a prestiž.

Jednoduše se  můžete zapojit také do komunity na různých fórech. Věnujete se například výrobě a prodeji přírodní kosmetiky? Zapojte se do různých diskuzí a poraďte lidem, kteří hledají vhodné produkty, poskytněte jim rady ohledně nevhodných látek v kosmetice atd.

Závěr

Není nutné vytvářet obrovské množství obsahu. Propojíte-li vaše aktivity na webových stránkách s dalšími událostmi, diskuzemi a obchodními aktivitami, kvalitní zpětné odkazy přijdou samy!

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

 

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp