SEO strategie
SEO děláme zejména pro vyhledávače. UX neboli uživatelský prožitek je ale optimalizací pro uživatele, která je neméně důležitá.

UX a SEO jsou zdánlivě nesourodé prvky vaší marketingové strategie. Velká část marketingových specialistů se stále zaměřuje zejména na SEO a PPC reklamy. SEO děláme zejména pro vyhledávače. UX neboli uživatelský prožitek je ale optimalizací pro uživatele, která je neméně důležitá.

UX vám může pomoci k efektivnější SEO strategii. Propojení SEO a UX může významně zvýšit počet konverzí, které pochází z vašeho webu.

Co je to UX?

UX je v podstatě uživatelský prožitek. Tímto termínem vyjadřujeme celkovou míru spokojenosti uživatele na dané webové stránce. Principem UX je co nejvíce zjednodušit ovládání tak, aby bylo maximálně intuitivní a uživatel neměl problém nalézt vše, kvůli čemu přišel.

Proč je UX důležité pro SEO?

Jednoduše řečeno, Google ví, zda vaše stránka byla pro uživatele přínosná, či nikoliv. Pokud je navigace snadno pochopitelná, stránka obsahuje relevantní informace a je přehledná, použitelná a přístupná z moderních prohlížečů, jste na dobré cestě k lepšímu hodnocení webu, díky kterému se dostanete na přední pozice ve vyhledávání.

Tajemství algoritmu, který zodpovídá za řazení webových stránek v organickém vyhledávání na základě konkrétních dotazů uživatelů, si Google samozřejmě nechává pro sebe. Můžeme se tedy jen domnívat, jaké optimalizace jsou pro dobré hodnocení webu důležité.

Avšak vzhledem k tomu, že se marketingoví specialisté denně věnují marketingovým trendům a sledují, jaké změny webu fungují, známe alespoň některé triky, jak vylepšit pozici webu v organickém vyhledávání. A výsledky v organickém vyhledávání zkrátka ukazují na jasný fakt, že i UX je pro efektivitu SEO důležité.

Propojte tedy SEO a UX

Při tvorbě webu bychom neměli myslet jen na pěknou grafiku a zajímavý obsah. Důležitá je také rychlost načítání jednotlivých stránek. Uživatelé už dnes nechtějí zdlouhavě čekat, až se jim stránka zobrazí. Pokud se vaše webová stránka nezobrazí do 2 sekund, uživatel zpravidla odchází. Krátká doba, že ano? Navíc, více než polovina uživatelů, kterým se stránka nenačte dostatečně a kteří rychle a odejdou, už se na ni nikdy nevrátí.

Rychlost načítání webových stránek je pro získání návštěvnosti rozhodující. Pro kontrolu můžete využít bezplatných nástrojů, jako je například PageSpeed. Hodit se vám bude také schopnost měřit UX v Google Analytics.

Přejete si spokojené publikum?

Cílem každého webu by mělo být spokojené publikum, které zde najde potřebné informace a které se bude rádo vracet. Identifikujte proto otázky, na které vaše cílová skupina uživatelů hledá odpovědi a jednoduše jim tyto odpovědi dejte.

Identifikujte své cílové publikum a mluvte jeho jazykem. Čím více času strávíte analýzou záměru uživatelů, tím jistěji pak budete vycházet vstříc jejich potřebám. Kde tedy začít a jak dále postupovat?

Váš postup by měl být ideálně následující:

  • Identifikujte potřeby vašeho publika, trendy, vaši konkurenci i klíčové fráze, na které si přejete, aby byl váš web zobrazován
  • Snažte se pochopit problémy svého publika a nabídněte mu řešení
  • Informujte, zaujměte, používejte emoce a vyzývejte uživatele k akci
  • Zaměřte se na přehlednou strukturu webu a zjednodušte uživatelům hledání požadovaných informací
  • Na jedné stránce se zaměřujte maximálně na 2-3 klíčová slova
  • Propagujte své stránky, vytvářejte zpětné odkazy atd.
  • Měřte konverze a sledujte chování uživatelů
  • Na základě zjištěných informací pak web optimalizujte

UX neboli uživatelský prožitek je pro hodnocení vašeho webu velmi důležitý a měl by být součástí práce každého SEO specialisty. Buďte před vaší konkurencí napřed. Dejte svému cílovému publiku informace, které hledá a udělejte vše pro to, aby se k těmto informacím dostal co nejrychleji.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: thirddomedia.com, foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp